onni 19.05.2006 05:44:40 | |
---|
Miten saadaan masterkiipparin ja äänikortin välinen noin puolen sekunnin viive pois. Eli kun masterkiipparin kosketinta painaa niin ääni tulee viiveellä äänikortista. |
Black_Adder 19.05.2006 08:16:44 | |
---|
Sun tarvii säätää latenssi koneelta riittävän pieneksi. Sen muistaakseni voi laittaa kohalleen jostain sieltä ohjelman asetuksista joka sulla on käytössä. "Jos ooppera on musiikkia, katolta putoaminen on liikennettä." Alfred E. Neuman |
kepperi 19.05.2006 10:19:49 | |
---|
asenna ilmainen Asio4All -asio ajuri. siinä on helppo controlpanel, josta voi säätää asetukset niin, että latenssi on mahd. pieni. http://www.asio4all.com/|'|'| |'|'|'|
¨¨¨¨¨¨¨¨¨ |
onni 19.05.2006 11:54:30 | |
---|
Mä olen säädellyt latenssia mutta ei tapahdu mitään. Mulla usb:n kautta kiippari tietokoneessa. Äänikortti on Conexant AMC audio ja ohjelma on pro track plus 2.2 |
Windreaper 19.05.2006 12:12:27 | |
---|
Jep, eli sulla on joku AC97-pohjainen kortti. Asio4all toiminee joten kuten, mutta suosittelen kyllä sijoittamaan satasen vaikka E-MU 1212M:n - saunditkin alkavat kuulostaa paremmalta :). |
garyfey 22.05.2006 09:03:53 | |
---|
Ja mitä muuta sulla on usb:ssä? Määrämittaista kehiin! |
arvid70 22.05.2006 11:59:32 | |
---|
Ja mitä muuta sulla on usb:ssä? vaikuttaako sekin, ku mul vähä samoja ongelmia? mulla tossa extra kiintolevy ja hiiri?? KAUPPIAAN PUHETTA!! |
garyfey 22.05.2006 21:36:11 | |
---|
vaikuttaako sekin, ku mul vähä samoja ongelmia? mulla tossa extra kiintolevy ja hiiri?? Kaikki vaikuttaa. Usb:n nopeushan ei ole mitenkään vakuuttava ja eri laitteet vievät oman osansa kaistanleveydestä. Eräät webbikamerat etenkin saavat systeemin takkuilemaan. Itse koetin pelkällä usb-koskettimistolla (m-audio) mutta vaihdoin kumminkin midi-liitäntään =varmempi. Kokemus on opettanut että jos vain pärjää ilman (usb:tä) niin aina parempi. Määrämittaista kehiin! |
arvid70 22.05.2006 22:14:11 | |
---|
Kaikki vaikuttaa. Usb:n nopeushan ei ole mitenkään vakuuttava ja eri laitteet vievät oman osansa kaistanleveydestä. Eräät webbikamerat etenkin saavat systeemin takkuilemaan. Itse koetin pelkällä usb-koskettimistolla (m-audio) mutta vaihdoin kumminkin midi-liitäntään =varmempi. Kokemus on opettanut että jos vain pärjää ilman (usb:tä) niin aina parempi. okei mulla on tossa m-audio keystation49(lelu) mut olis midi lähtö ja läppärissä ei oo mitään tuloo, eli mitkään adapterit ei paljo vissiin auta?? KAUPPIAAN PUHETTA!! |
teroyk 23.05.2006 11:47:28 | |
---|
Miten saadaan masterkiipparin ja äänikortin välinen noin puolen sekunnin viive pois. Vaihtamalla Maciin :) |
Anonymous-jazz 23.05.2006 14:08:43 | |
---|
Aivan sama mitä kusimusaa soitetaan. Kunhan siitä saadaan maksu. |
kepperi 24.05.2006 10:45:32 | |
---|
mitenkäs muuten noi musahommiin tarkoitetut äänikortit pärjää perus/pelikäytössä? kannattaisiko olla pelejä varten oma kortti? ihan stereona ajattelin.. eihän noista varmaan mitään eaxeja jne 5.1 saa ulos? |'|'| |'|'|'|
¨¨¨¨¨¨¨¨¨ |
Soolokitaristi 25.05.2006 15:23:31 | |
---|
mitenkäs muuten noi musahommiin tarkoitetut äänikortit pärjää perus/pelikäytössä? kannattaisiko olla pelejä varten oma kortti? ihan stereona ajattelin.. eihän noista varmaan mitään eaxeja jne 5.1 saa ulos? Stereo pro-kortit toimivat toki stereo-käytössä. Useampikanvaiset toimivat sitten vaihtelevasti mutta kyllä niistä kaikista pitäisi myös perus winkkari äänet ulos tulla jos ne on asetettu oletusäänikorteiksi. Eaxeja ja 5.1:stä ei pääsääntöisesti ole. Emolevyn omat kortit toiminevat paremmin windows-käytössä, eikä tule mitään ongelmia sen suhteen, että jos jokin muu ohjelma alkaa tuottamaan ääntä samaan aikaan kun äänittää. Kyllä uudet äänikortit toimivat yleensä ihan kivuttomasti vaikka koneessa olisi muitakin äänikortteja. |