Aihe: Rolandin pianosoundi keikoilla 1 | |
---|---|
![]() 18.06.2017 01:13:02 | |
Minua kiiinostaisi tietää RD-700sx:n pitkäaikaisena käyttäjänä, mitä pianosoundeja käytätte eri keikoilla ja oletteko tyytyväisiä Rolandiin ylipäätään tässä asiassa. Käytättekö tehdasasetuksia, grand pianoa vai ruuvaatteko soundeja? Toimiiko perus " superior grand" rock pop keikoilla? Onko uudemmissa malleissa parempaa? Kertokaa kokemuksia, itse olen usein pähkäillyt tätä asiaa enkä ole täysin tyytyväinen. | |
![]() 21.06.2017 11:33:14 | |
moozart: Käytättekö tehdasasetuksia, grand pianoa vai ruuvaatteko soundeja? Toimiiko perus " superior grand" rock pop keikoilla? Onko uudemmissa malleissa parempaa? Kertokaa kokemuksia, itse olen usein pähkäillyt tätä asiaa enkä ole täysin tyytyväinen. Tällä hetkellä olen ruuvaillut Yamaha CP4:sessa käytössä olevien mahdollisuuksien pohjalta 20 ekaan muistipaikkaan eriaisia pianosaundeja, rollen kanssa toimisin samoin jos on säätömahdollisuuksia. Tosin keikoilla on ollut myös pikkurolle RD 64, jota ei voi kauheasti ruuvailla. Oikeastaan sillä pärjää kohtuullisesti perus rokissa tai popissa, mutta pikemminkin sitä säätämistarvetta on ilmennyt jos haluaa mennä enemmän jazzin tai klassisen suuntaan. Toisaaltan myös jotain täysin keinotekoisen kuuloisia pop- tai discosaundeja on kiva tehdä. Omasta mielestä sama saundi ei ole optimia joka tilanteeseen ja pianosaundia saattaa haluta käyttää myös siten, että sen kanssa yhtä aikaa tulee jotain muutakin. Rolle 2000:nessa on panostettu käsittääkseni V Piano flyygelisaundiin, mutta jos tarve olisikin vaikka pystypianosaundejen suunnalla, ehkä pitäs katella enemmän jotain Nordin pianokirjastoa. | |
![]() 07.07.2017 07:43:00 | |
moozart: Minua kiiinostaisi tietää RD-700sx:n pitkäaikaisena käyttäjänä, mitä pianosoundeja käytätte eri keikoilla ja oletteko tyytyväisiä Rolandiin ylipäätään tässä asiassa. Käytättekö tehdasasetuksia, grand pianoa vai ruuvaatteko soundeja? Toimiiko perus " superior grand" rock pop keikoilla? Onko uudemmissa malleissa parempaa? Kertokaa kokemuksia, itse olen usein pähkäillyt tätä asiaa enkä ole täysin tyytyväinen. Itse tykkään siitä RD-700SX:n "Superior Grand" -pianosoundista. Kyllähän niitä soundeja ruuvailla saa, jos ihan täydellistä haluaa, mutta itselle nuo perussoundit riittää aika pitkälle. | |
![]() 10.07.2017 23:19:33 | |
Ihan hyviä pointteja. Mun mielestä Superior grand on liian "iso" ja suttuinen bändisoitossa, mut ehkä eq:n sopivalla säädöllä paranisi. Bright grandia olen myös käyttänyt, kirkas mutta siitä puuttuu sustain niinkuin monesti rollen soundeissa. En tiedä, kai se on soittajasta eniten kiinni.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)