Ei kait siinä mitään, saha käteen vaan. Mä olisin sitä paitsi kiinnostunut siitä oktaavin jämäpalasta. Olisi näppärä matkakäytössä läppärin kanssa. Mulla taas hanurista jää ilkeesti puuttumaan parissa biisissä tarvitsemani ala-e ääni, että onko noi ylimääräiseksi jäävät mahdollisesti alaääniä vai ylä-ääniä? Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit? |
... että onko noi ylimääräiseksi jäävät mahdollisesti alaääniä vai ylä-ääniä? Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit? siis, että tietysti ilmanmuuta kiippari pätkäistään yläpäästä. Muutenhan ääneen tulee ylimääräistä säröä. Jollain ulkomaisella nettisaitilla kyllä sanottiin, että ko. toimenpiteellä voi olla vaikutusta olla ylä-äänikerrannaisten määrään. Itse olen kyllä tehnyt niinkin, että otin eräästä casio-keyboardista (siinä oli valoilla toimiva soitonopastus) eri oktaaveista C, C7,Cm ja Cm7 sointukoskettimet ja siirsin ne motif-6:n koskettimiston jatkeeksi. Ne on kätevät kun laitoin potikan, jolla voi säätää koskettimiston perusäänenkorkeutta ja sillä tävalla on helppo ottaa vaikka Gm7 viimeisillä koskettimilla - täähän on vähän kuin haitarilla... - hyvin toimii kuitenkin ja keikoilla ovat paljon kyselleet, että mistä niitä saa. Soitetaan jamia! |