Aihe: soittimen pätkäsy.
1
onni
14.08.2005 23:28:03
Pitäis ottaa tosta 88.sta oktaavi pois. Eli kysymyksessä on master kiippari jossa on vasara koneisto. Onko paha rasti.
Kosmonautti
15.08.2005 00:17:48
Pitäis ottaa tosta 88.sta oktaavi pois. Eli kysymyksessä on master kiippari jossa on vasara koneisto. Onko paha rasti.

Ei kait siinä mitään, saha käteen vaan. Mä olisin sitä paitsi kiinnostunut siitä oktaavin jämäpalasta. Olisi näppärä matkakäytössä läppärin kanssa.
mr.muzak
15.08.2005 02:50:07
Ei kait siinä mitään, saha käteen vaan. Mä olisin sitä paitsi kiinnostunut siitä oktaavin jämäpalasta. Olisi näppärä matkakäytössä läppärin kanssa.

Mulla taas hanurista jää ilkeesti puuttumaan parissa biisissä tarvitsemani ala-e ääni, että onko noi ylimääräiseksi jäävät mahdollisesti alaääniä vai ylä-ääniä? Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit?
Leikari
15.08.2005 12:00:41 (muokattu 15.08.2005 12:01:14)
... että onko noi ylimääräiseksi jäävät mahdollisesti alaääniä vai ylä-ääniä? Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit?

siis, että tietysti ilmanmuuta kiippari pätkäistään yläpäästä. Muutenhan ääneen tulee ylimääräistä säröä. Jollain ulkomaisella nettisaitilla kyllä sanottiin, että ko. toimenpiteellä voi olla vaikutusta olla ylä-äänikerrannaisten määrään.

Itse olen kyllä tehnyt niinkin, että otin eräästä casio-keyboardista (siinä oli valoilla toimiva soitonopastus) eri oktaaveista C, C7,Cm ja Cm7 sointukoskettimet ja siirsin ne motif-6:n koskettimiston jatkeeksi. Ne on kätevät kun laitoin potikan, jolla voi säätää koskettimiston perusäänenkorkeutta ja sillä tävalla on helppo ottaa vaikka Gm7 viimeisillä koskettimilla - täähän on vähän kuin haitarilla... - hyvin toimii kuitenkin ja keikoilla ovat paljon kyselleet, että mistä niitä saa.
Soitetaan jamia!
Leikari
15.08.2005 12:27:57
Mihin hintaan tollasen ala-e:n myisit?

http://cgi.ebay.de/Hammond-Tasten-1 … QcategoryZ16219QQrdZ1QQcmdZViewItem

tässä olisi hammond-koskettimet - tosin väärä ääniala, mutta voithan siitä plokata sopivan valkoisen ja kätevänä miehenä modifioida siitä - netistä kyllä löytyy ohjeet - on sen verran yleinen tuo hammond nimittäin.
Soitetaan jamia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)