usvis 20.09.2005 10:09:13 (muokattu 20.09.2005 11:00:39) | |
---|
Nyt pitäisi saada keikkakäyttöön synasaundit, joita on tullut käytettyä levytyksillä. PC-pohjaista plugarisampleriä nimeltänsä Kontakt olen siis käytellyt, mutta rautamalli olisi nyt hakusessa. Ei tuo PC:n mukaan ottaminen keikkatilanteeseen juuri houkuta. Eli osaisiko joku suositella keltanokalle helppokäyttöistä, luotettavaa ja suht edullista (max. 500e) rautaa. Sampleista mulla suurin osa on AKAI-sampleCD - muodossa + jonkun verran sf2:ta löytyy myös, jotka pitäisi saada valjastettua käyttöön myös, eli laitteen pitäisi syödä CD:itä. Ja tietysti jos jollain on myytävänä / ylimääräinen sampleri, tarjota saa ;) Ja vielä, onko kommentteja AKAI 3000I SAMPLERista, lähinnä vastaisiko tarpeitani? Ja paljo semmosesta kannattaa maksaa??? |
Janus 21.09.2005 12:21:20 | |
---|
E-mu 6400 Ultra. Pomminvarma, osaa manuaalin mukaan lukea ainakin AKAI-sampleja (en ole itse testannut). Älyttömän hyväsoundiset ja monipuoliset filtterit. Torilla pyörii silloin tällöin noita E-mun malleja, kannattaa tsekata myös E4XT, E5000, E-Synth jne. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
usvis 21.09.2005 15:21:01 | |
---|
Tuli tutkailtua sonicstate.com:ista aikalailla erilaisia samplereita tossa eilen. Loppujen lopuksi ostaa rykäisin Yamaha A4000 - sämplerin sisäisellä kovalevyllä + cd-asemalla varustettuna. Akai3000i ja Rolandin S750 oli vaihtoehtoina, mutta tuohon päädyin arvioita tutkailtuani ja erään ystävän suosituksesta. Nyt tähän voisi sitten haukkua/kehua kyseistä laitetta, tai lähinnä jos jollain on kokemuksia aparaatista, niin jaa ne ihmeessä tähän. - from dream to dream, we have always been, like an ever flowing stream - |
JPQ 21.09.2005 16:35:35 | |
---|
Lienee speksien puolesta loistava valinta varsinkin jos konesaundit kuten muistelen oli haun kohteena. |
HK 22.09.2005 01:48:41 (muokattu 23.09.2005 11:02:09) | |
---|
Yamahan A4000 on ihan hyvä peli. Ainoat ongelmat nykypäivänä ovat simm-muistit ja hidas scsi-portti. EDIT: Tarkennetaan nyt vielä, että SIMM-muistien heikko saatavuus ja kova hinta. Peltikorva puupäässä. |
polyfonken 22.09.2005 16:37:52 (muokattu 22.09.2005 16:41:51) | |
---|
(rant mode) en oikeesti tajua miksi joku samplerilla musaa tekevä ostaisi akain S2000sen tai S3000sen, MPC:t nyt käsittää kun ne on samalla sekvensserejä ja ekassa kahdessa hienot äänetkin. akain editointi on alkukantaista, efektit paskoja, filsu avuton eikä äänenlaadussa oo S1100:n ja MPC3000:n jälkeen ollut mitään hihkuttavaa. mutta kai se on sitten helppo käyttää jos on tottunut presettisyniin. mä en ole koskaan itse x5sesta lämmennyt tai m1:tä halunnut ;D (/rant) mulla on (ollut, osaksi) akaita, rolandia, e-mua, ensoniqia ja yamahaa ja ton isoveli A5000 on mukavin sampleri mitä oon käyttänyt. se on todella joustava ja äänet pystyy muokkaamaan ihan tunnistamattomaksi. ääni ei oo ehkä ihan yhtä rapean terävä kuin ensoniqeissä tai e-mussa mutta verrattuna akaihin se on vähintään yhtä hyvä. olen itse huomannut että studiokäytössä tykkään että on pari eri sampleria niin että voi ottaa esim snaret ensoniqille jossa ne kolisee parhaiten ja multisamplet e-mulla koska niiden nauhoitus on sillä helpompaa kuin yamahalla ja siinä on ehkä paras puhdas ääni omistamistani. jos se latailun hitaus A4000ssa alkaa haitata, siihen auttaa kummasti se että laitat säädöistä pois päältä samanaikaisen latauksen ja playbackin. niin ja kannattaa opetella käyttää sitä modulation matrixia, sen ansiosta yamahoilla on todella helppo muokata ääntä livenä. t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey) |