Aihe: Roland SRX-11 laajennuskortti
1
Petrucciani
01.09.2007 10:39:54
Tervehdys. Onkohan kellään kokemusta suht uudesta pianokortista SRX-11 ja varsinkin verrattuna Roland RD-700SX:n pianosoundeihin. 700SX:n pianot on hyviä (ja parantuneet vanhaan 700:een nähden) mutta esim. keikkakäytössä niihin liittyy tiettyä problematiikkaa. Antaako tuo kortti jotain parannusta?
Nakkiso
02.09.2007 12:12:20
Tervehdys. Onkohan kellään kokemusta suht uudesta pianokortista SRX-11 ja varsinkin verrattuna Roland RD-700SX:n pianosoundeihin. 700SX:n pianot on hyviä (ja parantuneet vanhaan 700:een nähden) mutta esim. keikkakäytössä niihin liittyy tiettyä problematiikkaa. Antaako tuo kortti jotain parannusta?

Mä oon käsittänyt, että 700SX:ssä on hyvin pitkälti samat pianosoundit. Mulla on toi SRX-11, mutta jotenkin en livenä silti saa ihan hirveen hyviä pianosoundeja, vaikka kuulokkeilla kuulostaakin hyvältä. Se on mulla XV-3080 modulissa, mikä kai saattaa myös vaikuttaa siihen soundiin.
Petrucciani
02.09.2007 18:54:48
Mä oon käsittänyt, että 700SX:ssä on hyvin pitkälti samat pianosoundit. Mulla on toi SRX-11, mutta jotenkin en livenä silti saa ihan hirveen hyviä pianosoundeja, vaikka kuulokkeilla kuulostaakin hyvältä. Se on mulla XV-3080 modulissa, mikä kai saattaa myös vaikuttaa siihen soundiin.

Hmm. Voisko olla samantapaista ongelmaa jonka havaitsin hankittuani RD-700SX:n ja koskee nimenomaan akustisia pianosoundeja: 700SX:n multisamplatut pianosoundit vaativat stereomonitoroinnin jotta kuullostavat hyvältä. Aiemmin (RD-600 tai RD-700) pärjäsin aivan hyvin yhdellä monitorilla. Ja kuten todettu, toi ongelma koskee ainoastaan ac.pianoja, ei muita soundeja. Eli ilmeisesti tuo SRX-11 kortti ei tätä ongelmaa poista. (Toisaalta oon todennut että 700SX:n pianot kuullostavat hyviltä ulospäin eli ongelma on tuo oma monitorointi)
JPQ
02.09.2007 20:05:56

No alesis qs6.1 ja yamaha s30 stereo pianot kun kuutelee vain toista kanavaa on tosi p*s*an kuuloisia sillain. alkaa kuulostaa kotikosketin soittimelta sillain vaikka eräs niistäkin sisälsi stereopianon mutta sitä ei samalla tapaa stereoksi tajunnu.
tarmo
02.09.2007 21:55:13
Rd 700/Rd 700 SX/ SRX-11 omistaneena olen sitä mieltä, että pianoissa SRX11 ja SX:n välillä ei ole eroa. SRX on kattaukseltaan hieman monipuolisempi ja kaikin puolin hyvä kortti. Mitään "uutta soundia" siinä eikuitenkaan ole. Myin pois, kun päivitin perus-RD:n SX:ään.

Perus-RD:n pianot oli huomattavasti huonompia, kuin uudet rolandin samplet. Jos ongelma on vaan kuuntelussa, kannattaa ennemmin vaikka panostaa stereomonitorointiin, kuin vaihtaa ulos tuleva soundi huonompaan.

Ymmärrän kyllä huonon soundin päälle. Joudun itsekin toisinaan vetelemään pienen humppamonskun kanssa keikkoja ja esim. rotospherestä mikserin kautta monitoriin tuleva nopea leslie kuulostaa HIR-WIT-TÄ-VÄL-TÄ! Ulos soundi on erittäin ok, mutta jotenkin ei huvita hirveesti käyttää soundia silloin, kun kuuntelu on huono...
5player
03.09.2007 01:08:39

Ostin Rolandin XV-2020 modulin ja siihen SRX-11 kortin tarkoituksena laittaa ne Yamaha S30:n perään ja siinä se mulla parhaiten toimiikin, paremmin kuin PSR-3000 lla. Ihme kyllä Yamaha P-120 pianolla joutuu hakkaamaan tosi lujaa että saa ne kolmos- ja nelos-samplet soimaan. Normaalisti soitetttaessa saundaa liian pehmeältä. Luureilla kuulostaa parhaalta.
Bronks
03.09.2007 09:15:20

Ostin Rolandin XV-2020 modulin ja siihen SRX-11 kortin tarkoituksena laittaa ne Yamaha S30:n perään ja siinä se mulla parhaiten toimiikin, paremmin kuin PSR-3000 lla. Ihme kyllä Yamaha P-120 pianolla joutuu hakkaamaan tosi lujaa että saa ne kolmos- ja nelos-samplet soimaan. Normaalisti soitetttaessa saundaa liian pehmeältä. Luureilla kuulostaa parhaalta.

Säädä koskettimiston herkkyyttä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)