Funktioner 07.09.2007 19:46:13 | |
---|
Nyt on sellanen homma, että treenikselle pitäis saada kiipparit eikä rahaa mitenkään erityisen paljoo löydy. Tuttu tilanne? Yhtyeemme soittaa lähinnä jazzahtavaa funkkia/soulia ja haluaisin sellaisen soittimen, josta löytyis ainakin hyvä rhodes-saundi ja painotettu kosketus. Pianosaundi tulisi myös olla kohtuullinen ja urkusaundin edes vähän soittokelpoinen. Kotonani on jammun S90ES, mutta sitä en viittisi joka kerta roudaa. Eli kysymys on: Mitä soitinta ehdottaisitte? (Mieluiten alta 1200 euron) Minkälaiset soittimet itellänne on treeniksellä? |
Mikael 07.09.2007 20:05:50 | |
---|
Inhimillisyys on hyve. |
ManuMäkinen 07.09.2007 22:20:00 | |
---|
Anteeksi kauhia off-topicci, mutta haluaisin tietää mikä Rhodes-soundi on? Olen leikkinyt vain Korgin TRllä eikä vastaan ole tullut sen nimistä niin haluaisin tietää |
Bronks 07.09.2007 23:10:20 | |
---|
|
Mr. Crowley 08.09.2007 13:51:01 | |
---|
Tarpeeseesi soveltuu erittäin hyvin Rolandin RD-300 SX. Siinä on mielestäni oikein kelvolliset piano- ja rhodes-soundit. Urutkin ovat ihan ok, mutta eivät tietenkään ole samana päivänä verrattavissa urkumallintavien soundeihin (e.g. VK8 tai Nord Electro II). Itse tykkään helvetisti juuri RD300:sen tuntumasta, mutta se on tietysti (niin kuin muutkin asiat) makuasia. Uutena tuota saa pikkuisen reilulla tonnilla - eikä tarvitse Saksasta tilata. Hyvänä puolena on vielä keveys; eli jos kuitenkin joudut soitinta välillä siirtelemään. se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys |
Murgo 10.09.2007 07:16:47 | |
---|
Anteeksi kauhia off-topicci, mutta haluaisin tietää mikä Rhodes-soundi on? Olen leikkinyt vain Korgin TRllä eikä vastaan ole tullut sen nimistä niin haluaisin tietää Koetapa googlata esim. Fender rhodes. Kyseessä legendaarinen "sähkömekaaninen" piano. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Bronks 13.09.2007 17:26:57 (muokattu 13.09.2007 17:27:14) | |
---|
Nyt on sellanen homma, että treenikselle pitäis saada kiipparit eikä rahaa mitenkään erityisen paljoo löydy. Tuttu tilanne? Yhtyeemme soittaa lähinnä jazzahtavaa funkkia/soulia ja haluaisin sellaisen soittimen, josta löytyis ainakin hyvä rhodes-saundi ja painotettu kosketus. Pianosaundi tulisi myös olla kohtuullinen ja urkusaundin edes vähän soittokelpoinen. Kotonani on jammun S90ES, mutta sitä en viittisi joka kerta roudaa. Eli kysymys on: Mitä soitinta ehdottaisitte? (Mieluiten alta 1200 euron) Minkälaiset soittimet itellänne on treeniksellä? Mä ostaisin ton, jos pitäis päästä suunnilleen tohon hintaan. Kävin liikkeessä kurkkaamassa. Olin vaikuttunut! Yllättäen urkusaundikin elävä (myyjä väitti, että mukana on VK-8 urku). Tatsi parasta, mitä tohon hintaan olen törmänny, pianosaundi tosi hyvä, samoin rhodeseja moneen lähtöön. Mutta on kuulemma vaikeuksia toimituksen kanssa... https://www.soitinlaine.fi/index.cf … amp;mgid=8&sgid=19&mnid=167 |