Jezze83: Yksityisethän on käsittääkseni edullisempia kuin ihan pianokoulut? Ainakaan per tunti -pohjalta ei pitäisi olla, tai sitten kyse on himmeistä hommista. Yksityisopettajalla käynnissä on etuja mm. - joustavat aikataulut (tunti ei välttämättä ole joka viikko, tasan tiettynä päivänä/klo-aikaan) - ei tarvitse sitoutua välttämättä koko lukukaudeksi, vaan tunteja voi ottaa harvemminkin jos haluaa - ei pääsykokeita (musiikkikouluissa mahd. rajallinen kapasiteetti, rajoituksia oppilaiden iän suhteen jne.) - opettajan erikoisala vs. oppilaan toiveet (tunnit voivat sisältää esim. synaohjelmointia, teorian yksityisopetusta jne. - ei kiinni minkään koulun opetusohjelmassa, vaikka ei se tänäpänä laitoksissakaan kovin jäykkää toimintaa ole) - omien fiilisten mukaan voi jakaa yksityisopettajalla käynnit vaikka useamman opettajan kesken (esim. joka toinen viikko jazz- ja joka toinen klasarispesialistilla) Yhden tunnin pitämisestä on opettajalle aina suhteessa enemmän vaivaa kuin koko lukukaudeksi sitoutuvasta oppilaasta, joten yksittäisten tuntien kuuluukin maksaa enemmän. |
Mulla on ollut pääasiassa privaopeja ja runsaasti hyviä puolia: 1. Voidaan tehdä kivoja "kompromisseja" sen suhteen mitä open mielestä mä tarvitsen ja mitä mä itse haluan. 2. Kun keikkailen niin open kanssa voidaan käydä läpi jos seuraavan keikan/seuraavien treenien piiseissä on mulle jotain ongelmakohtia. 3. Voidaan aikatauluttaa opetustilaisuuksia mun tarpeen mukaan. 4. Hinta/laatu suhde mun mielestä erinomainen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |