markusnygard 24.04.2025 16:59:16 | |
---|
Minulla on 83/84 Squier P-basso (MiJ) jonka ostin joskus 90-luvun puolvälissä. Silloin siihen oli vaihdettu EMGn aktiivimikit alkuperäisten tilalle. Viime aikoina se että pitää ruuvata pleksi auki kun haluaa vaihtaa pariston on ruvennut ottaa päähän. Löytyisikö täältä ehdotuksia mitkä P-mikit (on vain saippuapalat) sopisi "alkuperäis-tasoisina"? Olen vähän katsonnut Fenderin "Custom Shop 62"- tai "Pure Vintage 63"-mikit |
mpekkanen 24.04.2025 18:05:33 | |
---|
markusnygard: Minulla on 83/84 Squier P-basso (MiJ) jonka ostin joskus 90-luvun puolvälissä. Silloin siihen oli vaihdettu EMGn aktiivimikit alkuperäisten tilalle. Viime aikoina se että pitää ruuvata pleksi auki kun haluaa vaihtaa pariston on ruvennut ottaa päähän. Löytyisikö täältä ehdotuksia mitkä P-mikit (on vain saippuapalat) sopisi "alkuperäis-tasoisina"? Olen vähän katsonnut Fenderin "Custom Shop 62"- tai "Pure Vintage 63"-mikit Kuinkas usein sitä patteria joutuu vaihtamaan?Itsellä yhdessä aktiivikitarassa jouduin noin 15 vuoden aikana yhden kerran vaihtamaan patterin. Eli sillä yhdellä patterilla pärjää varmaan viisi vuottakin, vaikka soitin on aktiivikäytössä. Tietysti patteri kuluu nopeammin jos piuhan jättää kiinni soittimeen. |
markusnygard 24.04.2025 20:13:35 | |
---|
ehkä asia on enemmänkin niin että haluaisin saada "alkuperäisen" basson. Ja sitten kun olen testannut "alkuperäisen kuuloisia" mikkejä niin sitten kaipaan EMG soundin ja vaihdan ne takaisin. |
mutaatio 24.04.2025 21:56:57 | |
---|
EMG GZR:n ruuvailin juuri kiinni omaan bassoon. Erittäin hyvä ääni, suht edullinen, ei vaadi kolvaamista ja on passiivinen vaikka onkin EMG. |
aon 24.04.2025 22:59:34 | |
---|
Mulla on kanssa EMG GZR-P. Hyvä on mikki, eipä tuon asentamisen jälkeen ole käynyt mielessäkään, että pitäisi johonkin muuhun vaihtaa. |
okabass 25.04.2025 01:06:47 | |
---|
markusnygard: Minulla on 83/84 Squier P-basso (MiJ) jonka ostin joskus 90-luvun puolvälissä. Silloin siihen oli vaihdettu EMGn aktiivimikit alkuperäisten tilalle. Viime aikoina se että pitää ruuvata pleksi auki kun haluaa vaihtaa pariston on ruvennut ottaa päähän. Löytyisikö täältä ehdotuksia mitkä P-mikit (on vain saippuapalat) sopisi "alkuperäis-tasoisina"? Olen vähän katsonnut Fenderin "Custom Shop 62"- tai "Pure Vintage 63"-mikit Mulla on myös vastaava Squier. Duncanin SPB-1 on hyvin "vintagen" kaltainen. (Vertailtu '65 PB). EMG Geezer on myös hyvä. Jomman kumman noista laittaisin. |
Totsku 28.04.2025 17:46:53 | |
---|
EMG:N Geezereille ääni. Soundi lähellä alkuperäistä Fenderpresarimikkiä. Output tosin ehkä snadisti hotin puolella. Mikin mukana tulee täydellinen elektroniikkasetti mikä on todnäk laadukkaampaa tavaraa kuin Squjun elektroniikat. Asentaminen onnistuu pikaliittimien takia ilman kolvausvehkeitä. Myös Fenderin omat vintagesarjan presarimikit luultavasti täyttää kriteerisi. |
paskisti 29.04.2025 13:58:28 (muokattu 29.04.2025 14:21:24) | |
---|
Lollarin mikkejä on kehuttu myös ja itselläkin kokemusta jatsarissa paristakin mallista. Ovat laadukkaita ja haisteltu alkuperäisen oloisiksi aika tarkasti. https://www.lollarguitars.com/lollar-p-bass-pickups Tuosta löytyy useampikin vaihtoehto ja Thomannilta nämä: https://www.thomann.de/intl/lollar_pickups_for_4_string_p_bass.html Eli vintage ja sit hot-versio (jossa yleensä tujumpi middle ja enemmän outputia mutta treblejä vähemmän). Itse lähtisin ehdottomasti noilla liikkeelle ja nimenomaan Vintagella, siitä yleensä kaivelee kaikki saundit mitä on mahdollista kunhan etuaste antaa myöden. Modernista taas ei vintagea niin helposti saa minun mielestäni. |
sampsa007 29.04.2025 19:26:03 | |
---|
Emg geezerit laitoin fender precision lyteenalkuperäset aktiivit olikin paskatartec luki piirilevyssä. |
sampsa007 29.04.2025 19:28:15 | |
---|
Emg geezerit laitoin fender precision lyteen.Alkuperäset aktiivit olikin paskat.Artec luki piirilevyssä. |
RayCH 05.05.2025 21:07:43 (muokattu 05.05.2025 21:08:22) | |
---|
Mites tuo EMG Geezer-P vertautuu Dimarzio Model P:hen? Tuo Model P on kyllä hyvä saundiltaan, mutta hiukkasen liian kuuma. Siksi tuo Geezer vertailu kiinnostaisi jos olisi kokemuksia molemmista samassa bassossa. |