Aihe: Miljoona Basistia
1 2 3 4 5 6
S3k7u
13.08.2011 02:37:55

Herättelen vanhaa aihetta eloon.

nickiltäni Surunlyöjä777, paskin nick ikinä, häpeän sitä. Harmi kun ei voi vaihtaa.

Mulla on kaksi bassoa: Esp-ltdn viper 104 johon oon laittanun kevyen Ibanezin nauhattoman kaulan kiinni. Ja sitten on Viper 104:sen kaula johon oon aatellu rakentaa bodyn cigarettebox tyylisesti.
Bossin CEB choruspedaali löytyy.
Vahvistimena Ampegin B-100R
J.Nikkanen
13.08.2011 09:10:51
Surunlyöjä777: Harmi kun ei voi vaihtaa.

Miksei voi? Kyllä semmonen onnistuu.
...siis asiahan ei todellakaan ole näin.
Funkånaut
13.08.2011 12:20:13

Surunlyöjä777: Herättelen vanhaa aihetta eloon.

nickiltäni Surunlyöjä777, paskin nick ikinä, häpeän sitä. Harmi kun ei voi vaihtaa.

Voihan vaihtaa. http://muusikoiden.net/jasenet/tunnuksen_vaihto.php

Mut aiheeseen. Nimimerkki on Funkonaut (yllätys yllätys sinänsä) ja soitan Mr.Jazz and the Funkonautsissa bassoa. Suosikkimusani, jota soittelen on Funk, ja pääesimerkkeinä P-Funk ja 80-luvun alun Prince.

Soittopelinä on Ibanezin SR800 -89, joka on kutsumanimeltään kokoviininpunaisesta värityksestään johtuen Ariel. Ja koska netissä on kuvia kauniista punapäästä kutsumanimeltään Ariel. https://picasaweb.google.com/114424 … Ariel?authkey=Gv1sRgCIuIw5mIy-SohQE Tosin kuvista poiketen peukkutuki on poistettu släppäilyn helpottamiseksi. Efektien virkaa hoitaa Bossin ME-20B multiefekti, jolla saa tarvittavat erikoissoundit aikaiseksi.

Suosikkibasisteja on Bootsy, Prince, Marcus Miller, Larry Graham, Louis Johnson... Ja nii edelleen.

Sormilla soitan poikkeuksetta, useimmiten peukulla slapaten, mutten aina. Välil ihan etusormella, keskisormella ja nimettömälläkin.

Bassovahvareina toimii Fenderin 15-wattinen kombo, sekä Marsun MB450H MBC410 -kaapin kera. Bassonsoittohistoria ulottuu vuoteen 2008 muistaakseni. Saattoi alkaa edellisenä syksynäkin.

Että näin.
Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages
JudeJude
13.08.2011 13:01:23 (muokattu 13.08.2011 13:06:51)
judejude

Soitan kontrabassolla tällä hetkellä lähinnä nykykansanmusaa, joskus poppia ja jazziakin. Haluaisin joskus tulevaisuudessa soittaa myös klasaria.

Olen soittanut bassoa vuodesta 2002.

Innoittajia: Sara Puljula, Elina Lappalainen, Tarmo Anttila, Ape Anttila, Renaud Garcia-Fons, David Hayes, Ron Carter.

Kamat:

Basso, mahd. Strunal, 3/4.
Shadow-mikki
Fishman Pro-EQ Platinum- etuvahvistin
KRK Rokit 6- lähikenttämonitori, silloin kun akustinen ei riitä eikä PA ole mukana.

Tällä hetkellä mulla on myös Harley Bentonin jatsarikopio. Sähköbasso ei ole vähään aikaan herättänyt kauheasti intohimoja; tuo riittää muusinetin bassoskaboihin :)
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Röntgen-Jeesus
13.08.2011 14:10:13

tox3

En tiedä voinko kutsua itseäni basistiksi vielä, mutta kenties joku päivä. Aika tarkalleen kaksi vuotta sitten otin kaverilta lainaan Harley Bentonin basson sekä pikkuvahvarin ja rupesin soittelemaan. Alkuinnostuksen laannuttua soittelu jäi hetkeksi, mutta noin vuoden ajan olen koittanut kehittää itseäni niin soittajana kuin säveltäjänä. Demoa nauhottelemme bändin kanssa ja hyvältä kuulostaa.

Ostin vastikään Fender FSR Standard J-Basson ja nyt tuntuu eka kertaa että hommaan pitää panostaa tosissaan kun tälläisen soittimen ostin.

Kovia jätkiä bassonsoiton saralla on Metallican äiät, Flea ja Geddy Lee.
Rob Halford on homo.
FuguManiac
13.08.2011 14:50:23

Nikki: Hevikangsta (joo-o...)

Bassoja löytyy Tokain Thunderbird TB-48/VS Vintage Sunburst, joka lojuu pysyvästi bändin treeniksellä (hankala roudata) ja on keikkapassona. Lisäksi kotoa löytyy tuo ihka eka soittimeni, Squierin Jazz basso, jolla tosiaan kotona treenailen/soittelen. Kotoa löytyy myös tyttöystävän Ibanez (olisko SR90? Varma en oo...) jolla sillon tällön jotakin veivaan. Kelpo pelejä ihan, vaikka halpoja onkin.

Treenikseltä löytyy Gallien Krueger Backline 600 -nuppi (300w neljään ohmiin) ja Gallien Krueger BLX-II 410 4x10" -bassokaappi (kasiohminen, koko stäkillä siis tehoa 180w). Kotona on Fenderin Rumble -kombo, jossa tehoa 65w. Lisäksi isän luota löytyy vanha Rumblen 15w pikkucombo.

Sormilla soitan 99% ja eniten uppoaa 80-luvun hard rock, jazz, funk ja kaikki "groovaava" rokki/bluesi/indie/metalli.
Karaokella on yhtä paljon tekemistä musiikin kanssa kuin valmispizzalla on ruaanlaiton kanssa.
spade
14.08.2011 13:19:45
nick: spade
välineet:
-tokai hard puncher
-fender japan presicion
-sandberg jm-4
-wolf explorer
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
sartzan
14.08.2011 16:08:49
Nikki: Sartzan

Bassoja on kaksi omatekelettä, nauhaton jazzarimallinen ja nauhallinen omasta päästä repästy, nelikielisiä molemmat. Työn alla nauhallinen vitonen, sekin omasta päästä. Basismin aloitin perse-edellä-puuhun -periaatteella, eli ensin soitinrakennuskurssille rakentamaan soitin, minkä jälkeen vasta ryhdytään soittamaan. Siellä syntyi tuo nauhaton, eli siinä mielessä bassoilu alkoi soitintyypillä, jota ei aloittelijalle yleensä suositella. Kotitarvekitarointia oli taustalla kylläkin, joten aivan outoa asia ei kielisoitin ollut. Eikä soitin mahdoton aloittelijallekaan ollut, opetellaanhan niitä selloja ja viulujakin soittamaan ilman nauhoja. Nauhallisen valmistuttua on kuitenkin myönnettävä nauhattoman jääneen kakkossoittimeksi.

Vahvistinpuolelta löytyy Gallien Krueger Backline 600 -nuppi (300w neljään ohmiin), mikä on osoittautunut mainioksi peliksi ainakin omaan tämänhetkiseen tarpeeseen. Torilta löytyi. Oma 2x12" kaappiprojekti on meneillään kämpän lattialla, seuraavana vaiheenaan tuentojen miettiminen paikoilleen. Bändin kanssa veivattaessa olen lainannut Marsun 8x10" kaappia samaa reenistä käyttävältä toiselta bändiltä. Kotona soitan joko ilman vahvistinta, tai niinkin hifillä laitteella kuin Voxin AmPlugin bassoversiolla.

Sormisoittaja olen, ja tämänhetkisen bändin tyylisuuntana hard rock/hevi -tyyppinen reipas rytmimusiikki. Jos olisin oikeasti hyvä soittaja, tykkäisin myös släppäillä, ja mieluusti soittaisin myös funk/disko-tyyppistä asiaa tuon hard rock/hevi -osaston lisäksi. Vaikka musiikillisesti varsin kaikkiruokainen olenkin, jazzia en soittaisi, vaikka osaisinkin.:D
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
jarski-b
14.08.2011 22:31:27 (muokattu 14.08.2011 22:32:02)
bassot:
Ibanez Sr905
Ibanez Sr2000e (muutettu pasiiviksi)
Ibanez BTB 405
MusicMan Sterling SB14

Nupit:
Hartke 3500
GallienKrueger Backline 600

Kaapit:
Hartke TP210
Peavey TR210
GallienKrueger 212MBE
artope
18.08.2011 14:24:47

artope:

Basso: Fender Precision -77/78

Vahvari: Roland Cube-100
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
rankkureinhard
19.08.2011 09:53:45
Lisään omani:
Fender Precision 1975 (ostin silloin uutena)
Marshall 100W (ostin uutena)
Marshall -kaappi 1978 ( kuten edelliset )
Ei myynnissä, otan kamat mukaan hautaani, koska jälkikasvukaan ei osaa niitä arvostaa. Ovat kuulema vanhoja paskoja. Hehhe, eivät tiedä mitään.
Funkånaut
19.08.2011 12:09:14

rankkureinhard: Lisään omani:
Ei myynnissä, otan kamat mukaan hautaani, koska jälkikasvukaan ei osaa niitä arvostaa. Ovat kuulema vanhoja paskoja. Hehhe, eivät tiedä mitään.

Testamenttaa mielummin mulle, ku mullan alla mokomat menisi pilalle.
rankkureinhard
19.08.2011 13:04:47
Funkonaut: Testamenttaa mielummin mulle, ku mullan alla mokomat menisi pilalle.

Heheh, ennemmin juon ne. Tunnearvoa, kamat on olleet mukana jo niin kauan.
Funkånaut
19.08.2011 13:19:52

rankkureinhard: Heheh, ennemmin juon ne. Tunnearvoa, kamat on olleet mukana jo niin kauan.

Toikin on pätevä vaihtoehto. Soittimet on tehty soitettavaks kuitenski.
rankkureinhard
19.08.2011 13:49:17
Funkonaut: Toikin on pätevä vaihtoehto. Soittimet on tehty soitettavaks kuitenski.

Niin on, soitettavaksi ne on tehty. Itse olen sitä kai noudattanut, koska olen ihmeekseni huomannut, että en ole niitä mennyt koskaan vaihtamaan tms hävittämään. Enää soitto ei itsellä ole kovinkaan aktiivista, joten yksi kaunis päivä huomasin että minulla on nuo kamat olleet yli 30 vuotta. Ja siitä seuraava askel oli tajuta, että taidan olla vanha...
Mutta tuossakin on jo yhdenlainen viesti: kamat on vanhat mutta lujat. 70-luvun lopulla kamoja ei ollut aivan yksinkertaista vaihdella tai modailla. Tarjolla oli erittäin huonoja kopioita ja kaikenlaisia ritsoja. Hommasin nuo omat laitteeni säästämällä, polte soittamaan oli kova ja motivaatio pistää joka penni säästöpossuun oli korkea. Se on siltä ajalta kai sitten peruja, että olen säilyttänyt ne hyvin ja ovat vielä täydessä kunnossa nykyäänkin. Pienessä mielessä olen joskun miettinyt, että siitä joku saisi kunnon soittimen ja vahvistuksen, jopa sitä että mitä noista saisi myydessään...mutta onneksi vain ajatuksen tasolla. Harkitsen vakavasti sitä, että ne haudataan minun mukanani.
J.Nikkanen
19.08.2011 13:55:17 (muokattu 19.08.2011 13:58:11)
rankkureinhard: Lisään omani:

Tokihan otat näistä perhepotretin ja pistät näytille vaikkapa omaan profiiliin?

edit, laitetaans nyt nämäkin:

- pahaeno, jotkut tuntee myös nimellä Jarno

- MPU hdls 5 ykkösbassona, sitten muutama ibanez ja fender P-nauhaton

- Vahvistinpuolella just nyt SWR SM-400 jonka saa ostaa poijes!
...siis asiahan ei todellakaan ole näin.
poppamies
19.08.2011 14:06:33 (muokattu 19.08.2011 14:11:37)

Pitäiskö päivittää. Edellinen maininta on 7 vuotta vanha eikä oo seitsemään vuoteen varmaan pitänyt paikkansakaan.

http://dl.dropbox.com/u/4167330/IMG_6134_.jpg
ja
http://basiste.tripod.com/
ja
http://dl.dropbox.com/u/4167330/r%C3%B6d_jazzbass.jpg
G strings are for strippers
L.Ruoska
20.08.2011 22:33:20

poppamies: Pitäiskö päivittää. Edellinen maininta on 7 vuotta vanha eikä oo seitsemään vuoteen varmaan pitänyt paikkansakaan.

Sama täällä :) Päivitetään nyt:

Warwick Fortress Masterman '94 (nelikielinen tietysti:)
Boss ME-50B (möin kaikki irtospedut, kylläpä onkin helpompaa näin)
Boss TU-2 (en viitsi myydä, jos joskus tartteekin..)
Planet Wavesin siniset plekut olleet nyt vuosia jo "the one and only"
Vahvareita ei enää löydy, kotona työstän vain musaa nykyään ja Audio Kontrol 1 toimii DI-boksina.
PasiB
21.08.2011 15:59:54
Tuossapa: http://muusikoiden.net/dyn/users/90389.jpg

Alhaalta ylös:

Washburn 80-luvu alusta, pilattu särömaalilla, tarviis nauharemonttia. Ritsa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Palajasso, ei enää mulla. Tuon tilalla on tällainen palapresari: http://muusikoiden.net/dyn/users/89687.jpg

Fender 50´Precision bass vm. 2006, tämänhetkinen ykköspeli

Omatekele telepresarijasso, hyvä peli, mutta jäänyt presarin jalkoihin.

Jussi Ala-Kuhan tekemä aktiivi 5-kielinen, tämän vien mukanani hautaan.

Wolf kimppatilaushirviö, 7 kieltä ja aivan järkyttävän leveä kaula. Painaa myös ihan sikana. Kotona leikkikaluna, ei tuollaisella voi julkisesti soittaa.

Vahvistimena Ampeg SVT3 PRO ja kaappina SVT610HLF.
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
hollstro
21.08.2011 16:15:49

PasiB: Tuossapa: http://muusikoiden.net/dyn/users/90389.jpg

Jussi Ala-Kuhan tekemä aktiivi 5-kielinen, tämän vien mukanani hautaan.

Toi on hieno.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)