Aihe: EBS-klubi
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29 30 31 32
Keny
19.03.2012 21:44:59
Johannes_t: Onko porukalla kokemusta Fafner II:sta? Miten vertautuu vanhempaan malliin? Speksit näen toki netistä, eli lähinnä soundikysymysten äärellä ollaan...

Ooon vähän testaillu mutta en osaa viellä sanoa kun ihan en oo päässy sisään siihen mutta aika monipuolinen on ja onhan se Fafner.Tuu testaa:)

Ite pärjään mun jutuissa toistaseks Reidmarilla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Seba
19.03.2012 21:46:59 (muokattu 21.03.2012 22:43:25)

Johannes_t: Onko porukalla kokemusta Fafner II:sta? Miten vertautuu vanhempaan malliin? Speksit näen toki netistä, eli lähinnä soundikysymysten äärellä ollaan...

mulla on moinen, mutta en pientä pikakokeilua enempää ole ykköstä kokeillut, kakkosen miehiä nääs, niin paha verrata..
4 kieltä, 10 sormea?
Moderaattori
21.03.2012 22:43:48
Ketju siivottu. Olkaa ihmisiksi. Ulkona paistaa aurinkokin päivisin, sinne kannattaa mennä jos alkavat liikaa keittää internet-puheet.
chief
22.03.2012 21:45:16
Keny: Ooon vähän testaillu mutta en osaa viellä sanoa kun ihan en oo päässy sisään siihen mutta aika monipuolinen on ja onhan se Fafner.Tuu testaa:)

Ite pärjään mun jutuissa toistaseks Reidmarilla.

Reidmar ois kiva testata. Toinen vahva tulokas on Aguiler Tonehammer 350.
"It's the ear, not the gear. "
helperi
22.03.2012 23:52:21
No päivitelläänpä nyt sitten kun on täällä klubilla pöly taas välillä laskeutunut. Eli neo 410 kaveriksi tuli hankittua neo 212. Alakaapiksi laitoin sen ja ei löytynyt soundista lutaa...

En aikaisemmin ole noihin 212 kaappeihin ole mitenkään ollut ihastunut, niissä omasta mielestä ollut sellasta turhaa tuhinaa, mutta kylläpä on mainio peli tämä ebs.versio aiheesta. Semmosta asiaan kuuluvaa lämpöä on tietty 410 kaappia enempi mutta silti napakkana pysyy soundi. Ja yhessä nuo kaapit oli kyllä omaan makuun helkkarin onnistunut yhdistelmä. Genzbenzillä ajoin, täytyy jossain vaiheessa Fafnerillki koeponnistaa.
Keny
24.03.2012 23:23:29
chief: Reidmar ois kiva testata. Toinen vahva tulokas on Aguiler Tonehammer 350.

No hommaa sie se niin tehhään vs testiä.....nii ja pari bissee.
Dropped C
17.04.2012 22:50:43
Olin just festareilla Hollannissa ja tälläsen rässibändin kun Coroner:n laulaja-basisti tykitti meneen EBS Fafner + EBS:n rantis pinolla. 1:15 pitusen keikan aikana bassot pätki moneen otteeseen ja siinä niitä räpläilivät. Ei antanut hirveen luotettavaa kuvaa. Kaikki muut n.70 bändiä veti SVT + rantis yhdistelmällä ja pätkinyt.
Jakkeko
18.04.2012 21:30:33

Dropped C: Olin just festareilla Hollannissa ja tälläsen rässibändin kun Coroner:n laulaja-basisti tykitti meneen EBS Fafner + EBS:n rantis pinolla. 1:15 pitusen keikan aikana bassot pätki moneen otteeseen ja siinä niitä räpläilivät. Ei antanut hirveen luotettavaa kuvaa. Kaikki muut n.70 bändiä veti SVT + rantis yhdistelmällä ja pätkinyt.

Kyllä ammattilaisetkin merkkiin luottaa... Ainakin eräs melko tuntematon ruotsalaisbändi. http://www.youtube.com/watch?v=APPpizl2i0c
rokrokpoprok
pekezu
20.04.2012 21:28:07

EBS:n unichoruksella vahvistusta klubiin.

Onks muilla ollut ongelmaa ton chorus-moodin kanssa siten, että joku ääni soi muita heikommin sillä modella? Ongelmaa esim. P.M.:n kanssa ei ole.
Leijonaletti
07.05.2012 17:58:59
No nii EBS tietäjät, ois kysyttävää tosta EBS Reidmarista. Valmistajan sivuilla lukee, että 250w/470w dynamic output @ 4 ohm. Kumpi noista watti määristä nyt pitää sitten paikkansa ja mitä tuo dynamic output tarkottaa? Ite oon sen verran kumminki vielä vasta-alkaja näissä nuppi ja kaappi hommissa ettei tuommoset dynamic outputit sano yhtää mitää.
Suurin osa basisteista on oikeasti viisaita, minä löydyn sieltä vähemmistöstä.
pekezu
07.05.2012 18:40:02

Leijonaletti: No nii EBS tietäjät, ois kysyttävää tosta EBS Reidmarista. Valmistajan sivuilla lukee, että 250w/470w dynamic output @ 4 ohm. Kumpi noista watti määristä nyt pitää sitten paikkansa ja mitä tuo dynamic output tarkottaa? Ite oon sen verran kumminki vielä vasta-alkaja näissä nuppi ja kaappi hommissa ettei tuommoset dynamic outputit sano yhtää mitää.

Mä luulen että toi peli kenkäsee siis 250W jatkuvaa ja 470W piikkiä.

Valmistajat ilmoittaa nykyisin watit tosi yläkanttiin. Mä luulen, et EBS on/yrittää olla fiksumpi firma ja pyrkii laittamaan todellisuutta vastaavia lukuja. Ilmeisesti digivehkeissä on moduulit usein samaa kamaa ja valmistajien tapa ilmoittaa tehot yms. vaihtelee kovasti. Unskelotti tietää asiasta paljon mua enemmän.

Jokatapauksessa uskoisin ton Reidmarin riittävän 4Ohm kuormaan paremmin kuin hyvin.
chief
08.05.2012 23:55:42
Lainaanpa Kenyä tähän kohtaan.

Keny: Täältä löytyy ja aivan mahtava pikkunuppi ja kovaa soi.Ei voi mitenkään vertaa esim TC:n rh 450 ja Reidmar joka on vaan 250.Kuullosta hitosti tehokkaammalta kun TC.Soundia vois kuvailla EBS Fafnerin ja HD 350 väliltä.

Kysy vaan lisempää ja tarkemmin mitä vaan haluut tietää mutta hintaansa nähden loisto nuppi.

Ja kun stadissa asut niin meille vaan testaamaan.

Eli EBS ilmoittaa tehonsa realistisemmin. TC:n tehot on ilmoitettu yläkanttiin.
"It's the ear, not the gear. "
pekezu
10.05.2012 21:51:03

chief: Lainaanpa Kenyä tähän kohtaan.

Näin arvelinkin.

Toi reidmari kyllä kiinnostais itteekin, koska kevytlevitettä olis kiva päästä ajeleen. Jos se olis duunattu kunnolla, eli taitais tonne Aguilar - EBS akselille mennä. Ja kaappihan on EBS ettää...
Olli.M
10.05.2012 22:40:05
Classic 4x10 kaappi ja pari muljutinta löytyy. Hyviä ovat! Liitynpä siis.
Ain't no sunshine when she's gone, and she's always gone too long, anytime she goes away.
Keny
14.05.2012 11:51:31

Juu ja suurinosa näistä class D nupeista on ilmotettu aika yläkanttiin ja poikkeuksena on tää Reidmar joka sen 250 ilmottaa.4 ohmiin kun vetää niin ainakin mun korvaan kuullosta kyllä tehokkaammalta kun sen 250.

Watit ei kyllä hirveesti enää kiinnosta vaan se et miten soi eli äänen laatu ja voimakkuus.Ostan sitte jotain tehokkaampaa jos sellanen tilanne tulee eteen.

Erittäin suuri sääli on se että EBS teki pahan mokan ja siirsi maahantuonnin Musiikki Fazerille kun Puppe kuitenkin on tehny hillittömän duunin monet vuodet niiden nimen nostamiseksi.
Seba
14.05.2012 15:18:36

Keny: Juu ja suurinosa näistä class D nupeista on ilmotettu aika yläkanttiin ja poikkeuksena on tää Reidmar joka sen 250 ilmottaa.4 ohmiin kun vetää niin ainakin mun korvaan kuullosta kyllä tehokkaammalta kun sen 250.

Watit ei kyllä hirveesti enää kiinnosta vaan se et miten soi eli äänen laatu ja voimakkuus.Ostan sitte jotain tehokkaampaa jos sellanen tilanne tulee eteen.

Erittäin suuri sääli on se että EBS teki pahan mokan ja siirsi maahantuonnin Musiikki Fazerille kun Puppe kuitenkin on tehny hillittömän duunin monet vuodet niiden nimen nostamiseksi.

kostoksi pitää tilata ne sitten saksasta.
no niin on
Jooba
26.05.2012 21:20:23
Tähän väliin huoltokysymys EBS styrkkareiden omistajille. Etuaste putki pitäisi vaihtaa TD650 nuppiin ja kysymys kuuluukin, pystyykö tämän tekemään itse? Oletteko te tehneet näitä hommia itse?

Eihän itse putken vaihtaminen ole juttu eikä mikään kun avaa vaan nupin ja pyörittää paikoilleen putken mutta bias??-arvojen mittaaminen ja kohdilleen laittaminen. Arveluttaa löytyykö itseltä siihen tietoa/taitoa. Jostain täältä palstoilta lueskelin ettei etuaste putkiin tarvitse tuollaisia säätöjä tehdä ja riippuu niin merkkikohtaisesti ainakin täysputkikitaravahvistimissa. Kertokaa EBS miehet ja naiset tietonne tai ohjatkaa oikealle sivustolle jos sellaisen tiedätte.

Lisäksi olisi kiva tietää mitä etuasteputkia jengi käyttää?
poppamies
26.05.2012 21:29:48 (muokattu 26.05.2012 21:30:08)

Jooba: Tähän väliin huoltokysymys EBS styrkkareiden omistajille. Etuaste putki pitäisi vaihtaa TD650 nuppiin ja kysymys kuuluukin, pystyykö tämän tekemään itse? Oletteko te tehneet näitä hommia itse?...

Etuasteputket on n.s. "itsebiaisoituvia", eli etuasteen putkien vaihto on plug and play tyyppinen homma.
G strings are for strippers
Seba
26.05.2012 21:36:30

Jooba: Tähän väliin huoltokysymys EBS styrkkareiden omistajille. Etuaste putki pitäisi vaihtaa TD650 nuppiin ja kysymys kuuluukin, pystyykö tämän tekemään itse? Oletteko te tehneet näitä hommia itse?

Eihän itse putken vaihtaminen ole juttu eikä mikään kun avaa vaan nupin ja pyörittää paikoilleen putken mutta bias??-arvojen mittaaminen ja kohdilleen laittaminen. Arveluttaa löytyykö itseltä siihen tietoa/taitoa. Jostain täältä palstoilta lueskelin ettei etuaste putkiin tarvitse tuollaisia säätöjä tehdä ja riippuu niin merkkikohtaisesti ainakin täysputkikitaravahvistimissa. Kertokaa EBS miehet ja naiset tietonne tai ohjatkaa oikealle sivustolle jos sellaisen tiedätte.

Lisäksi olisi kiva tietää mitä etuasteputkia jengi käyttää?

Kuten poppis mainitsi, mutta lisätään vielä että älä nyt sitten ala pyörittämään lamppua irti, ihan nostamalla vaan.
no niin on
Johannes_t
27.05.2012 10:48:39

Kyllä sillä 1500W moottorisahaa käyttää :D
http://www.youtube.com/watch?v=Frm_sn3G0As
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)