öl m 24.08.2010 22:29:21 | |
---|
WnbPunk: Hänellä on oikeasti tosi pienet sormet ja normiakustisellakaan ei pysty täysin ongelmitta soittamaan. Aa, my bad. WnbPunk: Eli luultavasti ehkä tuo Squierin Jtsari saattaisi mennä.. pitääpä käyttää kierroksella tuolla Jyväskylän musaliikkeissä. :) Jep. Nuo Indonesia-Squierit on ihan kelpo vehkeitä hinta/laatu-suhteeltaan. Itsekin pari noita omaan. http://www.mikseri.net/user/kasmra |
ninokoo 24.08.2010 22:56:41 | |
---|
hollstro: Thunderbirdin egonomia on erikoinen. Kaula on todella kaukana vasemmalla. Jos on lyhyehkö soittaja niin ei kannata vaivautua. Lisäksi t-Birdi istuu myös sylissä samalla tavoin kaula kaukana, joten treenaaminen sillä 1. bassona on aika hankalaa. Ergonomiaan kannatta tutustua ennen kuin hankkii. Tästä se sun käden kipeytyminenkin todennäköisesti johtuu. Totta kyllä. Kaula kyllä ainakin itselläni pakenee seisaaltaan vielä enemmän vasemalle, kun istualtaan ainakaan ranteen kanssa ei ongelmaa synny. Heitin tämän vaihtoehdon nimenomaan sillä että jos on tarkoituksena lähteä bassoja testaamaan niin kannattaa Thunderbirdiäkin vähän aikaa kourassa käyttää, jos sellainen vastaan kävelee. Nämä ergonomia-asiat tuntuu kuitenkin olevan aika henkilökohtaisia, joten tuo kaulan sijoittuminen hiukan eri tavalla ei välttämättä kaikille tunnu pahalta. Painotetaan nyt vielä että kannattaa testata kunnolla ennen ostamista :) Itsellä kipeytyminen johtui todennäköisesti näiden asioiden yhteisvaikutuksesta. Kipua tuli nimenomaan kämmeneen, eikä niinkään ranteeseen, joten ajattelen sen olevan enemmän kaulan profiilista kiinni. Ehkä se on myös tottumiskysymys, en tiedä. Ukkoslinnusta kyllä halusin tykätä kovasti. Lines on my face are getting clearer - and I say goodbye - to my hopes and dreams |
Lume 27.08.2010 11:06:46 (muokattu 27.08.2010 11:09:42) | |
---|
Basson voi soittaa keyboardilla hyvinkin makeasti. Eikä tämä ollut mitään ilkeilyä, siis. "It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake." |
MPU 27.08.2010 12:01:52 (muokattu 27.08.2010 12:02:00) | |
---|
Lume: Basson voi soittaa keyboardilla hyvinkin makeasti. Eikä tämä ollut mitään ilkeilyä, siis. Joo ja musan soittaa suoraan levyltä. Paskaako sitä itteään rasittamaan ja opettelemaan soittaamaan. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Funkånaut 27.08.2010 12:08:59 | |
---|
Kokeilemallahan se selviää, mikä on sopivin. Omat nakkini eivät kamalan pitkiä ole, joten siirryin aikanaan Ibanezin Sr-sarjalaisten rääkkääjäksi. SR-800 käyttösoittimena. "You can't spell Funk without FUN." |
J.Nikkanen 27.08.2010 14:46:21 | |
---|
|
Funkånaut 27.08.2010 14:48:02 | |
---|
"You can't spell Funk without FUN." |
Lume 28.08.2010 14:34:43 | |
---|
MPU: Joo ja musan soittaa suoraan levyltä. Paskaako sitä itteään rasittamaan ja opettelemaan soittaamaan. Marko Kyllä kosketinsoittajat opettelevat myös. Tarkoitukseni oli sanoa, ettei basson soittoon välttämättä tarvita raskasvääntöistä bassokitaraa, varsinkaan, jos se tekee soitosta rasittavaa. Musiikki on mukava harrastus. Ymmärrä toki tämäkin minunpuolestani väärin. "It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake." |
AlaE 28.08.2010 14:42:47 | |
---|
Lume: Kyllä kosketinsoittajat opettelevat myös. Tarkoitukseni oli sanoa, ettei basson soittoon välttämättä tarvita raskasvääntöistä bassokitaraa, varsinkaan, jos se tekee soitosta rasittavaa. Musiikki on mukava harrastus. Ymmärrä toki tämäkin minunpuolestani väärin. Kyllä tuo kommenttisi oli minustakin vähän outo. Kun aloittaja pyytää apua basson ostamiseen, tarjoat koskettimia. Nykyvempeleillä koskettimista lähtee vaikka mitä "soittimia" kevyesti. Jos joku pyytää apua viulun valitseiseen, vastaatko että koskettimilla lähtee makeita jousia ja kevyesti? |
Lume 28.08.2010 14:46:36 (muokattu 28.08.2010 15:40:41) | |
---|
AlaE: Kyllä tuo kommenttisi oli minustakin vähän outo. Kun aloittaja pyytää apua basson ostamiseen, tarjoat koskettimia. Ihmekös tuo, outo se minustakin oli! Ei minulla niitä keyboardeja kuitenkaan myytävänä ole, mikä tekee kommentistani vieläkin oudomman.. "It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake." |
RamoQ 28.08.2010 21:04:49 (muokattu 28.08.2010 21:05:43) | |
---|
Lume: Kyllä kosketinsoittajat opettelevat myös. Tarkoitukseni oli sanoa, ettei basson soittoon välttämättä tarvita raskasvääntöistä bassokitaraa, varsinkaan, jos se tekee soitosta rasittavaa. Musiikki on mukava harrastus. Ymmärrä toki tämäkin minunpuolestani väärin. Koskettimilla ei oikeaa bassoa korvaa.. "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
sartzan 28.08.2010 23:06:11 | |
---|
Lume: Kyllä kosketinsoittajat opettelevat myös. Tarkoitukseni oli sanoa, ettei basson soittoon välttämättä tarvita raskasvääntöistä bassokitaraa, varsinkaan, jos se tekee soitosta rasittavaa. Musiikki on mukava harrastus. Ymmärrä toki tämäkin minunpuolestani väärin. Bassonsoittoon tarvitaan basso. Matalataajuuksisien äänten tuottamiseen ei välttämättä. Mutta tässä ketjussa on kyse nimenomaan bassonsoitosta, ei jälkimmäisestä. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
MPU 29.08.2010 09:58:55 (muokattu 29.08.2010 10:00:39) | |
---|
Lume: Ymmärrä toki tämäkin minunpuolestani väärin. Minkäs muunKIN minä ymmärsin väärin? Kyllä, koskettimilla tai jalkioilla saadaan soitettua hyvänkuuloisia bassoääniä, mutta bassokitaran ääniä ei. Mutta opettele sinä soittamaan koskettimia, hyvältä nekin kuulostaa oikeassa paikassa. Kukaan ei tainnu puhua mitään raskasvääntöisestä bassokitarasta sinun lisäksesi. Ainakin mun nakkisormiin koskettimien soitto on huomattavasti raskaampaa kuin basson soitto, johtunee siitä että en ole niitä oikein koskaan soitellut. Sama varmaan myös toisinpäin. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Lume 29.08.2010 11:10:36 (muokattu 29.08.2010 16:43:44) | |
---|
MPU: Minkäs muunKIN minä ymmärsin väärin? Edellisen viestini. Ei nyt ollut tarkoitus sohia muurahaispesää, halusin vain sanoa, että jos nuorten tarkoitus on tehdä musiikkia ja JOS sen tekeminen on fyysisesti vaivalloista, on olemassa monenlaisia vaihtoehtoja. Vaan mistäs minä sen tietäisin, olen vaan nähnyt nuorten valittavan bassonsoiton raskautta ja kielien jäykkyyttä. Esimerkiksi oman tyttäreni. Sitähän minä vaan siis, ettei harrastus vaihdu ja jää se musiikki tekemättä. Se olisi se huonoin vaihtoehto. Piste ->. "It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake." |
WnbPunk 29.08.2010 20:14:41 | |
---|
Lume: Edellisen viestini. Ei nyt ollut tarkoitus sohia muurahaispesää, halusin vain sanoa, että jos nuorten tarkoitus on tehdä musiikkia ja JOS sen tekeminen on fyysisesti vaivalloista, on olemassa monenlaisia vaihtoehtoja. Vaan mistäs minä sen tietäisin, olen vaan nähnyt nuorten valittavan bassonsoiton raskautta ja kielien jäykkyyttä. Esimerkiksi oman tyttäreni. Sitähän minä vaan siis, ettei harrastus vaihdu ja jää se musiikki tekemättä. Se olisi se huonoin vaihtoehto. Piste ->. Ömmh... Meni tyypit nyt vähän offtopiciksi? Kyllä ihan oikeaa bassoa nimenomaan haetaan. Syntikka löytyy jo mutta basso on kuitenkin aina basso. Bassoa on lisäksi katu-uskottavampi ;) Onko näin? |
MPU 29.08.2010 20:28:49 | |
---|
Lume: Edellisen viestini. Ei nyt ollut tarkoitus sohia muurahaispesää, halusin vain sanoa, että jos nuorten tarkoitus on tehdä musiikkia ja JOS sen tekeminen on fyysisesti vaivalloista, on olemassa monenlaisia vaihtoehtoja. Vaan mistäs minä sen tietäisin, olen vaan nähnyt nuorten valittavan bassonsoiton raskautta ja kielien jäykkyyttä. Esimerkiksi oman tyttäreni. Sitähän minä vaan siis, ettei harrastus vaihdu ja jää se musiikki tekemättä. Se olisi se huonoin vaihtoehto. Piste ->. Jos harrastuksena on BASSONsoitto niin kyllä se vaihtuu jos kiipparistiksi ryhtyy. Musiikkia molemmat toki. Ja miksi kaikki pitäisi olla heti niin helppoa? Kaikki, mitä ei osaa on aluksi hankalaa ja usein epämiellyttävääkin. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |