hemmo 22.09.2005 22:24:46 (muokattu 23.09.2005 09:17:57) | |
---|
Kauko Röyhkä: Maa on voimaa. Jari Paulamäki hallitsee. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
Karlsson 22.09.2005 22:25:03 | |
---|
Pyörii mielessä ties kuin monta apauttia tuntematonta takaa-ajobiisiä, jossa basson "plönk" -soundi on olennainen juttu. Ei vaan tuu yhtään nimeltä mieleen. Voisin kuitenkin lisätä ikuisuushehkutuksessa mulla olevat David Axelrodin Songs Of Innocence ja Song on experience -levyt. Mummo-Kaye bassottelee näillä ja levyjen omintakeisen tunnelman luomisessa tuolla mute+pleku-tekniikalla (tai sen tuottamalla soundilla) on olennainen osa. Ja heitetään puolihuulena vielä Les Claypoolin "Highball with the devil"-levyn kontraa-jousella-särön-läpi-pierufestarit. Eipä perussoundi oikein loisi samaa tatsia noihin... "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
NYdoll 22.09.2005 23:09:12 | |
---|
Täytyy ulkomaisista mainita Toolin mainio biisi nimeltä Schism (Lateralus-levyltä). Meidän stadionrockbändin basisti soittelee aina tota... Hyvä kulku, jää soimaan päähän. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
chief 22.09.2005 23:31:15 (muokattu 22.09.2005 23:32:18) | |
---|
Ja heitetään puolihuulena vielä Les Claypoolin "Highball with the devil"-levyn kontraa-jousella-särön-läpi-pierufestarit. Eipä perussoundi oikein loisi samaa tatsia noihin... Tohon kun lykkää ennen säröä vielä esim. Bassballsin niin kyllä lähtee! On kokeiltu. Meidän stadionrockbändin basisti soittelee aina tota... Hyvä kulku, jää soimaan päähän.
Millekäs stadionille tota voi tulla ihmettelemään? "It's the ear, not the gear. " |
NYdoll 22.09.2005 23:47:28 | |
---|
Millekäs stadionille tota voi tulla ihmettelemään? haha... saas nähdä vaikka yhtye kohta stadioneilla pyörisikin... tällä hetkellä tuo stadion-etuliite kuvaa kuitenkin lähinnä musatyyliä ja yhtyeen asennetta.. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
hollstro 23.09.2005 00:01:27 | |
---|
haha... saas nähdä vaikka yhtye kohta stadioneilla pyörisikin... tällä hetkellä tuo stadion-etuliite kuvaa kuitenkin lähinnä musatyyliä ja yhtyeen asennetta.. Siitä tuli mieleen. Näin viime sunnuntaina He-Va lentoasemalla Mike Monroen ja Andyn. Andylla oli selkeesti ulkoavaruus-asenne ja Makella oli maailmankuuluinrokkitähti-asenne. Kovasti ne molemmat pyöri. |
balzary 23.09.2005 00:09:02 | |
---|
RHCP ja Sir Psycho Sexy, räävitön soundi. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
eccon 23.09.2005 01:48:42 | |
---|
Kaikki Jamersonin aikaset Motowon jutut... ilman häntä ja hänen presarin murina ei olis koko Motown se mitä se oli ja on. |
Jani The Rock 23.09.2005 07:09:06 | |
---|
Leevi And The Leavingsin tuotannon alkupään biisit. Niissä on sitä mainiota kuminauhabassoa. Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
Hullu basisti 23.09.2005 07:41:40 | |
---|
Meikä heittää tähän että Iron Maiden: Strange World. Siinä biisissä 'Arryllä on erilainen soundi ja tyyli kuin monessa muussa Maidenin biisissä. Sopii siihen tunnelmaan. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Karlsson 23.09.2005 07:53:07 | |
---|
Kaikki Jamersonin aikaset Motowon jutut... ilman häntä ja hänen presarin murina ei olis koko Motown se mitä se oli ja on. Ööö...murina? "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
absqua 23.09.2005 08:35:43 | |
---|
Kaikki Jamersonin aikaset Motowon jutut... ilman häntä ja hänen presarin murina ei olis koko Motown se mitä se oli ja on. Tästä olen eri mieltä. Mun näkemykseni mukaan monissa Motownin biiseissä basson pointti on enemmänkin siinä groovessa ja niissä äänissä/linjoissa mitä Jamerson soittaa - ei niinkään siinä soundissa. Ennemminkin se bassosoundi on ollut ajallensa tyypillinen perussoundi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Wil-J 23.09.2005 09:13:23 | |
---|
Tästä olen eri mieltä. Mun näkemykseni mukaan monissa Motownin biiseissä basson pointti on enemmänkin siinä groovessa ja niissä äänissä/linjoissa mitä Jamerson soittaa - ei niinkään siinä soundissa. Ennemminkin se bassosoundi on ollut ajallensa tyypillinen perussoundi. Niinpä. Ja myös se on mun mielestä aika olennaista että ne bassot on usein miksattu erittäin alas, niin että niitä ei tavallinen ihminen edes huomaa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
J.Hollström 23.09.2005 09:38:18 | |
---|
Niinpä. Ja myös se on mun mielestä aika olennaista että ne bassot on usein miksattu erittäin alas, niin että niitä ei tavallinen ihminen edes huomaa. Juuri näin. Joissain vanhoissa Wonderin biiseissä (esim. Uptight) ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa että se bassosoundi on oleellinen osa sitä biisiä (mitä tässä topicissa ilmeisesti kysellään). |
John Jason. 23.09.2005 10:19:16 | |
---|
En jaksanu lukee ihan kaikkia, ni en tiedä onko tää jo sanottu.... mut esim: Holy Diver biisissä se basson saundi ei vois olla mikään muu. \"I´m the LizardKing I can do anything\" |
J.Hollström 23.09.2005 10:27:30 | |
---|
Ulkomaisista tulee mieleen Tracy Chapman "Material World". Ollaan käytetty mm. alapäiden referenssilevynä stereoita demotessa. Larry Klein bassossa (=VK). |
rattledad 23.09.2005 11:12:35 | |
---|
Tästä olen eri mieltä. Mun näkemykseni mukaan monissa Motownin biiseissä basson pointti on enemmänkin siinä groovessa ja niissä äänissä/linjoissa mitä Jamerson soittaa - ei niinkään siinä soundissa. Ennemminkin se bassosoundi on ollut ajallensa tyypillinen perussoundi. Groovet ja linjat on kyllä IMO yhteydessä siihen soundiin, olkoonkin sitten ajalleen tyypillinen. Eihän se samalta hifisoundein kuulosta, vaikkei kyllä huonoltakaan... Ja käyttihän JJ hyväkseen tumppusoundia soittotekniikassaankin. |
Maisteri 23.09.2005 14:01:37 | |
---|
Absoluuttisen nollapisteen Kerro ketä ajattelit: Kivasti pörisevä basso on panoroitu laitaan. Totta. Monissa muissakin Abson biiseissä Otsala käyttää persoonallisia, biisin fiiliksen kannalta todella olennaisia "härösaundeja". Yhtenä lisäesimerkkinä monista Ipswich, jossa perkussiivisia pitkiä sointuja rankalla, särötetyllä autowahilla maustettuna. |
sirdickyj 23.09.2005 15:08:50 | |
---|
Motörheadin koko tuotanto. Sheehanin soundi Eat` em and smilellä (sensijaan ei Skyscraperilla) ja kaikilla Mr.Bigin levyillä on korvaamaton osa sitä kokonaisuutta, ei vaihdettavissa. Tykkääkö sit vai ei, on eri asia. Mä tykkään. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Teijo K. 23.09.2005 15:12:41 | |
---|
Sheehanin soundi Talas-yhtyeen kanssa. Munsta. |