Aihe: Miksi basisti vitsien kohteena?
1 2
VÄKIPÄÄ
08.07.2003 20:18:31
Otsikko kertoo kaiken! Miksi? Kaverini kävi espaniassa ja oli sielä heittänyt jotain basistivitsiä, mutta paikalliset muusikot eivät olleet mukana juonessa koska sielä "ääliömuusikko" josta vitsit kerrotaan on rumpali! Onko siis kulttuurisidonnaista? Vai olemmeko me oikeasti tyhmiä? Tietoa muidenkin maiden muusikkovitsien kohteista?

Sori, käyn ekaa kertaa tällä alueella joten asiasta on varmasti joskus puhuttu, mutta..
Alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, VÄKIVALTA ON!
Bassballs
08.07.2003 20:34:06

Pitääkin muutta Espanjaan. Ei olis jatkuvasti kaiken maailman torvensoittajat v*ttuilemassa. Ehkä suomalaiset käsittävät basson alempana soittimena, kun siinä on alunperin vain neljä paksua kieltä. Onhan se aika brutaali soitin vaikka klassiseen kitaraan verrattuna.
Ei sekuntiakaan liian aikaisin.
KMT
08.07.2003 21:30:44

Eikös EU vois tehdä direktiivin, joka kieltäis basistivitsit,
näin saatais yhtenäisemmät käytännöt muun Euroopan kanssa?
Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi...
JE
08.07.2003 22:14:41
Se on totta ainakin minun kohdallani, olen todella tyhmä ja enkä tajua yksinkertaisia juttuja. Mutta en välitä koska ei mua haittaa.
O Ain Raum
jPekka
08.07.2003 22:21:29

Onko siis kulttuurisidonnaista? Vai olemmeko me oikeasti tyhmiä?

On kulttuurisidonnaista. Kantripuolella samat vitsit kerrotaan banjonsoittajista. Klasarisoittajien puolella alttoviulisteista, klasarilaulajien puolella tenoreista.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Basismi
08.07.2003 23:38:25
Käsittääkseni suomi on osapuilleen ainoa maa, jossa basisti on se vitsailun aihe. Muualla maailmassa se tyhmä on rumpali. Miksi näin, en osaa kyllä sanoa. Ehkä suomessa on tavallista tyhmemmät basistit? ;)
poko
09.07.2003 07:24:00

Oma käsitykseni on, että rumpali luo pohjan, ja Basisti yhdistää kitarat ja rummut musiikiksi.
Siis täh! Bändin tärkeimmät jäsenet pilkan kohteena.
Mutta ketkä keksivät basisti vitsit? No kateelliset kitaristit tietenkin, herrat jotka luulevat olevansa bändin pomoja, vaikka totuus on että kitara on paljon helpompi korvata bändissä kuin basso.
Pakko kyllä myöntää, että basisti vitsit ovat huumoria parhaasta päästä, ja itsekin naureskelen itselleni kuullessani hyvän sellaisen. No itselle nauraminen on terveellistä ja kasvattavaa, mutta älkää kertoko vitsejä soolokitaristeista, he suuttuvat niin helposti.....
Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli
absqua
09.07.2003 08:16:47 (muokattu 09.07.2003 08:18:14)
EDIT: Oho. jPekka ehti jo todeta saman asian tuossa yläpuolella. SOri.

Klasaripiireissä vastaavan erityishuomion kohteena ovat alttoviulistit, nuo epäonnistuneet ykkösviuluvirtuoosit. ;-)

Eli kulttuurisidonnainen juttuhan tuo on.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Definhel
09.07.2003 18:54:15
Ystävät, Basistit, te, minä ja jopa velipuoleni Jorma, olemme kaiken tämän pilkan kohteena sen takia, että meillä basisteilla on niin perkeleen -anteeksi karkea ilmaisuni, olen basisti- hyvä huumorintaju, että meitä ei haittaa jos hyviä vitsejä muutama kerrotaan, ja olemmehan muutenkin liian komeita, jotta alempi maailma voisi meitä ymmärtää!
Jos bändissä ei ole kitaraa, se on uudenaikainen. Jos bändissä ei ole laulajaa, se on instrumentaalinen. Jos bändissä ei ole rumpalia, se on erilainen. Jos bändissä ei ole basistia, se on paska.
Bassballs
09.07.2003 20:52:35

Klasaripiireissä vastaavan erityishuomion kohteena ovat alttoviulistit, nuo epäonnistuneet ykkösviuluvirtuoosit. ;-)

Alttoviulu on aika kaunis(ääninen) soitin minun mielestäni.
Parhaiden soittimien soittajat ovat aina lokasuihkun alla..
Ei sekuntiakaan liian aikaisin.
Tanu
09.07.2003 23:23:14
Veikkaisinpa näin kitaristina, että basisteja pilkataan, koska basso on näennäisen helppo instrumentti. Yksinkertaisimmillaan basso veivaa yhtä kieltä ja puolella temmolla kitaraan verrattuna (pummmm,pummmm,pummm). Minä en siis ole tätä mieltä, esimerkiksi Rushissa ja RHCP:ssä pidän eniten juuri bassosta, mutta veikkaisin että tuo näennäinen yksinkertaisuus on se perimmäinen syy.

Itse pilkkaan vain kahta basistia: Jason Newstediä ja oman bändimme basistia, jota tosin pilkkaan vain siksi, että hän on blondi.
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Bbasisti
10.07.2003 00:38:44
Itse soittelen kitaraa ja bassoa, silti en pysty sanomaan kumpi soitin on haastavampi. Voihan kitaraakin vedellä kuin Kumpulaisen Sepi. Silti nämä on mielestäni kaksi niin eri soitinta, että miksi pitäisi edes verrata toisiinsa. Molemmille on oma tonttinsa ja tehtävänsä bändissä. Vai olisiko toinen niistä keksitty turhaan?
Norsun vehkeet ja kanin tahti.
Ulle
13.07.2003 00:12:40

Itse pilkkaan vain kahta basistia: Jason Newstediä ja oman bändimme basistia, jota tosin pilkkaan vain siksi, että hän on blondi.

Miksi Jason on joutunut pilkkasi kohteeksi?
Tanu
13.07.2003 12:29:14
Miksi Jason on joutunut pilkkasi kohteeksi?

Vertaapa Burtoniin näin aluksi ja huomaa sitten kaverin lahjattomuus. Kertoo mielestäni melko paljon, jos Jasonin parasta osaamista esittää Devil's Dancen uskomaton introtilu. Muutenkaan en kaverin tyylistä pidä.
Vilhelmus
13.07.2003 13:07:33

Vertaapa Burtoniin näin aluksi ja huomaa sitten kaverin lahjattomuus.

Jeh, ainahan musiikki on sitä, että kaikki osaaminen laitetaan peliin.
Vichy maistuu tutulle.
Tanu
13.07.2003 18:17:05
Jeh, ainahan musiikki on sitä, että kaikki osaaminen laitetaan peliin.

Ei se niinkään mene. Lahjattomuus käsittää Jasonin tapauksessa myös tyylitajuttomuuden. Kaveri on yksinkertaisesti huono. Ja tässä asiassa takanani seisoo myös bändin rytmisektio.
Aerodactev
13.07.2003 18:58:52
Juontaakohan tämä basistien dissaus juurensa ajoista, jolloin basisti oli se haiseva rekkamies pimennossa rumpalin vieressä.
90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Zimi
13.07.2003 21:27:21
Juontaakohan tämä basistien dissaus juurensa ajoista, jolloin basisti oli se haiseva rekkamies pimennossa rumpalin vieressä.

Onhan se vielä nykyäänkin. Kirjaimellisesti.
Jaska
14.07.2003 13:12:18
tyhmä kysymys: Basistit on vitsien kohteena sitä varten että olis jotain vaihtelua rumpalivitseille
Definhel
14.07.2003 19:52:46
tyhmä kysymys: Basistit on vitsien kohteena sitä varten että olis jotain vaihtelua rumpalivitseille

Onko tämä kysymys?
Tämä oli.
"A true Zen saying: Nothing is as I want"- Frank Zappa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)