Aihe: Mikä Näistä?
1 2
Thompson
06.07.2003 23:20:37
Ensibasso pitäisi ostaa kitaran rinnalle. Tässä olis hintahaarukkaan osuneet bassot Thomannin sivulta. Mitkä näistä karsisitte pois suoralta kädeltä ja mitä taas suosittelisitte?

Career - Jazz-Bass
EPIPHONE - EB O
Fender - Squier P-Bass
Fender - Squire? MB5
FENDER - Squier Standard P-Bass Special
FENDER Squier - BRONCO Bass
Fender/Squier - MB5 CBM
Harley Benton - MB22-2T
Harley Benton - HBB600
Harley Benton - HBB500
Harley Benton - HBB400
Ibanez - GSR200JB
Ibanez - GSR200BK
Ibanez - GSR200L BK
PEAVEY - MILESTONE3 black
YAMAHA - ATTITUDE PLUS BP
YAMAHA - RBX 260F BL
YAMAHA - RBX 270
Yamaha - BB404 BL

Siihen nyt muutama tuli listaan, mutta onpahan mistä valita. Näytti noita yamahan rbx 270:siäkin olevan ainakin kymmentä mallia.. Ja bassolla tulis soiteltua sitten lähinnä roketti rollia ja metallia. Olis kiva jos jonkunlaista hajua sais kun näyttää noita vaihtoehtoja olevan. Raakatkaa vaan ronskilla kädellä.
Ei se siitä.
absqua
07.07.2003 08:41:15
Karsiminen on helppoa: kaikki Harley Bentonit voit ampua kuuhun ihan suoralta kädeltä. Samaten tuo Career Jazz Bass on epäilyttävä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
SirElwood
07.07.2003 14:21:00
Career - Jazz-Bass
EPIPHONE - EB O
Fender - Squier P-Bass
Fender - Squire? MB5
FENDER - Squier Standard P-Bass Special
FENDER Squier - BRONCO Bass
Fender/Squier - MB5 CBM
Harley Benton - MB22-2T
Harley Benton - HBB600
Harley Benton - HBB500
Harley Benton - HBB400
Ibanez - GSR200JB
Ibanez - GSR200BK
Ibanez - GSR200L BK
PEAVEY - MILESTONE3 black
YAMAHA - RBX 260F BL
YAMAHA - RBX 270
Yamaha - BB404 BL

Yamahan bassoja käytän itse, joten niitä voin ainakin omasta puolestani lämpimästi suositella. Harleyt tosiaan voi ampua kuuhun, samoin squier epäilyttää. Career = never höört. Parilla kaverilla on ibanez, josta en itse pidä ollenkaan. Epiphonesta en tiedä kun en ole koskaan kokeillut. Makuasioita.
JR/Rajah
07.07.2003 15:14:44
Ibanez - GSR200JB
Ibanez - GSR200BK
Ibanez - GSR200L BK

YAMAHA - RBX 260F BL
YAMAHA - RBX 270
Yamaha - BB404 BL

Kyllä mä näistä jonkun valitsisin! Varmasti ihan hyviä kapineita heavyy. Itse käytän ibanez-bassoa hevin tekoon ja hyvin toimii.

Kannattaa varmasti käydä testailee suomessa noita soittimia ja sitten vasta tilata Thomanilta :)
L.Ruoska
07.07.2003 16:47:32 (muokattu 07.07.2003 16:49:50)

Älä mitää missä lukee Squier. Mun eka oma basso oli p-bass affinity, se oli helvetin huono soitin, honest. Ostin tilalle Ibanez GSR200, vaihtoehtona oli Yamaha RBX270 josta Iba siis vei voiton mutta kyllä se Yamaha on myös hyvä. Mene testailemaan molempia.

edit: Niin ja siis se Attitude-paketti on joku starter-setti, eli vaikkakin halpa niin todennäkösesti joku yksmikkinen ruoska. Kun pistät jotain 200e (hyväkuntoseen) käytettyyn GSR tai RBX-bassoon niin et joudu pettymään ja hinta pysyy asiallisena.
"Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin".
jPekka
07.07.2003 17:33:22

Kannattaa varmasti käydä testailee suomessa noita soittimia ja sitten vasta tilata Thomanilta :)

Kannattaa mennä soitinkauppaan testailemaan valikoimaa ja unohtaa Thomann. Ihan hyvä kauppa, mutta en kyllä ainakaan itse hirveäisi tilata mitään nuotiokitaraa arvokkaampaa soitinta pääsemättä kokeilemaan sitä nimenomaista yksilöä. Yksilölliset erot puiden ja soittotuntuman välillä ovat hyvin suuria.

Soitinkaupassa sitäpaitsi on käytettyjä, joiden joukosta saa samalla rahalla luultavasti paljon paremman soittimen kuin postimyynnistä.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
hemmo
07.07.2003 17:43:44

Kannattaa mennä soitinkauppaan testailemaan valikoimaa ja unohtaa Thomann. Ihan hyvä kauppa, mutta en kyllä ainakaan itse hirveäisi tilata mitään nuotiokitaraa arvokkaampaa soitinta pääsemättä kokeilemaan sitä nimenomaista yksilöä. Yksilölliset erot puiden ja soittotuntuman välillä ovat hyvin suuria.

Soitinkaupassa sitäpaitsi on käytettyjä, joiden joukosta saa samalla rahalla luultavasti paljon paremman soittimen kuin postimyynnistä.

Munsta ylläolevasta voisi tehdä vaikka FAQ:in.
Säröä beibi!
thomasdolby
07.07.2003 20:04:43
Perehtymättä sen kummemmin asiaan kun tuo lista oli niin
pitkä.
Mutta jos ne kaikki on suurin piirtein samaa hinta luokkaa
kuin nuo Fender/squierit niin ei niistä kyllä mitään suosittelemaan kannate ryhtyä.
Halpiksia kaikki!!!!
Mutta jos hivenen satsaat (mikä kyllä kannattaa)
niin ota Mexicon tai Usan Fender ja rockia ja heviä soittelet niin presicion.
Tai jos vielä enemmän satsaat niin Music man Stingray tai
Rickenbacker 4003.
ei niillä muilla merkeillä näille ole mitään jakoa.
Olen kyllä joskus nuoruudessani sortunut noihin Ibanez:eihin
ja Yamaha:hin mutta ei niistä ole kuin juuri jousipyssyksi jos
ei vaadi jouselta tarkkuutta.
thomasdolby
07.07.2003 20:06:47
ps. Thomanilta kyllä uskaltaa tilata postimyynnilläkin kitaroita ja bassoja. mutta ei nuo halvat bassot kokeilemalla kummene.
hemmo
07.07.2003 20:41:13

ps. Thomanilta kyllä uskaltaa tilata postimyynnilläkin kitaroita ja bassoja. mutta ei nuo halvat bassot kokeilemalla kummene.

Olen jyrkästi eri mieltä. On mielestäni idioottimaista tilata postitse joku skitta tai skeba kokeilematta ensin juuri sitä nimenomaista. Ne on yksilöitä, halvatkin.

Eri asia joku kielisetti tai efektipedaali tai jopa vahvistin, vaikka kyllä niissäkin on eroja, styrkkareissa.
Säröä beibi!
jPekka
07.07.2003 21:59:33

Itse asiassa nimenomaan halvat bassot. Niissä laadunvalvonta on paljon epätarkempaa kuin kalliimmissa soittimissa (ainakin voi toivoa), joten puiden, kaulan ja viimeistelyn yksityiskohdat heittelevät paljon enemmän.

Jos onnistuu löytämään poikkeuksellisen hyväpuisen ja hyväkaulaisen yksilön, siitä on hyvin yksinkertaista rakentaa hintatasoaan paljon laadukkaampi soitin esimerkiksi mikrofonit vaihtamalla. Jälleenmyyntiarvo ei ehkä nouse, mutta käyttöarvo sitäkin enemmän.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Thompson
07.07.2003 22:40:24
Kyllä minä nyt olen aivan kahden vaiheilla. Yamaha RBX 270 tai Ibanez GSR 200. Tunnutaan yleisesti näitä bassoja kehuttavan tällä palstalla. Ulkonäöllisestikkin aivan identtiset. Nyt on viimeinen mahdollisuutenne kallistaa vaakakuppiani jompaan kumpaan suuntaan. Ehkä tällä hetkellä olen hieman ibanezin kannalla. Ja kunhan testailemaan pääsee niin siinähän se viimeistään selviää. Mutta pistäkäähän vielä kokemuksianne, hyviä tai huonoja, kestävyydestä yms. niin helpottaisi kovasti. Onko jommalla kummalla kenties helpompi soittaa sormilla?
Ei se siitä.
thomasdolby
07.07.2003 23:03:46
Niinpä juuri....
Kun ostaa luotettavan merkin ja kalliimman(laadukkaamman) niissä laadun vaihtelu tosi pientä.
niin jos on postimyynnissä huomattavasti halvempi niin onko sillä väliä onko tosi hyvä vai huippu hyvä.
Mutta mutta ne halvat....siellä laadun vaihtelu ei ole hyvän ja paskan välillä vaan ne on joko paskoja tai tosi paskoja.
eihän kukaan ostaisi kalliita bassoja jos valitsemalla kymmenestätuhannesta halvasta erilaisesta löytyisi laadukas????? hölmöjäkö ootte???
Karlsson
08.07.2003 09:08:19
eihän kukaan ostaisi kalliita bassoja jos valitsemalla kymmenestätuhannesta halvasta erilaisesta löytyisi laadukas????? hölmöjäkö ootte???

Djaa, taidanpa pistää musarin ja valley artsin ja ehkäpä ton presarinkin myyntiin ja menen bongaamaan hyvää Harley Bentonia? Olen nääs hölömö.

Oisko niin että kalliimmissa on paremmat osat, puut ja rakenneratkaisut? Halpiksessa on vähemmän laadukasta (?) tavaraa ja kun kokoonpanolinjalla on rutiinilla vääntävää halpatyövoimaa, niin kyllähän niitä laatueroja siinä soittimen rakentamis vaiheessa tulee.
Esim jos tässä nyt ois osat kahteen bassoon ja niistä rupee Pena ja Make tekemään soittimia. Penalla on krapula ja kiire himaan ku lätkää tulee. Make taas on työn sankari ja pistää siihen sydämensä ja hikensä siihen bassoon. Kumman rakentama basso ois parempi?

Mustavalkoinen asettelu ja mitähän minä taas jauhan...
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
bassline
08.07.2003 11:19:42
Tierä nuista sitte... Thomannillakin on 30 pv. palautus oikeus ellei pidä tuotteesta.. Tilasin itte kiinnostuksen (tai piruuttani) Harley Bentonin 6-kielisen.. 211 euroa. Sain aivan loistoyksilön. Ei pilkota nauhanpäät, ei kuolleita kohtia otelaudalla, kaula pitää kutinsa (2 rautaa), akt.elektroniikka, häiriösuojattu... Samat metallit ku ibanez ja jammu käyttää.. Totta on tuo mikki-puoli. Ne vaihdan. Aikas lelut.. Mut Barttolinin kotelot maksaa 108 euroo kpl X 2 . Onpahan vaan silti vielä edukas peli ja ääni muuttuu koneessa muuten mikkien vaihdon jälkeen. Puumateriaali on perinteinen : vaahtera/ruusupuu kaula ja body leppää. Loistava soittaa. Hiukka ku näkee vaivaa (kolvaa 6 johtoa) niin kyllä edullisiakin soittimia kannattaa ostaa. Tosin tuurikauppaa.. joku tuttu tilasi thomanilta kitaran useasti ku ei tullu hyvää ja sai lopulta hyvän. Fender Strato tais olla... Ettei se merkki kaikkea takaa..
minkä pirun takia....?
mr.bungle
08.07.2003 12:49:59

Heh, moni varmaankin on naureskellut tälle kommentille vaikka siinä löytyy totuuttakin melko paljon.

Itse ostin 260 euron basson jonka tieltä myin ihka aidon Fenderin Jazz Bassin ja jonka vuoksi Warwicki pölyyntyy nurkassa (en raaski myydäkään, ja sen tiukkaa saundia tarttee joskus). Samalta valmistajalta ostin myös 200 euron Stratocaster -kopion joka ei ole aivan yhtä loistokas mutta onpa silti kitarakokoelmani käytetyin kitara mikinvaihtojen jälkeen.

Nykyään kauppoihin on virrannut aivan älyttömiä löytöjä varsinkin vintage-henkisille. Parin palan leppärunkoisia Fender-kopioita 1/1 vintage fender-spekseillä on kasoittain kunhan ei välitä headstockissa komeilevasta kummajaisesta ja tunnistaa akustisen saundin ja tuntuman perusteella hyvän kitaran. Postimyynnistä en tosin ostaisi mitään kitaraa, varsinkin noissa halvoissa yksilöerot on rajuja. Lastulevy-, agathis ym. halpiksia on tosin edelleen suurin osa ja useissa malleissa runko on yli 3 palasta kasattu joten buyer beware, suosikaa sunburst-, natural, ja see-thru pintaviimeistelyjä.
Incarnation
08.07.2003 15:40:20
Ibanez - GSR200JB

Tuota ainakin osaan suositella. Maksoin omastani 225 euroa (käytettynä) enkä kyllä osaa moittia. Mahtava hevipeli kun pistää vielä paksut kielet. 5-kielisen setti sopii hyvin, esim. 045-065-085-105-135 paksuiset ovat omassani. 045 on kylläkin huithemmetissä kun tuo basso on 4-kielinen.
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!"
thomasdolby
08.07.2003 18:11:55
Niin Sam Other!!!
Siinähän kävisi sillai että.....
Make ei myis sitä bassoa halvalla jos saisi siitä veistettyä hyvän...Ja näin ollen työnsankarina pääsisi halutessaan
vaikka oikeasti valmistaan soittimia vaikka Fenderille Usaan.

Pena ryyppäis edelleen ja yrittäs saada 100 Euroa paskasta bassosta että sais lisää viinaa mutta... kukaan ei maksa paskasta mitään....jonka johdosta Pena kerää pulloja että saa punkku pullon Alkosta.

Sam Other tästä juuri on kysymys..halpoja tuotteita tuotetaan kauppaan että niitä joku mummo ostaa lapsenlapsille joulu/syntymäpäivä lahjaksi ja saadaan lapsen kiinnostuun soittamisesta..se on hyvä asia...mutta...siellä halvan basson tehtaalla ei välitetä paskaakaan siitä että voiko sillä soittaa ...ei ole tarkoituskaan ...kun tuotetaan vaan uusia komea värisiä bassolta näyttäviä vermeitä hyllyille
ja esitteisiin että kauppa käy....

ELI... Jos on mahdollista saada noin 500 Eurosta ylöspäin
laadukkaitakin soittimia johon luen esim. Fenderin Mexicon tuotannon (niissä pieniä laadunvaihteluja ei kovin isoja)
niin kannattako niitä 200 euron bassoja fiksailla???
minusta ei!!
mr.bungle
09.07.2003 01:07:47

ELI... Jos on mahdollista saada noin 500 Eurosta ylöspäin
laadukkaitakin soittimia johon luen esim. Fenderin Mexicon tuotannon (niissä pieniä laadunvaihteluja ei kovin isoja)
niin kannattako niitä 200 euron bassoja fiksailla???
minusta ei!!

Entä jos se rontin 200 euron basso onkin ihan hyvä eikä tartte fiksailuja? Kannattaako silloin ostaa sitä isoa F:ää ja vielä trendikkäästi päivitellä sitä badasseilla ja basslineillä?
poko
09.07.2003 09:04:14

Mulla oli ekana bassona harley bentonin halvin malli 939mk! Oltiin yhellä keikalla ja se oli mukana ku tarvittiin erivireiset vehkeet. Soundchekissä miksaaja kysys et mikä basso mul on ku lähtee niin hyvä saundi..... En kyl pidä niit minään erikoisina, ja toikin malli on oikee sormien tappaja, mut oli se aika yllättävä kommentti.
Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)