Muhwi 03.01.2004 21:14:03 | |
---|
Löytyykö täältä noiden käyttäjiä? Onko ollu hyviä/huonoja kokemuksia? Hyödyt/haitat? Mitä tulisi tietää/panna merkille jos tuollaista lähtee hommaamaan? It wasn't me, it was the Other Guy. |
käki 03.01.2004 21:21:24 | |
---|
Hihnan pitää olla leveästä kohdasta yhtenäisen jämäkkä. Jos näin ei ole, painaa hihna hartioita samasta paikasta kuin kapea hihna ja leveät reunat vain lerppuen nousevat ylös jakamatta basson painoa sen paremmin kuin kapea hihna. Eli kapea hihna johon on asennettu levike niin, että kapea hihna kulkee erillisen levikkeen läpi, ei toimi. Kunnolliset taitavat maksaa normaalia enemmän, mutta helpottavat hartiakipuja hyvin. Minulla on kalyamaha. |
jPekka 03.01.2004 21:34:29 | |
---|
(Leveässä) nahkahihnassa on vielä se hyvä puoli, että se ei luista kauhean sukkelaan, ts. kaulapainoinenkin instrumentti saattaa istua hyvässä asennossa ilman että joutuisi kokoajan tukemaan kaulakädellä. Toisaalta saattaa tietysti vetää alla olevaa paitaa kummallisille kurtuille. Itse olen tuollaisista tykännyt. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
PasiB 03.01.2004 22:02:45 | |
---|
http://www.custom-sounds.com/minotaur.htmHommasin tuollaisen Old rocker hihnan pari vuotta sitten ja olen ollut hyvin tyytyväinen, on jämäkkä ja basso pysyy hyvin kohdillaan. Uutena ehkä hiukan kankea, mutta kyllä se käytön myötä vertyy. Kitarassa on liikaa kieliä |
Beelsebub 03.01.2004 22:56:19 | |
---|
Tuollainen Old Rocker tyyppinen hihna löytyy minullakin enkä ole valittanut. Tosin taitaa olla jotain kehnonahkaa kun pinta on halkeillut jo aika pahasti. Eipä tuo kyllä soittamista haittaa eikä ulkonäkökään mikään ruma vieläkään ole. Onpahan vaan soitetun näköinen. |
atoni 03.01.2004 23:15:32 | |
---|
Jep itse olen käyttäjä ja toimii paremmin kuin ne nyloniset turvavyömallit. Vinkkinä voisin mainita, että kannattaa teettä nahkakaupassa hihna. Itse otin kitaristimme mainion hihna n sapluunaksi ja hinnaksi tuli vain materiaalikustannukset (12€/metri), eli about 18€. |
HC-Audio 03.01.2004 23:52:55 | |
---|
Mulla on sellanen yhtälevee koko matkalta, kotimaista nahkaa. erittäin hyvän untunen on ollu, säätövaraa ois saanu tosin olla enemmän...l "It's My duty to please that booty" |
HC-Audio 03.01.2004 23:54:06 (muokattu 03.01.2004 23:54:21) | |
---|
Jep itse olen käyttäjä ja toimii paremmin kuin ne nyloniset turvavyömallit. Vinkkinä voisin mainita, että kannattaa teettä nahkakaupassa hihna. Itse otin kitaristimme mainion hihna n sapluunaksi ja hinnaksi tuli vain materiaalikustannukset (12€/metri), eli about 18€. Et kai sä oo Nahka-albert ketjun m.nettiin soluttautunut agentti?!? Kyllä täällä kuule poika se vastavakoilukin taidetaan "It's My duty to please that booty" |
Poerri 04.01.2004 01:41:26 | |
---|
Ainakin oma Gewan nahkainen hihna jossa on sellainen perverssi karvainen lehmäpäällys on palvellut erittäin oivallisesti... hintakaan ei ollut paha... jotain 30€ siitä maksoin... "osaan soittaa niinq hirmu paljo kaikkee..." |
NYdoll 04.01.2004 14:41:48 | |
---|
itse en oikein ole tykännyt omasta nahkahihnastani. Kitaran kanssa toimii hyvin ja asettuu luonnollisesti. Basson kanssa taas ei oikein toimi. Jotenkin on kummallisen luonnoton ja vaikea käyttöinen. Käytän siis sellaista normaalia "turvavyö" mallia... Bassonikin tosin on kevyt ibanez joten se hihna voisi periaatteessa olla vaikka pyykkinarua. Jos minulla taas olisi vielä vanha Samickin presarikopio, olisi leveä nahkahihan enemmän kuin hyödyllinen... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
duane 04.01.2004 16:06:59 | |
---|
mulla on sellainen fenderin liian kallis nahkahihna, josta olen tykännyt kovasti paljon. Hankin sen pari vuotta sitten ehkäisemään humppakeikkojen aiheuttamaa hartiakipua..ainakin jazzbasso, presari ja warwick pysyy oikeassa asennossa tuon kanssa... I got debts no honest man can pay... |
Pahisguy 04.01.2004 16:41:36 | |
---|
Joku nahkahihna ois kyllä asiallinen, tuo turvavyömalli luistaa jatkuvasti pitemmäksi, hakaneula autto, mutta meni hukkaan. Ois hoksannu aiemmin, mehtästyaikaki on jo ohi, ois voinu saaja hirventaljaa helpolla. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Incarnation 04.01.2004 17:12:32 | |
---|
Ois hoksannu aiemmin, mehtästyaikaki on jo ohi, ois voinu saaja hirventaljaa helpolla. Hehe. Taidat helpommin saada kun menet ostaan kaupasta ettei tarvitse itse ruveta parkitsemaan ja muutenkin sitä taljaa operoimaan... ;) "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Pahisguy 04.01.2004 17:16:56 | |
---|
Hehe. Taidat helpommin saada kun menet ostaan kaupasta ettei tarvitse itse ruveta parkitsemaan ja muutenkin sitä taljaa operoimaan... ;) Saattaa olla, mutta valmiiksi parkattuaki ois saattanu löytää... Kun halvan ja omaperäsen perässä juostaan, ei omia vaivoja säästellä;) "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Incarnation 04.01.2004 17:27:00 (muokattu 04.01.2004 17:28:30) | |
---|
Saattaa olla, mutta valmiiksi parkattuaki ois saattanu löytää... Kun halvan ja omaperäsen perässä juostaan, ei omia vaivoja säästellä;) Itsetehty olisi kyllä nätti. Jos kävisi paikalliselta kenkätehtaalta hakemassa palan niin paljonkohan vaivaa tuollaisen tekeminen mahtaisi tuottaa? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
KooMikko 05.01.2004 10:09:23 | |
---|
Itselläni on Datsun 100A:n turvavyöstä tehty hihna ja on toiminut erittäin hyvin. Nahkahihnaa en ole edes kaivannut. |
absqua 05.01.2004 11:49:56 | |
---|
Oman 10cm leveän, käytössä erittäin mukavan ja taatusti riittävän pitkän hihnan tilasin lähikorttelin suutarilta. Hinta oli musiikkiliikkeiden laatuhihnoihin nähden hyvä, muistaakseni jotain 35euron luokkaa markoissa. Sain itse määrittää kaikki hihnaan liittyvät detaljit. Värjäysvaihtoehtojakin olisi ollut vaikka kuinka, mutta simppelinä miehenä pitäydyin nahan omassa värissä joka patinoituu kauniisti ajan kuluessa. Suosittelen suutaria. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
L.Ruoska 05.01.2004 17:09:04 | |
---|
Löytyykö täältä noiden käyttäjiä? Onko ollu hyviä/huonoja kokemuksia? Hyödyt/haitat? Mitä tulisi tietää/panna merkille jos tuollaista lähtee hommaamaan? Nah, mulla loju semmonen varmaan 4-5 tuumaa levee nahkahihna tuolla kaapissa mikä oli joskus tarttunu mukaan Factorystä keikan jälkeen. Ihan ritsa, heitin rodariin..se oli jollain mutterilla pultattu tavalliseen hihnaan ja sitä metriä siis riitti jotta ois voinu vaikka autoo hinata. Mulla on semmonen ihan tavallinen Eagle Mountainin nylon(?)hihna, talvella menee ainakin ihan jees. Kesällä vähän hiertää kun tulee oltua ilman paitaa mutta sellasta julmaa se on. WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
Niskamies 05.01.2004 17:26:10 | |
---|
Mulla on Fenderin Wide Leather ja Deluxe Wide Leather hihnat. Erittäin hyvät on, ja ennaltaehkäisen selkäkivut. Ainut huono puoli on hinta; kummatkin yli 50 euroa. |
Tankoprinssi 09.01.2004 23:36:29 | |
---|
Kyllä ainakin tanssimusiikkibändin basistille on ehdoton leveä, siis tosi leveä ja pehmustettu hihna. Jätkät kun soittaa parhaimmillaan 8 settiä illassa, niin on siinä olkapää kovilla. Rokkimiehet voi sen settinsä heittää vaikka kengän narulla. |