Johannes_t 14.01.2004 13:08:38 | |
---|
Mitä löytyy Jazzin plekusuojan alta? Vanhemmissa malleissa (kts. Jaco) tasaista, kaunista pintaa. Entä uudemmat jazzit? Onko mikeille plus muulle elektroniikalle jätetty "tyhjää" tilaa? Plekusuojat kun ei oikein omaa silmää miellytä.. |
Karlsson 14.01.2004 13:10:27 | |
---|
Taitaa olla Fendereissä aina tasainen pinta siellä alla. Jazzarin mallisissa muiden valmistajien soittimissa voi olla sitten eroja tähän. Olen läski sika. |
Johannes_t 14.01.2004 13:18:43 | |
---|
Kuulin väittämän, jonka mukaan esim. Fenderin American standardissa (olisikohan ollut vm. 2000) on puu koverrettu muovin alta. Siis muutenkin kuin mikkejä varten. |
Karlsson 14.01.2004 13:41:13 | |
---|
Kuulin väittämän, jonka mukaan esim. Fenderin American standardissa (olisikohan ollut vm. 2000) on puu koverrettu muovin alta. Siis muutenkin kuin mikkejä varten. Hmm, voi olla mahdollista tietty. Ei muuta kun ruuvari käteen ja tarkistamaan.. Olen läski sika. |
Niskamies 14.01.2004 13:48:00 | |
---|
Kannattaa olla pleksi pois jo valmiiksi :P |
Johannes_t 14.01.2004 13:52:56 | |
---|
Jacon signaturea olen kuolannut jo jonkun tovin. Ei vaan sovi oikein budjettiin... |
absqua 16.01.2004 20:23:23 | |
---|
Osassa noista uudemmista jatsbassoista on todellakin ne kornit urat siellä pleksin alla. Kai se on vaan niin paljon halvempaa että siihen alennutaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Ylläri 16.01.2004 21:15:26 | |
---|
Osassa noista uudemmista jatsbassoista on todellakin ne kornit urat siellä pleksin alla. Kai se on vaan niin paljon halvempaa että siihen alennutaan. Karu meiniki, jos noin on :-( Minusta tuo pleksin poistamisen mahdollisuus on aina ollut jatsarin sympaattisimpia puolia. Onhan se kiva kun voi helposti ja peruuttamatonta vahinkoa tekemättä vaihdella soittimen ulkonäköä fiiliksen mukaan. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
käki 16.01.2004 21:35:45 | |
---|
Itelläni oli '97 American Standard, jossa oli pleksin alla kolo. Ikävää, kokomusta jazzari olisi ollut hieno. Freemasons rule the country ! |
Johannes_t 17.01.2004 13:25:09 | |
---|
Kyselin asiasta lisää. Kertovat, että 70-luvun jälkeen perusmallit ovat "syötyjä". |
jPekka 17.01.2004 13:38:03 | |
---|
Itelläni oli '97 American Standard, jossa oli pleksin alla kolo. Ikävää, kokomusta jazzari olisi ollut hieno. Vaihda siihen musta pleksi? - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
käki 18.01.2004 14:48:03 | |
---|
Vaihda siihen musta pleksi? Oli... '97 jazzari :) Nyt on G&L L-2000 ilman pleksiä. Saa ollakin. Ja Musarin SUB ilman pleksiä, mutta siihen odotan mustaa pleksiä(on tilauksessa). Se alkuperäinen liukueste-peltihirvitys oli turhan industrial -henkinen. :D Freemasons rule the country ! |
Pahisguy 18.01.2004 17:34:43 | |
---|
Mulla on tuo ibanetsi ihan kokomusta, mutta ois niin kiva tehä siihen pleksit. Vaihtelua. Liekkiteema tai kullitettu ois jänskä. Onko semmosia? "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Royal Banzai 25.01.2004 23:25:13 (muokattu 25.01.2004 23:28:18) | |
---|
Mulla on meksikon jatsari ja kun pleksin vaihdoin niin alta kurkki kaikenlaista koloa ja koverrusta. Eipä siinä mitään, eipä tuo soitettavuutta haittaa. hölmön näköinenhän se olisi ilman pleksiä.. |
Royal Banzai 25.01.2004 23:25:55 (muokattu 25.01.2004 23:27:49) | |
---|
Mulla on meksikon jatsari ja kun pleksin vaihdoin niin alta kurkki kaikenlaista koloa ja koverrusta. Eipä siinä mitään, eipä tuo soitettavuutta haittaa. hölmön näköinenhän se olisi ilman pleksiä.. Itse asiassa ajattelin tuossa juuri vaihtaa pleksin uudemman kerran soittimeeni. Punainen kilppari mustan päällä on kuul! EDIT: jumalauta nyt sormet ja aivot pettää. lainaan itseäni kun pitäisi korjata, johon reagoin varoittamalla itse itsestäni. jeh! |
käki 26.01.2004 00:09:40 | |
---|
Mulla on meksikon jatsari ja kun pleksin vaihdoin niin alta kurkki kaikenlaista koloa ja koverrusta. Eipä siinä mitään, eipä tuo soitettavuutta haittaa. hölmön näköinenhän se olisi ilman pleksiä.. Itse asiassa ajattelin tuossa juuri vaihtaa pleksin uudemman kerran soittimeeni. Punainen kilppari mustan päällä on kuul! EDIT: jumalauta nyt sormet ja aivot pettää. lainaan itseäni kun pitäisi korjata, johon reagoin varoittamalla itse itsestäni. jeh! Tuosta muistaa kyllä hyvin olevansa basisti. :) Asialliset hommat hoidetaan vasurilla, muuten tehdään töitä kuin ellun kanat. |
handegunnar 19.02.2004 12:03:36 | |
---|
Minuakin tuo homma alkoi niin paljon kiinnostamaan, että irroitin plekusuojan Fenixistä. Siellä ei ollut mitään ylimääräisiä koloja. Fenix on aika tarkka kopio, ainakin lankultaan, vanhemmista Fendereistä. Siinä on mm. sellainen messinkinen liuska tallan ja takamikin välillä (Mikähän senkin tarkoitus lie, maadoitus?). Lankku on tehty kolmesta osasta. Pohja on kahdesta kappaleesta ja kansi on yhtä puuta. Soi muuten akustisestikin erittäin hyvin (tuntuu mahaa vasten). Kaula/soittotuntuma on mielestäni hyvä (Mutu tuntumalla kuin Fender ja paljon parempi kuin Tokai) Uudet mikit on tilauksessa, ei tosin mitkään vintaget, vaan DiMarzio Ultra Jazz. Tarkoitus on saada Precision tyyppistä soundia. Meni vähän off topic, mutta suosittelen tutustumaan Fenixiin, jos sattuu tulemaan vastaan. |
vanttera 19.02.2004 12:09:11 | |
---|
Siinä on mm. sellainen messinkinen liuska tallan ja takamikin välillä (Mikähän senkin tarkoitus lie, maadoitus?). Uudet mikit on tilauksessa, ei tosin mitkään vintaget, vaan DiMarzio Ultra Jazz. Tarkoitus on saada Precision tyyppistä soundia.
Mikäs Veeniksi sulla on? Sellanen musta, punanen pickguard? Vanha/uusi? Se liuska on maadotusta varten juu, yritäpä ottaa pois. Muutenkin hassuja vekottimia, mikit on tosi huonot, mutta eristykseen ja maadottamiseen on käytetty hirveä määrä aikaa ja vaivaa. Itse vaihdoin alkuperäiset mikit jonkun vanhoihin Jazz-bass mikkeihin. Muuttuu soundi aika oleellisesti, ei ole harmittanut. Lennu teki omakuvan. Tänks. |
Niskamies 19.02.2004 12:23:41 | |
---|
Mikäs Veeniksi sulla on? Sellanen musta, punanen pickguard? Vanha/uusi? Se liuska on maadotusta varten juu, yritäpä ottaa pois. Muutenkin hassuja vekottimia, mikit on tosi huonot, mutta eristykseen ja maadottamiseen on käytetty hirveä määrä aikaa ja vaivaa. Itse vaihdoin alkuperäiset mikit jonkun vanhoihin Jazz-bass mikkeihin. Muuttuu soundi aika oleellisesti, ei ole harmittanut. Mitä tapahtuu jos sen maadoitusliuskan ottaa pois? Ja miksi uusissa Fendereissä ei sitä ole? |
Teijo K. 19.02.2004 12:28:21 | |
---|
Mitä tapahtuu jos sen maadoitusliuskan ottaa pois? Ja miksi uusissa Fendereissä ei sitä ole? Shhhhhhhsurrur. Niissä lie on maadoitus johdolla. Eli tallan alle on elektroniikkakolosta porattu reikä. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |