BSJPMH 25.03.2005 17:26:17 | |
---|
Onko säälittävää soittaa cover bändin kanssa musaa laidasta laitaan pienellä combolla? Siis että, miltä se nyt näyttää kun lavalla on pienen pieni Gallien-Kruegerin combo. Sen sijaan että siellä olis katu-uskottavuutta tuottava rantasauna? Vai onko kaikki omasta asenteesta kiinni? Tarvitsenko "munanjatketta" (olis kyllä paremmat sounditkin..) ? -Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.-
"Anna basistille, niin perse tärisee!!" |
Jani The Rock 25.03.2005 17:30:55 | |
---|
Peer Güntillä ei oo yhtäkään vahvistinta (eikä edes tynnyrisaunaa) lavalla. Enkä mä menis moittimaan niitä munattomiksi. Eiköhän se oo soittajasta kiinni. The road never ends for me, kid. |
poppamies 25.03.2005 18:01:04 | |
---|
... Siis että, miltä se nyt näyttää kun lavalla on pienen pieni Gallien-Kruegerin combo... Kyllä Gallien Kruegerinkin saa kuulostamaan suurelta ja mahtavalta kun siitä vetää ne kaks mikkitasoista balansoitua stereo lähtöä suoraan stadionluokan PA vehkeisiin. Tosi on että eihän se yksin riitä mihinkään mutta soundia en kehtaisi haukkua. Itse olen joskus laittanut toisen 12" tai 15" kaveriksi sille ja silloi tilanne on aivan toisenlainen. Gallien Kruegeriä ei saa moittia koska se on maailman paras pikku combo. "G-strings are for strippers" |
BSJPMH 25.03.2005 18:20:54 | |
---|
Juu, en hauku Comboani koska se on maailman paras pikku combo. Mutta mietin vaan että kun keskustelut täällä antaa mulle semmoista kuvaa, että tosi miehellä on isot vehkeet ja paljon watteja... Tunnen riittämättömyyttä... -Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.-
Teijo K. 25.03.2005 18:27:42 | |
---|
Juu, en hauku Comboani Mutta mietin vaan että kun keskustelut täällä antaa mulle semmoista kuvaa, että tosi miehellä on isot vehkeet ja paljon watteja... Tunnen riittämättömyyttä... No ei noin, kun sinun pitää miettiä mitä itse tarvitset ja toimia senmukaan. Kaikille sopii niinq omanlaisensa laitteet, täytyy vain etsiä ne itselle parhaiten sopivat ja vetää niillä. Lukuohje tulevaisuutta varten tänne. Kun joku sanoo, että basson/bassovahvarin tms. pitää olla tällainen, niin oikeasti hän tarkoittaa "minun tapauksessani". Soittajat on erilaisia, bändit on erilaisia, genrejä on monia... Tottakai on erilaisia laitevaatimuksiakin. Kyllä sää sillä combollakin veät, mutta voithan sie isommatkin kamat ostaa. Itsestähän se on kiinni. |
jPekka 25.03.2005 20:28:19 | |
---|
Itselläni taisi vahvistimien kokoennakkoluulo sortua aikanaan niillä ikimuistoisilla Unknown Genderin Tavastian-keikoilla. Kitaristilaulajalla oli sellainen käsilaukun kokoinen GK, basistilla pikkuisen matkalaukkua pienempi Faanderin combo. Trio soundasi isolta, soitti mielettömän tiukkaa vaihtoehtofunkia ja homma toimi muutenkin ns. kybällä. Joten minulla ei ollut sitten myöhemmin mitään estoja hankkia bassocomboa "sen pitää mahtua standardikokoiseen rautatieaseman säilytyslokeroon" -kriteerillä. (Myönnettäköön, että lisäkaappi Polytonelle on parhaillaan tekeillä, mutta silti.) - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
temppari 25.03.2005 20:31:49 (muokattu 25.03.2005 20:35:29) | |
---|
Polytone!! sydäntä lämmittää! Mikäs malli sulla on käytössä? terveisiä Jaskalle!! |
Distortion 25.03.2005 20:39:56 | |
---|
Gallien Krueger riittää mihin vaan! Kaikkein tyylikkäintä on että vahvarit ei näy lavalla ollenkaan. (Yleisö ei naura sun combolles) :-) |
Cornflake 25.03.2005 20:47:00 | |
---|
Ei. (Pistetään tähän nyt jotain ettei herjaa 'Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!') |
jPekka 25.03.2005 22:27:18 | |
---|
Polytone!! sydäntä lämmittää! Mikäs malli sulla on käytössä? Mini-Brute II. Sitä versiota, jossa on samettipinta... (Ja kaiku. Ja maailman rumaäänisin särökanava.) - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
rattledad 26.03.2005 00:00:35 | |
---|
Kuuluiskohan tämä soitinrakennusosastoon, mutta miten saisi parhaan 2D marshall, eikun svt stakin tehtyä pahvista? Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
heu heu 26.03.2005 09:41:01 | |
---|
Myönnettäköön, että lisäkaappi Polytonelle on parhaillaan tekeillä, mutta silti.) Itse omistan polytone minibruten, ja soitettuna linjaan soundaa ihan jees.. Soundi lähtee sormista, kielistä ja jazzbasson tallamikistä. Ei ole munatonta soittaa snadilla kombolla, minulla on kolme teinityttöä ja ilman munaa ei olisi..... Vain rokki on poikaa... |
sirdickyj 26.03.2005 09:52:04 | |
---|
Ei ole munatonta soittaa snadilla kombolla, minulla on kolme teinityttöä ja ilman munaa ei olisi..... On enemmän kuin toivottavaa, että tässä viitataan perhe- eikä muunlaisiin suhteisiin! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Zarmo 26.03.2005 12:20:18 | |
---|
Kuuluiskohan tämä soitinrakennusosastoon, mutta miten saisi parhaan 2D marshall, eikun svt stakin tehtyä pahvista? Ajattelin just samaa, että voihan sitä pahvista rakentaa sellasen valerantasaunan lavalle tuomaan lisäuskottavuutta, jos siltä tuntuu. Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin" |
heu heu 26.03.2005 21:36:51 | |
---|
On enemmän kuin toivottavaa, että tässä viitataan perhe- eikä muunlaisiin suhteisiin! Pieni lisäys ..Siis viitataan perhesuhteeseen... Vain rokki on poikaa... |
BSJPMH 27.03.2005 17:52:33 (muokattu 27.03.2005 17:59:25) | |
---|
voithan sie isommatkin kamat ostaa. Itsestähän se on kiinni. Mutta kun on tämmöinen "kokopäivätaiteilija" (lue: melkoisen työtön) , päivääkään en ole "Kunnon ihmisten" töitä tehnyt.. Revi siitä sitten rahaa kamoihin. Joo, onhan se prioriteetti kysymys, että mikä on tärkeetä mutta, mutta... -Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.-
Leper Messiah 28.03.2005 12:40:40 | |
---|
vetäsööhän se geddy leekin sen sbassonsa suoraan linjaan. eli ei ole munatonta. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu |
sirdickyj 28.03.2005 13:26:00 (muokattu 28.03.2005 13:26:27) | |
---|
vetäsööhän se geddy leekin sen sbassonsa suoraan linjaan. ...ja käytännössä hyvin moni muukin stadion/jäähalliartisti, joka käyttää DI-boxia eikä mikitä komeroitaan, koska harva meistä sitä vahvistimen soundia kuulee sinne yleisöön. On kokonaan eri juttu, joas vetää pelkällä kombolla ilman PA:n apua, silloin tilanne ratkaisee ja se, mitä sillä bassolla haetaan siihen musaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Leper Messiah 28.03.2005 21:49:30 | |
---|
...ja käytännössä hyvin moni muukin stadion/jäähalliartisti, joka käyttää DI-boxia eikä mikitä komeroitaan, koska harva meistä sitä vahvistimen soundia kuulee sinne yleisöön. On kokonaan eri juttu, joas vetää pelkällä kombolla ilman PA:n apua, silloin tilanne ratkaisee ja se, mitä sillä bassolla haetaan siihen musaan. no anteeks maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu |
sirdickyj 28.03.2005 22:13:54 | |
---|
no anteeks Mitä anteeks? Mähän komppasin sun esimerkkiä ja vähän vielä laajensin. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |