Listen 18.10.2004 13:39:58 | |
---|
|
Jesus Muerte 18.10.2004 15:02:37 | |
---|
Mulla on toi MIC100-malli. Ihan jees kotiäänittelyssä ja treenikämpillä, mutta mistään pro-tasosta on turha puhua. Eipä tuo ollut kyllä kalliskaan, 55 euroa taisin maksaa. Minkäänlaista (miellyttävää) säröä en ole tuosta saanut ruuvattua ulos, se menee jotenkin saman tien "yli" se särö, ja kuulostaa lähinnä liian kovalla olevalta transistorinupilta. Puhtaalla soundilla tuo kuitenkin toimii minun tarpeisiini riittävästi. |
balzary 18.10.2004 15:43:20 | |
---|
pienen särön siitä saa asiallisesti, ei mitään isoa. ihan ok peli. vaihdoin putken ja parani jonkun verran. pre100 siis kyseessä. |
Jesus Muerte 18.10.2004 16:26:44 | |
---|
Jaa, enpä muuten olekaan kokeillut sitä passiivibassolla. Voipi olla että aktiivista ovat johtuneet nuo minun säätöongelmani. Minkä putken vaihdoit siihen? Paljonko maksoi? |
balzary 18.10.2004 16:55:03 | |
---|
Jaa, enpä muuten olekaan kokeillut sitä passiivibassolla. Voipi olla että aktiivista ovat johtuneet nuo minun säätöongelmani. Minkä putken vaihdoit siihen? Paljonko maksoi? ehx:n 12ax7 tjsp. www.uraltone.com :ista tilasin. samantyyppinen putki siis mikä siellä alunperinkin on sisällä. postikuluineen joku 17e, aika hillittömät pakkaukset oli ympärillä. ei mikään älytön ero siis ole soundissa alkuperäiseen verrattuna... |
jPekka 18.10.2004 18:37:36 | |
---|
Itse tulin hommanneeksi sen kaksisatasen. Ihan asiallinen bassoetunen SEN JÄLKEEN kun vaihdoin ensiasennusputken tilalle ECC82:n (minullako muka kasikakkosfiksaatio? 8-) . Nyt vehje ei lähde niin kerkeästi kuralle, vaan on pidemmällä säätimien alueella vain sellainen mukavasti vähän kompressoiva. Se 'mallinnus' tarkoittaa vain sitä, että erillisellä säätimellä saa valittua erilaisia esivalittuja eq-käyriä, jotka ovat ihan asiaa, eivät liian jyrkkiä. Valitettavasti puolet säätimen asennoista on käyttökelvottomia, koska niissä on päällä vehkeen limitteri, joka on täysin käyttökelvoton (liipaisu- ja palautumissäädöt täysin toimimattomia mihinkään musiikillisesti järkevään). Mutta muuten ihan asiallinen peli. Näytti sisälle vilkaisten olevan esimerkiksi alkuperäistä ART Tube MP:tä paremmin rakennettu, putkellakin oli varmistuspidike. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
balzary 22.10.2004 13:17:05 | |
---|
nyt täytyy ottaa sen verran sanoja takasin uudemman testikierroksen jälkeen, että ei siitä asiallista säröä saa. mitähän nappeja mä oon tossa aikasemmin napostellu... ja se uusi putki maksoi vähän yli 13e postikuluineen. |
Jesus Muerte 22.10.2004 15:50:29 (muokattu 22.10.2004 15:50:58) | |
---|
Oli varmaan ihan hyviä nappeja, kokeilin meinaan itsekin uudemman kerran tuossa männä viikolla saada säröä ulos siitä purkista. Kun se ei onnistu niin ei. Siitä on putken lämpö aika kaukana siitä kakofoniasta. |
M.Hanski 22.10.2004 15:52:45 | |
---|
Taitaapi joku puolijohteilla toteutettu vahvistinaste mennä ruvelle ennen putken ruvettumista. Se pittee tietee! |
Teijo K. 22.10.2004 15:54:37 | |
---|
Oli varmaan ihan hyviä nappeja, kokeilin meinaan itsekin uudemman kerran tuossa männä viikolla saada säröä ulos siitä purkista. Kun se ei onnistu niin ei. Siitä on putken lämpö aika kaukana siitä kakofoniasta. Kummasti oli suosittu tuolla miitissä ecc81 putkella varustettu mic-100 |
Jesus Muerte 22.10.2004 16:06:02 | |
---|
Taitaapi joku puolijohteilla toteutettu vahvistinaste mennä ruvelle ennen putken ruvettumista. Hyvinnii mahtollista. |
Teijo K. 22.10.2004 16:07:18 | |
---|
Taitaapi joku puolijohteilla toteutettu vahvistinaste mennä ruvelle ennen putken ruvettumista. Voi olla, oudosti kyllä putkenvaihto muuttaa soundia ja särön luonnetta. |
Jesus Muerte 22.10.2004 16:07:45 | |
---|
Kummasti oli suosittu tuolla miitissä ecc81 putkella varustettu mic-100 Olisikohan se sitten vain se perusputki siinä niin surkea. Kyllä minäkin siitä tykkään puhtaalla soudilla, varsinkin kotona äänitellessä se on tosi kätevä. Onneksi on säröjä varten ihan erillinen purkki, niin ei tarvitse päätään vaivata tuolla Behringerillä. |
Teijo K. 22.10.2004 16:08:56 (muokattu 22.10.2004 16:13:37) | |
---|
Olisikohan se sitten vain se perusputki siinä niin surkea. Tai se että miitissä oli Behringer -teksti teipattu piiloon. |
balzary 22.10.2004 16:14:30 | |
---|
Tai se että miitissä oli Behringer -teksti teipattu piiloon. ei se nyt siitä merkistä ole kiinni. ainakaan mun värkistä ei saa järjellistä säröä putken vaihdonkaan jälkeen. sitä paitsi en mä muista että sitä sun behkua olisi miitissä ajettu särölle. että se gain olis jossain yli kello kahdessa, siis. (tollasista lukemista ite siis puhun särön ja tän purkin yhteydessä) . |
Teijo K. 22.10.2004 16:22:20 | |
---|
ei se nyt siitä merkistä ole kiinni. ainakaan mun värkistä ei saa järjellistä säröä putken vaihdonkaan jälkeen. sitä paitsi en mä muista että sitä sun behkua olisi miitissä ajettu särölle. että se gain olis jossain yli kello kahdessa, siis. (tollasista lukemista ite siis puhun särön ja tän purkin yhteydessä) . No eihän ne ominaisuudet muutu jos sie vaihdat saman tyyppisen putken siihen tilalle. :) |
M.Hanski 22.10.2004 16:23:24 | |
---|
Voi olla, oudosti kyllä putkenvaihto muuttaa soundia ja särön luonnetta. Ehkäpä siis putkikin ruvettuu korkeilla gain-asetuksilla hitusen, jolloin putken vaihtaminen vaikuttaa tietenkin särön luonteeseen, mutta ilmeisesti putken jälkeen olevalle opariasteelle signaalitaso on putkesta riippumatta liian korkea, kun haetaan putkisäröä. Se pittee tietee! |
Teijo K. 22.10.2004 16:25:26 (muokattu 22.10.2004 16:32:36) | |
---|
Ehkäpä siis putkikin ruvettuu korkeilla gain-asetuksilla hitusen, jolloin putken vaihtaminen vaikuttaa tietenkin särön luonteeseen, mutta ilmeisesti putken jälkeen olevalle opariasteelle signaalitaso on putkesta riippumatta liian korkea, kun haetaan putkisäröä. Olen eri mieltä. Kyllä minä saan tuosta ihan mukavan pikkuroson. Ja huomaa, että yhdestäkään kokeilemastani pedaalista en sitä mieleistäni ole löytänyt. |
Jesus Muerte 23.10.2004 02:37:19 | |
---|
Jaa, eli sulla on vaan joku ihme perversio ihmeelliseen säröön. :) |
Teijo K. 23.10.2004 10:10:57 | |
---|
Jaa, eli sulla on vaan joku ihme perversio ihmeelliseen säröön. :) Hoho. Eipäs kun te ette vain osaa. |