Aihe: Gretsch Broadkaster & Guild Starfire Bass
1
Jani The Rock
03.06.2005 21:22:22

Onko kokemuksia/näkemyksiä otsikoissa mainituista instrumenteista tahi vastaavista?

Jos joululahjaksi ittelleen tollasen.. siis jos ei sopivaa kondraa kävele raitilla vastaan.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
2541
04.06.2005 01:39:54 (muokattu 04.06.2005 01:42:24)

Ei kokemuksia mutta näkemykseni on että molemmat ovat todella tyylikkäitä lyhytskaalaisia puoliakustisia bassoja. Itse ehkä päätyisin Starfireen (ihan ulkonäköseikka), sillähän mm. Jack Casady ja Phil Lesh soittelivat aikoinaan. Hammon Engineering valmistaa noihin heittämällä meneviä "Dark Star" -mikkejä, jotka kuulemma *pitää* noihin vaihtaa, koska uusien alkuperäiset mikit on huonoja (jos siis http://p096.ezboard.com/bthedudepit -hörhöjä on uskominen).

DeArmond teki myös Starfire bassoa, joka oli hinnaltaan Guildia edullisempi, mutta näiden valmistus on ilmeisesti lopetettu?

Mitkäs noiden listahinnat muuten ovat?
knet725
04.06.2005 08:43:43
Onko kokemuksia/näkemyksiä otsikoissa mainituista instrumenteista tahi vastaavista?

Jos joululahjaksi ittelleen tollasen.. siis jos ei sopivaa kondraa kävele raitilla vastaan.

Itse ostin aikoinani ko. Gretschin juuri kondran korvikkeeksi, kun kyllästyin livesoundi-ongelmiin ja hankalaan roudattavuuteen.
Sen jälkeen Gretsch on ollut "my main bass", 60-luvun jazzit ja presarit ovat useimmiten saaneet jäädä kotiin.
Guildista ei ole kokemuksia, mutta Gretschiä voin lämpimästi suositella, kaula on ohut jazzbass-tyyppinen ja kun lyhytskaalaisesta on kyse, niin soitettavuus on täten erittäin vaivatonta. Soundi on pyöreän pehmeä, ja tallamikin ansiosta ei kuitenkaan EB2-tyyppinen mudbucker soundi. Talla on irtonainen, joten liika runttaus vaikuttaa heikentävästi intonaatio&vire-ominaisuuksiin, toisaalta mielestäni ko. basso soveltuukin parhaiten tällaisten vanhempien herrasmiesten roots-fiilistelyyn.
Ja se ulkonälkö...
Jani The Rock
04.06.2005 10:22:34

Kiitos kommentaareista! DeArmond tosiaan teki myös Starfire-bassoa, mutta koko merkkiä ei enää ole. Ja mulla on semmoinen käsitys, että Guildkaan ei Starfire-beisiä enää tee. Gretsch Broadkasterin listahinta lienee jonkin verran yli 2000 taalaa, luulisin.

Kitarapajallahan on pitkään ollut se 60-lukunen puoliakustinen Gretsch...
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
hemmo
04.06.2005 11:04:05

Ja mulla on semmoinen käsitys, että Guildkaan ei Starfire-beisiä enää tee.

Bassolehdissä sen uusintapainosta on tosin mainostettu viime vuosina. Tiedä häntä sitten. Kalliihko peli joka tapauksessa.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Jani The Rock
04.06.2005 11:18:09

Bassolehdissä sen uusintapainosta on tosin mainostettu viime vuosina. Tiedä häntä sitten. Kalliihko peli joka tapauksessa.

Tsekkasin justiinsa Guildin sivut, eikä löydy. Muutaman vuoden takasessa Frontline-katalogissa Starfire Bass vielä komeilee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)