Aihe: Behringer Bass V-amp
1 2
Hughes
21.04.2005 22:59:59
Onko ihan paska?!

Meinaan, et jos nauhottelisi himassa tästä V-ampista pöytään jotain perverssejä grooveja niin vois kikkailla kaikilla ihmesoundeilla. Onko kellään kokemuksia laitteesta?

Törkeen halpa ainakin, 105€
MoParit on ihana asia.
HC.Pälä
22.04.2005 01:56:03

En ole kokeillut.. mutta luulisin että tommosella jaksaisin itse leikkiä noin viikon.
En bändissä käyttäisi mutta tollee koti leluna voisi olla mielenkiintoinen. Toisaalta jos nauhoitat tietokoneeseen niin sieltäkin saa niitä sounde väännettyä, tosin riippuen softasta ei välttämättä realtimena.. hyvä musasofta+äänikortti varmasti maksaa enemmän kun noi 105 €
Let the bass Kikzz.
omarklah
22.04.2005 09:05:44

Mulla ollut reilun kuukauden käytössä.
Käypänen peli kun tekee tallennuksia, mutta vahvistimen kautta en ole löytänyt siitä kunnon soundeja kuin muutaman.
Pitäisi vaan jaksaa säätää - niin kai ne sieltä...
Tää sit sanois tälleen...
Teme007
22.04.2005 10:51:52
Pitäisi vaan jaksaa säätää - niin kai ne sieltä...

Nimen omaan, jos jaksaa nähä vähän vaivaa asetusten kanssa, saa siitä hinta/laatu-suhteeltaan vallan mainion pelin.
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
projekti
22.04.2005 10:57:43
Mulla myös bass v-amp äänityskäytössä. En omista kaappia enkä tarvi, tämä on kotiäänityksiin ja kuulokkeet päässä soitteluun ihan asia peli. Efekteistä en osaa sanoa kun en niitä käytä, otan vain perussoundin ulos. Kompressori tuntuu olevan asiansa hoitava.
Plussa myös:Ei ole kohinaongelmaa niinkuin yleensä oikean vahvarin kautta soitettuna kuulokkeilla ilmenee.
Eli: hintansa arvoinen tuollaiseen käyttöön.
Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu...
Mosse 91
30.05.2005 22:06:18

Hoi mies!!!! Ethän ole vielä tilannut tuota vamppia? Meinaan, että jos et ole, niin täältä saisit vampin hintaan 80 €. Se on ostettu tammikuussa ja saat mukaan kaikki ohjekirjat jne.. Jos on kiinnostusta, niin pistä pikaviestiä.
Tympee Huttunen
02.06.2005 10:37:47
Hyvä peli. Kannattaa hankkia.
J.Hollström
02.06.2005 14:14:19
Käypänen peli kun tekee tallennuksia, mutta vahvistimen kautta en ole löytänyt siitä kunnon soundeja kuin muutaman.

Gallup: monta hyvää soundia basisti tarvitsee?

Minä äänestän yhtä (tai kun löytäs edes sen yhden niin olis tyytyväinen).
Karlsson
02.06.2005 14:19:46

Soitan beat-komppia tähän. Vähän laahaten.
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
Teme007
02.06.2005 14:21:11

Tai, kuinka monta hyvää bassoa soundi tarvitsee?

Siinäpä pulma.
Keny
02.06.2005 14:31:41

Komppaan myös tätä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
02.06.2005 18:30:04

Nii ja montako _hyvää_ soundia noista digihimmeleistä saa? Niinpä.

Sitten ihan soittotekniikoita muuttamalla saa jo muutaman kivan soundin. Plekuttelu, sormisoito, peukalopyyhkäisy, peukuttelu ja plekulla sekä sorminsoittamalla tähän vielä lisää se kohta mistä soittaa, läheltä tallaa vai kaulanjuuresta... Tähän vielä mahdolliset eq-himmelit.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
pasikaikkonen
14.06.2005 16:58:45

olikos tuossa laitteessa octaveria ?
J.Hollström
14.06.2005 21:21:20
olikos tuossa laitteessa octaveria ?

Joku Ultrabass löytyy jolla saa oktaavia alempaa olevaa digiturinaa aikaiseksi. En tiedä voiko jotenkin muokata, ehkä...
NYdoll
15.06.2005 12:23:27

Tuo ultrabass on kyllä Behringerin bassokamoissa aika uskomattoman paska ominaisuus. Se ei meinaa pelaa ollenkaan. pikkusen kovemmalla volyymilla tai matalammalta soitettuna se jää jälkeen ja alkaa särkeen ihan perkeleesti. Sitten ne mokomat kehtaavat vielä nimetä nuo bassovermeensä tuon kyseisen "efektin" mukaan...
metalli sykkii...
isorokko
15.06.2005 12:54:53
Itse tollasen hommasin käytettynä lähinnä kotireenailua varten. Kyllä siitä ihan hyviä perussoundeja saa irti, ja pari "ihan siedettävää säröä" kuulokesoitantaan :) Se ultrabass on lähinnä vitsi, ei pysy perässä/träkkää kovin hyvin. Sama pätee myös siihen basssynthiin joka tossa on, sekin plöröttelee mitä sattuu jos vähänkään soittaa... Mutta ihan hyvä peli kuulokereenailuun ja onhan tolla kiva leikkiä... kai...

J-P
PASSO kuuluu...
J.Hollström
15.06.2005 13:17:25
Joo, mullahan tommonen on, kun etusta joku aika sitten metsästin ja työkaveri mulle tommosta uudenkarheena paketissa 80 eurolla tyrkytti. Joten ostin pois sillä mielellä että kai se sen etusen virkaa toimittaa, niinkauan kunnes keksii jotain muuta.

No, pari kertaa olen valmiit soundit kelannut bassolla ja kitaralla kuulokkeiden kanssa läpi ja täytyy todeta että ei hirveesti vakuuta. En ole jaksanut manuaalia alkaa opiskelemaan kuinka siitä voisi ruuvvata jotain älykästä pihalle, mutta katsotaan nyt vielä kuinka pelittää treeniolosuhteissa päätteen ja kaappien kanssa. Odotukset eivät ole kovinkaan korkeat.
Staalo
15.06.2005 13:36:00
Joku Ultrabass löytyy jolla saa oktaavia alempaa olevaa digiturinaa aikaiseksi. En tiedä voiko jotenkin muokata, ehkä...

Nyt pitää ihan vilkaista, kun tuo vehjes tuossa nenän edessä on...
Ultrabassissa on näköjään kaksi säätöä; SubMix ja Sense. Submix säätää siis sen alamörinän määrää ja Sense on tuntuisi vaikuttavan siihen miten hyvin mörinä seuraa soitettua nuottia. Itse olen kyllä havainnut ko. efektin koko laitteen heikoimmaksi lenkiksi. Sama Ultrabassihan on muissakin Behkun bassokamoissa eikä ilmeisesti oikein päde niissäkään.

Muuten aiheeseen liittyen, jos joku Bass V-Ampin hankintaa suunnittelee, on kyseessä kyllä mainettaan parempi laite. Itse omistan Pro- mallin vehkeestä (olin ostamassa sitä "pefletti" -mallia alunperin, tai mikä lie päähänammuttu Barbababa onkaan, mutta Soundatan ovela myyntimies onnistui myymään tuon. Onneksi.) ja olen ollut oikein tyytyväinen, tietyin varauksin.

Ominaisuuksiensa puolesta tämä vamppi on hyvin kätevä laite. Pro -mallissa lisänä ovat vielä ylimääräiset liitännät jotka lisäävät käyttömahdollisuuksia eri tilanteissa. Olen (mielestäni) saanut hyviä tuloksia äänitellessä demolle bassoja ja kitaroita digiliitännän läpi ja tällä hetkellä vehje on räkkiin kiinni pultattuna PA-päätteen kanssa korvaamassa puuttuvaa bassovahvistinta kunnes budjetti riittää uuden nupin hankintaan. Toimii siinäkin.

Basso-vamppihan on siis hiukan yleiskäyttöisempi vehje kuin kitarapuolen sisaruksensa; 32 vahvistinmallinnuksesta 16 on bassolle tarkoitettuja, loput ovat kitaralle ja koskettimille. 16 erilaista vahvistinta bassolle on sekin jo ylitsevuotava määrä, varsinkin kun loppupeleissä ero soundillisesti on aika pieni eikä suoraan mallinnuspotikkaa vääntämällä mikään kuulosta oikein hyvältä ilman rankkaa equttamista.
Miten hyvin nämä mallinnukset vastaavat esikuviaan, en osaa sanoa (kattava vintage-vahvistimien kokoelmani on öh, lainassa) mutta veikkaisin että "ei kovin." Kannattaakin siis lähestyä äänimaailmaa mieluummin ennakkoluulottomasti korvien kanssa kuin nimeen tuijottamalla. Hyviä soundeja pöntöstä ON mahdollista löytää, mutta vain pitkällisen ruuvaamisen jälkeen ja usein yllättävän vahvistin/kaappi -yhdistelmän takaa.

Efektipuoli onkin jo miellyttävämpi tuttavuus; peruskauran eli kaiku/chorus/phaser -osaston lisäksi löytyy hulvattomia kikkailuefektejä kuten voice box tai "p-funk'n" (hyvin Bootsy Collins-mainen autowahin tapainen), ja lisäksi vielä hyvin toimiva bassosyntikka jolla tulee leikittyä jatkuvasti. Pari erilaista säröpedaali-mallinnustakin löytyy.

Pari suunnattomasti kyrsittävää seikkaa kuitenkin löytyy. Behringerin kiina-laatu näkyy joka paikassa; hirvittäisi keikkailla tämän kanssa vaikka periaatteessa sellainen olisikin mahdollista. Onnistuin kolauttamaan räkkikannella sopivasti Gain -potikkaan ja kävi ilmi että potikanvarret eivät ole pelkästään muovia vaan poikkeuksellisen haurasta ja ONTTOA muovia. Onneksi sen sai korjattua. Lisäksi pari kertaa laitteesta on kaikki ääni hävinnyt kesken soiton ja ainoa lääke on ollut uudelleen käynnistys. Olisi siinä yleisöllä hupia keikkatilanteessa kun basisti pyllyilee boottaamassa vahvistintaan!
Toinen harmituksen aihe on etupaneelin säätömahdollisuuksien puutteellisuus. Kaikkiin ominaisuuksiin ei pääse kunnolla käsiksi muuten kuin MIDIn kautta parametrejä kurittamalla. Onneksi Behkun oma editorisofta toimii kiitettävästi tähän tarkoitukseen.

...öööö... oho. Piti vain kirjoittaa lyhyesti käyttökokemusta vempeleestä mutta mopo karkasi käsistä. Pahoitteluni. Ideana siis oli sanoa että hintaisekseen vamppi taipuu monenlaiseen käyttöön ja tuskin suurempaa vitutusta saa osakseen vaikkei sille lelua kummempaa käyttöä löydykään. Onhan se koristeellinen paperipainonakin.
Saaks lähettää terveisiä?
J.Hollström
15.06.2005 13:39:58
...öööö... oho. Piti vain kirjoittaa lyhyesti käyttökokemusta vempeleestä mutta mopo karkasi käsistä. Pahoitteluni.

No probleemos. Hyvä kirjoitus. Annoin plussan kun itsekin tästä omastani samalla jotain opin.
isorokko
15.06.2005 15:59:50
Hyvä kirjoitus kyllä, pitääkin perehtyä tuon synthin saloihin vielä, jos vaikka vähän turhan aikaisin menin tuomitsemaan :) Eiköhän tästä plussaa tipu.
PASSO kuuluu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)