Aihe: Mikkikonfiguraatio
1
sartzan
12.08.2005 22:48:01
Bassorojekti on vielä pilkkeenä silmäkulmassa, mutta tämänhetkinen projekti meinaa uhkaavasti valmistua ennen vuotta 2017, joten uuden projektin pohdinta on hyvä aloittaa, mukaan lukien mikit noinniiku mallitasolla.

Osa luonnollisesti tykkää jatsarimikeistä, osa precicioneista, mutta kuulisin mielelläni mitä on väki mieltä noiden kahden yhteiselosta samassa bassossa? Siis precicion + jatsin tallamikki. Perusteltuja haukkuja ja kehuja kombinaatiosta otan mieluusti vastaan.

Yksi (nauhaton) j-basso miulla on jo, joten mietin notta erilaiset mikit voisi olla mukavat/soundillisesti järkevät tuohon uuteen arviolta vuonna 2027 valmistuvaan seinäkoristeeseen. Malliltaan uusi tekele tulee olemaan nauhallinen ja ehkä jonkinlainen pedulla-apinaatio, ja passiivivehkeissä meinaan pysyä.

Haku ei tuottanut miulle tulosta tästä aiheesta, mutta jos aihetta on jo käsitelty niin linkkiä vaan, ehkä en vain osannut.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
rijopu
12.08.2005 23:24:53
Laita siihen bassoosi humbucker-mikit ja niihin puolitusmahdollisuus. Humppari puolitettuna vastaa melkolailla yksikelaisen soundia. Ite tykkään tuosta optiosta.
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
Jimoleon
13.08.2005 17:11:03 (muokattu 13.08.2005 17:11:32)
Mun ibassa on single + humbucker -konfiguraatio ja on toiminu tosi hyvin. Humbukkerissa tietenki puolitusmahollisuus, mut mä en hirveen usein sitä ees käytä.
"The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything"
JukkaPena
14.08.2005 13:03:26
Olen vaihdattanut omaan Warwick Corvette Standardiini elektroniikkaremontin ohella Basslines Quarter-Pound-mikrofonit. Molemmat mikit ovat J-mikkejä.

Seuraavaan bassooni tavoittelisin kyllä PJ-mikitystä tai pelkkää P-mikitystä.

PJ-mikityksellä pääsee mielestäni P-mikin tiukempaan soundiin ja mukaan tulee kuitenkin J-mikin heläkkyyttä.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
mr.bungle
14.08.2005 13:38:43

Mulla on Pedullassa P-J -mikitys. Presarimikin saundi on kyllä aivan ehdoton kaulan puolella, ja yhdistelmäsaundikin toimii hienosti (tosin J-J vienee tässä voiton). Huonointa on ehdottomasti se, että livenä tallamikin saundi on yksinään liian ponneton. Ilman säätöjä etusessa ei siis selviä jos meinaa jonkun biisin vetää pelkästään sillä. PJ-setti kaivannee kumppanikseen aktiivielektroniikan.
bassolla hanuriin
sartzan
16.08.2005 02:34:39
Kiitos vastauksista.

Huonointa on ehdottomasti se, että livenä tallamikin saundi on yksinään liian ponneton.

Pihkura. Onko tuo yleinen ilmiö PJ yhdistelmän kanssa, vai riippuuko mikkivalinnoista?

Ilman säätöjä etusessa ei siis selviä jos meinaa jonkun biisin vetää pelkästään sillä. PJ-setti kaivannee kumppanikseen aktiivielektroniikan.

Patterishow...:) Tää menee jo ehkä enempi rakentelupalsta-pähkäilyksi, mutta pystysköhän tommosen aktiivihässäkän käryttämään kasaan itse? Silleen että se jopa saattaisi toimiakin. Vai oisko edukkaampaa ihan ronskisti ostaa kaupasta valmis palikka?
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
chief
16.08.2005 02:38:49
Mites ois P-mikki ja humppari?
"It's the ear, not the gear. "
Heikki L.
16.08.2005 02:47:56 (muokattu 16.08.2005 02:51:22)

edit: Luin väärin, ei mitään asiaa.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Hullu basisti
16.08.2005 10:43:28
Miten ois kaksi P-mikkiä? Ois aika rok. B.C. Rich käyttää kyseistä yhdistelmää ja nyt on Warwickiltakin saatavissa. Itteekin on kutkuttanut pistää toinen presarimikki beissiin kiinni.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
N_Bates
16.08.2005 13:12:45

Tää menee jo ehkä enempi rakentelupalsta-pähkäilyksi, mutta pystysköhän tommosen aktiivihässäkän käryttämään kasaan itse? Silleen että se jopa saattaisi toimiakin. Vai oisko edukkaampaa ihan ronskisti ostaa kaupasta valmis palikka?

Pystyy. Itse just kolvasin tommosen simppelin kakskaistaisen eq:n jassoon, mutta pois se sieltä tuli äkkiä. Kuulostaa vaan tuo basso niin paljon paremmalta passiivisena.

Toi perus-eq-etuaste on tosi simppeli laitos, ja ainakin musarissa väittävät käyttävänsä samaan kytkentään perustuvaa etuastetta. Komponentteja tossa on noin kymmenen. Toki kaupassa myytävät on varmaan vähän järeämpiä designeja, mutta aika härskiltä noi hinnat silti vaikuttaa noissa, kun osat tommoseen maksaa ehkä euron tai kaks.

Pitänee toi oma laittaa johonkin pedaalikoteloon jossain välissä ja kokeilla toimisko tommonen lattiamallinen etuaste paremmin.
Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)