Aihe: saako musicmanhumpparista tumppusoundia?
1 2
NYdoll
09.09.2005 21:37:24

Saako tuollaisesta musicman-tyylisestä humpparista muunkinlaista
soundia kuin sitä musarimurinaa? Esim. sellaista iskelmä/tanssimusaan sopivaa pehmeää tumps tumps- soundia?
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Teijo K.
09.09.2005 22:00:19

Saako tuollaisesta musicman-tyylisestä humpparista muunkinlaista
soundia kuin sitä musarimurinaa? Esim. sellaista iskelmä/tanssimusaan sopivaa pehmeää tumps tumps- soundia?

Ainakin minä saan. Muista en tiedä.
Munsta.
hemmo
09.09.2005 22:01:14

Siis treble- ja middle-säätimet kokonaan pois ja basso täysille?
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
J.Hollström
09.09.2005 22:03:07 (muokattu 09.09.2005 22:04:13)

Kerroppa kuinka? En epäile, mutta miten teet sen. Sormilla vai nappuloilla, vai noilla molemmilla?
Teijo K.
09.09.2005 22:05:28

Kerroppa kuinka?

Joko tolleen kun ylhäällä todetaan, tai soittamalla pehmeällä tatsilla, ts. hiplaillen ihan kaulan juuresta.
Munsta.
Teijo K.
09.09.2005 22:08:23

Kerroppa kuinka? En epäile, mutta miten teet sen. Sormilla vai nappuloilla, vai noilla molemmilla?

Jep, siis tilanteen mukaan mennään joko osrmilla, nappuloilla tai molemmilla. En tykkää kesken setin kauheasti väännellä nappuloita, joten jos piisilistalla on sekä murinaa että pehmeämpää sävyä vaativia biisejä niin sitten mennään tatsilla.

Niin, yksi mitä tulee kanssa käytettyä on palm muten ja peukalopyyhkäisyn yhdistelmä. Tulee niin toppatakinpehmeää yökerhosoundia ettei äärtä eikä määrää.
Munsta.
Yövieras
09.09.2005 23:10:17
Fläteillä voisi myös onnistua. Pitäis varmaan laittaa olpheni nuo pölyttymässä olevat ghs:t.
"Baali on värisokee, nussii läpi sateenkaaren"
HC-Audio
10.09.2005 00:54:16

Ainoassa oikeassa musarissahan on siellä tallassa ne dempparipalat, eli osta siis miesten musari
Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin". Kalamies #18 >-)))>
Teijo K.
10.09.2005 01:05:34

Ainoassa oikeassa musarissahan on siellä tallassa ne dempparipalat, eli osta siis miesten musari

Hah, unohdin nuo vallan. Käytin niitä kun soittelin tuolla yhden viihdemusakeikan. Hyvin pehmenee soundi, samalla kyllä katoaa sustain. Kivasti saa kontraimitaatiota.
Munsta.
NYdoll
10.09.2005 11:22:28

Mietin vaan, että jos siellä Tsekeissä teetän sen basson, niin minkälaista mikkikonfiguraatiota siihen laittaisin. Tuo musarimikki
olisi varmaan ihan jees varsinkin, jos sitä ei sijoita ihan sinne tallaan.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
mmosorin
10.09.2005 11:34:20
Tai sit jos laitatat saippuapalat ja ne sit rinnan/sarjaan kytkimellä, kun etumikillä ja kelat rinnan niin tulee kyllä semmone tumppusoundi. Ja vielä soittelet oikee käsi 15. nauhan tietämillä
Niskamies
10.09.2005 11:46:00
Mietin vaan, että jos siellä Tsekeissä teetän sen basson, niin minkälaista mikkikonfiguraatiota siihen laittaisin. Tuo musarimikki

Miten olisi kaksi musarimikkiä? Toinen tallaan ja toinen kaulaan. Kumpaakin sitten puolitus/sarjaan/rinnan kytkin, niin pitäisi lähteä!
Virallisesti semi-pro!
N_Bates
10.09.2005 11:50:52

Jos mä teettäisin basson niin laittaisin varmaan musarimikin ja presarimikin. Tai en tiedä. Kyllä se jatsimikkikin tallassa toimisi. Toi MM+P lienee aika harvinainen yhdistelmä. En ainakaan muista nähneeni missään. Tosin taitais näyttää aika tyhmältä kun ne mikit ois melkein kiinni toisissaan jos vakiopaikoille laittaisi.
Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen!
hemmo
10.09.2005 11:53:37

Jos mä teettäisin basson niin laittaisin varmaan musarimikin ja presarimikin. Tai en tiedä. Kyllä se jatsimikkikin tallassa toimisi. Toi MM+P lienee aika harvinainen yhdistelmä. En ainakaan muista nähneeni missään. Tosin taitais näyttää aika tyhmältä kun ne mikit ois melkein kiinni toisissaan jos vakiopaikoille laittaisi.

Uusi Deluxe Passo:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0194160750
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Niskamies
10.09.2005 11:55:00

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=201127

Tossa olisi jonkun tyypin "custom"-Squier musarimikillä ja presarimikillä. Hieno, mielestäni.
Virallisesti semi-pro!
N_Bates
10.09.2005 12:08:08

Tossa olisi jonkun tyypin "custom"-Squier musarimikillä ja presarimikillä. Hieno, mielestäni.

jummi. Tuohan on magee! Pitäsköhän... missähän se taltta olikaan..
Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen!
2541
10.09.2005 12:10:59

Onhan tuo aika siisti. Mikäköhän siinä muuten on, että amerikkalaiset ei osaa kirjoittaa "Squier"? Jo heti seuraavassa viestissä joku onnitteli kaveria hienosta "Squire" -bassosta.:) Chris -nimistä parimetristä basistia Englannista tuskin haittaa...;)
NYdoll
10.09.2005 12:27:11

Yritän pitää tuon mikkihässäkän melko yksinkertaisena. Tuo saattaisi olla ihan jees ratkaisu, että olisi tuollainen mm-mikki siinä melko keskellä, ehkä hieman tallaan päin. Sit 3-band EQ ja mahdollisuus toimia passiivina... Eikös jossain warwickissa ole tuollainen yksi musarimikki siinä melko keskellä?
Johannes_t
10.09.2005 14:07:07

Eikös jossain warwickissa ole tuollainen yksi musarimikki siinä melko keskellä?

FNA:ssa juu.
jPekka
10.09.2005 15:54:47

Miten olisi kaksi musarimikkiä? Toinen tallaan ja toinen kaulaan. Kumpaakin sitten puolitus/sarjaan/rinnan kytkin, niin pitäisi lähteä!

Sitä sanotaan sitten MusicMan Sabre -kopioksi...

(Kuvia ei löydy helposti, mutta http://www.dcbass.org/bassday1995/Bassout_1_pan.jpg alarivissä, neljäs vasemmalta.)
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)