Aihe: Cliff Burton ja Aria Pro II
1
januz
16.09.2005 15:18:12
Tällaisen kuvan aiheesta löysin - http://www.encycmet.com/equipment/caria.shtml - mutta en parempaa. Olisiko jollain kuvia jossa heppu poseeraa ton samaisen basson kera paremmin, tai muuta tarkempaa tietoa burtonin käyttämästä arjasta? Onkohan kyseisestä vehkeestä ollut joskus markkinoilla joku lookkalike tai signature versio? Jos ei, vois omasta Ariasta alkaa ulkoisesti sellasta väkästämään..
"...vähän niinku tuplabasari, ja vähän niinku örr örr..." Humaltunut Rumpali, 2005
Prowleri
16.09.2005 15:22:45
SB-1000 on mainittu Cliffin bassoksi tuohon aikaan, ja ainakin otelautamerkit nayttaisivat tasmaavan. Naturelleina noita nakee vielakin pyorimassa, mustan uskoisin olevan custom.
HiljaahiljaahiljaahiljaaHILJAA!
TommiW.
17.09.2005 00:15:52
Muistaakseni siitä tuli alkuvuodesta jonkin sortin Cliff Burton-memorial-versio, joka oli täysin identtinen Cliffin beizin kanssa.
"Alphonso Johnsonilla on helevetin iso. Missähän se sitä lepuuttaa. Tässä kuvassa ei ainakaan mikin päällä..." -Juki68
Teme007
17.09.2005 12:03:56 (muokattu 17.09.2005 12:10:05)
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
J.Hollström
17.09.2005 13:53:17
Pekka J.
17.09.2005 17:32:43
Noista otelautamerkeistä Aria Pro II-bassoissa senverran että tuommoiset leveät, kuten minä sanon "silmäotelautamerkit", ovat merkkinä siitä että bassossa on leveämpi otelauta. Tuommoisessa normaalipisteisessä Ariassa on leveys otelaudan alkaessa ensimmäiseltä nauhalta 44mm ja 12-nauhalta 52mm kun taas tuommoinen "silmämerkkinen" lähtee samasta 44mm ja levenee 12-nauhaan mentäessä 55mm leveäksi. Molemmat otelaudat silti päättyvät samaan 83mm leveyteen.

Tässä on kyllä soittotuntumalta jonkinasteinen ero ainakin minulla kun olen tommosen leveämmän kaulan omistaja ja Arian kapeampi otelauta tuon jälkeen tuntuu vähän huonommalle minun soittotyylilläni. Tietysti kaikkeen tottuu ajan myötä..

Wider Necks
This narrow string-gap was created for the slightly smaller hands of the typical far-Eastern player. But Aria also made a family of SB basses with wider, shallower necks strung with a slightly higher action. The easy way to recognise such a bass is the distinctive elliptical fret inlays.

Ja lisätietoa saapi täältä: http://myweb.tiscali.co.uk/fyfeholt/aria.htm
Karlsson
18.09.2005 10:38:33
Muistaakseni siitä tuli alkuvuodesta jonkin sortin Cliff Burton-memorial-versio, joka oli täysin identtinen Cliffin beizin kanssa.

Joo, hintaa tais jenkeissä olla 3K€:n paremmalla puolen...
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
TommiW.
18.09.2005 11:21:16
Joo, hintaa tais jenkeissä olla 3K€:n paremmalla puolen...

MEIN GOTT!

No ei se mikään aria nyt sen arvonen oo :P
"Alphonso Johnsonilla on helevetin iso. Missähän se sitä lepuuttaa. Tässä kuvassa ei ainakaan mikin päällä..." -Juki68
Teme007
18.09.2005 11:23:00
MEIN GOTT!

No ei se mikään aria nyt sen arvonen oo :P

Juh, mutta eiköhän se ole tarkoitettu keräilijöille lähinnä. HC-fanit maksaa mistä vaan...
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
J.Hollström
18.09.2005 11:26:44
NYdoll
18.09.2005 12:34:30

Nyt tulee hieman offtopicia... Minkäslainen malli Kinnusella oli Hassisen koneen aikoihin? Oon varmaan kysynyt aikaisemminkin, mutta on päässyt unohtumaan...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Teme007
19.09.2005 22:13:24
Tuli mieleen että, eikös Jyllin Jukka vedelly SB-Tonnilla että nakit viuhu?
jPekka
20.09.2005 21:56:13

Nyt tulee hieman offtopicia... Minkäslainen malli Kinnusella oli Hassisen koneen aikoihin?

Jussi taisi täällä joskus puhua asiasta, muistelen että olisi ollut se kaksimikkinen SB900?
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
2541
20.09.2005 21:58:57

Jussi taisi täällä joskus puhua asiasta, muistelen että olisi ollut se kaksimikkinen SB900?

Yksimikkinen Aria Jussilla oli käytössä silloin, ainakaan en ole missään kuvassa kaksimikkistä nähnyt. Harsoisen teräksen aikoihin Soundin kuvissa näkyi muuten vastaava basso, mutta lapa oli Fender -tyyppinen, eli siis virittimet samalla puolella.
jPekka
21.09.2005 09:33:43

Yksimikkinen Aria Jussilla oli käytössä silloin, ainakaan en ole missään kuvassa kaksimikkistä nähnyt.

Juu, pikavilkaisin Kone-dvd:llä olevia pätkiä Saimaa-ilmiöstä ja oikeassa olet.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)