Aihe: Sormet
1 2
Rikke
23.02.2003 22:00:41
Monella sormella te soitatte? Itse soitan 2 sormella. Tarviiko sitä kolmatta sormea vai pärjääkö kahdella? Taitaa olla musiikki tyylistä kiinni. Taisinpa vastata omaan kysymykseen. :)
Onko tämä pakollinen?
Pallisti
23.02.2003 22:34:35
Monella sormella te soitatte? Itse soitan 2 sormella. Tarviiko sitä kolmatta sormea vai pärjääkö kahdella? Taitaa olla musiikki tyylistä kiinni. Taisinpa vastata omaan kysymykseen. :)

Joo niin teit. Minä soitan pääasiassa kahdella sormella vuoronäppäillen, tai silleen... Tajusit varmaan. Jos släppäilen, niin peukaloakin yllättäen tulee käytettyä. Joskus myös käytän etusormea, keskisormea ja nimetöntä, jos soitan jonkun nopeen triolin ja haluan sellaisen tietynlaisen soundin, jota en osaa selittää.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Soppe
23.02.2003 22:37:34
Kolmea, pitää päästä nopeasti eteenpäin. :)

Montako sormea muuten släpätessä ihmiset käyttävät?
Minulle on riittänyt peukku, etu- ja keskisormi. Ja sitten silleen kämmensyrjällä aina jännästi naputtelen kieliä.
I will choose a path that's clear, I will choose freewill.
NYdoll
24.02.2003 00:42:19

mää tartteen kahta joilla pidän plekua kädessä...
oon niin avuton tossa sormihommassa. peukaloa ei koskaan saa oikein ja jos sen saa niin H-kieltä on kuitenki vaikee soittaa...
matales
24.02.2003 09:29:16
Aloitellessa soitin 3:lla, välilllä kokeilin jonkin aikaa jopa 4:ää, josta siirryin kahteen. Nyt vähän aikaa sitten yritin vielä 3:lla opetella uudestaan mutta huomasin kahden olevan joka suhteessa mulle sopivampi.
You look down to me to see the scum on the earth to be. Fuck yeah that´s me, vile and obscene. Hey I ain´t happy but at least I don´t judge and degree to be better than another human being. (Cob:Needled 24/7)
Oan
24.02.2003 13:36:20
Pääsääntöisesti kolmella (arvaatkas vaan vielä millä sormilla :P).
"Sahatessa" tulee joskus lipsuttua kyllä kahteen. Jostain syystä nimetön ei tahdo oikein niissä pysyä mukana, vaikka muuten onkin välttämätön...
"There is no God - but me"
jPekka
24.02.2003 14:12:05

Kolmella. Peukalo, etusormi, keskisormi. Nimetön korkeintaan satunnaisesti lisänä.

En ns. peukuta, vaan käytän sellaista kitaramaista sormipikkaustyyliä. Tuntuu toimivan mulla.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Jonte
24.02.2003 15:18:09

Rikke...nbackerille haluan ehdottomasti kertoa, että käytän myös peukkua. Tämä on hyvä oktaavikikkailuissa.
Jokainen uusi päivä on entinen eilinen.
Rikke
24.02.2003 16:06:10
Jonte:
Rikke...nbackerille haluan ehdottomasti kertoa, että käytän myös peukkua. Tämä on hyvä oktaavikikkailuissa.

Juu, unohtui mainita, että itsekkin käytän välillä peukkua ("peukuttamisen" ja myös ihan soittoon). Eli kolmea minäkin käytän, ajattelin tolla kolmanella sormella lähinnä nimetöntä.
Onko tämä pakollinen?
Beelsebub
24.02.2003 16:21:01
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=18614&o=0&x=b0a6406296

En jaksanut kirjoittaa omia juttujani uudestaan, joten laitoin linkiksi ketjun, jossa on asiaa käsitelty.
Hukka
25.02.2003 00:29:34
Soitan oikeakätisesti ja vasemmasta kädestä käytän kaikkia sormia nykyään, joskus jopa peukkua E-kielellä. Oikeasta kädestä en tarvitse enempää kuin peukalon, etu- ja keskisormen. Eli öö... nopee päässä lasku ja PIM: 8 sormea käytössä. Oikeen käden pikkurillin voi nälissään syödä.
Elämän tarkoitus on kuoleminen.
timobass
25.02.2003 08:02:05 (muokattu 25.02.2003 08:02:44)
Tulipahan mieleeni pari vähän spesiaalimpaa oikean käden käyttöä.

Varmaan joku muukin on onnistunut keksimään, että pikkurilliä voi hyvin käyttää demppaamiseeen. Siis samalla, kun esim. etu- keskisormi soittaaa, pikkurilli demppaa ko. kielen.

Tietty perinteinen koko kielistön demppaaminen oikean (oikeakätisillä) käden ulkosyrjällä on käytössä, mutta silloin itse soittamiseen on käytössä vain peukalo. Eli melko tarkkaan tohon soittamiseen menee koko oikea käsi (!) =)
rock rock
Hermanni
25.02.2003 12:24:04
Kyllä kolmella sormella joskus treenasin ja kuvittelin et nopeemmin ja paremmin onnistus, mut nyt on tullut siihen tulokseen ethuomattavan tarkemmin, tasasemman ja toimivamman soundin saa kahdella. ja nopeuskin yhtä hyvä ellei parempi. soittaahan sitä vaikka yhdellä jos tarpeeks treenaa tietenkin...
joo.
Soppe
25.02.2003 21:29:22
On totta et epäterkempaa on kolmella sormella, mutta meikäläisellä ainakin sanos sormet sopimuksen irti, jos en käyttäisi kolmea. Senverta paljon joutuu tuota sahausta soittamaan. Ja eikös kaikki oo treenauksesta kiinni kuitenkin?
I will choose a path that's clear, I will choose freewill.
MrTorture
26.02.2003 09:20:04

Soitan sillointällöin kolmella, mutta olenkin amatööri.
Pahisguy
26.02.2003 11:55:55
Vasemmasa käjesä käytösä on kaikki, peukalokin joskus.

Oikea heiluttelee useimmiten plektraa, kämmensyrjä saattaa dempata, joskus pikkurilli kiertyy kielen ympärille demppaahan.

Sormilla soittaessa käytösä on enimmäkseen etu- ja keskisormi sekä nimetön. Etu ja keskisormi sahaa jos tarvetta tulee, nimetön ja pikkurilli soittelee ylempiä kieliä joskus. Peukuttelua en oo vihtiny opetella, mutta peukalokin saattaa osillistua johonki kielen heilutteluun.
...Tätä joutilasta kavahtakaa...
larso
01.03.2003 17:14:36
Oppien mukaan "pitäisi" soittaa oktaavit nimettömällä jos soittaa kahdella sormella
coffeemaker
03.03.2003 16:51:54
Kahdella ja välillä kolmella sormella.. On joidenkin nähty soittavan yhdelläkin sormella ihan hienoja fillejä :)
'I am too lazy to live and too afraid to die'
duff666
14.03.2005 13:50:49 (muokattu 18.03.2005 11:06:05)
Neljää käyttelen.. peukku ei kuulu niihin.

EDIT: no nyt pyörii peukku siinä samassa.
ihq bejbeh
Niskamies
14.03.2005 13:52:15
Oppien mukaan "pitäisi" soittaa oktaavit nimettömällä jos soittaa kahdella sormella

Nimettömällä? Itse ainakin soitan oktaavit keskisormella, ja kahdella sormella soittelen.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)