Aihe: Millä ton pärinän saa aikaseksi?
1
willie
12.10.2019 23:18:57 (muokattu 12.10.2019 23:21:15)
Millä ton pärinän saa aikaseksi? Alkaa intron jälkeen kohdasta 0:51

https://www.youtube.com/watch?v=-jbfGE_Mhlg
basisti1971
13.10.2019 09:11:06
Moi.

Vaikka toki ymmärränkin etteivät studiotallenne ja keikkakuvat korreloi toisiaan millään tapaa, Mudbucker -tässä tapauksessa kenties DiMarzio Model One- ja mikä tahansa putkivahvari sopivasti yliohjautuneena aikaansaa tuollaisen perinteisen "löysän" säröbassosoundin.
Mun Bassman Ten:istä saa hivenen samantyyppisen särön Model Onen kanssa vaikka valitettavasti (vielä ;)) UL onkin.

Onnistunee periaatteessa varmasti millä tahansa bassosärölläkin, mutta vaatinee soittotatsista ja laitteistosta riippuen myös kompressointia enemmän tai vähemmän jossain kohtaa signaalitietä.

T:Samuli
willie
13.10.2019 18:56:22 (muokattu 14.10.2019 08:57:54)
basisti1971: Moi.

Vaikka toki ymmärränkin etteivät studiotallenne ja keikkakuvat korreloi toisiaan millään tapaa, Mudbucker -tässä tapauksessa kenties DiMarzio Model One- ja mikä tahansa putkivahvari sopivasti yliohjautuneena aikaansaa tuollaisen perinteisen "löysän" säröbassosoundin.
Mun Bassman Ten:istä saa hivenen samantyyppisen särön Model Onen kanssa vaikka valitettavasti (vielä ;)) UL onkin.

Onnistunee periaatteessa varmasti millä tahansa bassosärölläkin, mutta vaatinee soittotatsista ja laitteistosta riippuen myös kompressointia enemmän tai vähemmän jossain kohtaa signaalitietä.

Löysä läskinen bassosärö tuo nimenomaan onkin.
basisti1971
15.10.2019 07:51:42
Moi.

Poiseditoituun pohdintaan vastataten...

Kuuntelin uudelleen, ja varsinaisen bassopörinän lisäksi en ainakaan itse kuule yhdellä terveellä korvallani edes lepan läpätystä joka kitarassa luultavimmin mukana on koska oli Lollyn "tavaramerkki".
Kitara- ja bassoriffin yhdenaikaisuudessakin on hivenen toivomisen varaa ;).

Ylimääräistä säröä on mun mielestä tuolle Youtubetallenteelle myös jossain konversiovaiheessa eksynyt, transientit särähtävät ikävästi ja ei-musikaalisesti korvaan etenkin basarinipolkaisuiden kohdalla.

willie
15.10.2019 10:18:01 (muokattu 15.10.2019 10:18:36)
basisti1971: Moi.

Poiseditoituun pohdintaan vastataten...

Kuuntelin uudelleen, ja varsinaisen bassopörinän lisäksi en ainakaan itse kuule yhdellä terveellä korvallani edes lepan läpätystä joka kitarassa luultavimmin mukana on koska oli Lollyn "tavaramerkki".
Kitara- ja bassoriffin yhdenaikaisuudessakin on hivenen toivomisen varaa ;).

Ylimääräistä säröä on mun mielestä tuolle Youtubetallenteelle myös jossain konversiovaiheessa eksynyt, transientit särähtävät ikävästi ja ei-musikaalisesti korvaan etenkin basarinipolkaisuiden kohdalla.

Poiseditoin, koska rupesin epäilemään omia korviani..

Tosiaan tuo pörinä ei mielestäni mene basson kanssa yksiin. Lollyn leslie-pörinääkin epäilin mutta lieneekö sekään. Tuli ajatus siitä, että olisi vedetty erillisellä säröbasolla nuo pörinät, koska pää-bassosaundi on jokseenkin puhdas. Jäänee arvoitukseksi ja mielenkiintoiseksi pohdinnaksi :)
basisti1971
16.10.2019 07:46:30
Moi.

willie: Poiseditoin, koska rupesin epäilemään omia korviani..

:)

willie: Tuli ajatus siitä, että olisi vedetty erillisellä säröbasolla nuo pörinät, koska pää-bassosaundi on jokseenkin puhdas.

Juu, (ainakin) kaksi erilaista bassosoundia tuolta(kin) talleenteelta löytyy, etenkin jos kuuntelee jotain muuta digilähdettä kuin tuo Youtubepätkä.
Jopa mun puolikuntoisilla korvilla ero on huomattava, eikä suinkaan Youtuben puolelle kallellaan.

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)