Elikkä mikit lähtevät päivitykseen ja vaihtoehdot on seuraavat: EMGn 40dc Delano SBC-5 HE/S Bartolini BC4 CBC Lähinnä nyt haen selvyyttä saundeihin. Eli miltä nuo suurinpiirtein kuullostavat, ei tarvitse nyt iha just noista mikeistä olla mutta jos esim. merkki kohtaisia piirteitä osaisi joku kertoa, atakki, pehmeys/kovuus, mitä alueita toistaaa parhaiten, jne. |
tosta delanosta en sano mitään, koska ei oo kokemusta ko. palikasta ollenkaan... bartolinia mulla on ollu parissa bassossa. laklandista vaihdoin heti pois, ku etsin räyhäkkäämpää soundia. ne on aika "kohteliaan" kuuloset. tobiaksessa oli aikanaan vähän räyhemmät mallit, mut ne olikin michael tobiaksen erikoistilausta. aika monessa bassossa oon bartolineja kokeillu, mut ne ei vaan kai sit sovi mulle. tollanen EMG:n DC40 mulla oli useammassakin vanhassa bassossa, ja siitä mä kyl tykkäsin. sellanen hifihkö, kirkas soundi, ja VALTAVA outputti. ei ottanu vahvistimet kyllä mukisematta vastaan sitä, monesti piti vaihtaa etuasteen putki vähempigainiseen... tykkäsin soundista erittäinkin paljon kyllä. jos vielä jonain päivänä basson rakennan, siihen tulee luultavimmin juuri DC40... |