Juhan 11.06.2009 09:27:51 | |
---|
Moro! Olen näiden nykyaikaisten vermeiden kanssa aivan "käsi". Auttakaas ystävät minua, eli mitä vermeitä tarvitsen, kun haluan äänittää läppärille bassotteluani? Tai osallistua esim bassolinjaskaboihin.. Äänikorttia? Etusta? Jotain softaa läppärille? Jne..? Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.. |
J.Hollström 11.06.2009 09:36:12 | |
---|
Piuhan, 3,5mm adapterin ja esim. Audacity-ohjelman (saa ilmaiseksi). Sen jälkeen alat ihmettelemään millä saat latenssin pois... tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla" |
Typhus 11.06.2009 13:34:14 (muokattu 11.06.2009 13:34:28) | |
---|
Lexicon alpha äänikortin saa n.90e:llä ja siinä tulee mukana cubase ohjelma macille ja pc:lle... Ja ei tartte edes huolehtia latenssista... on muuten vielä kaikenlisäksi helppo asentaa ja käyttää :) Edit: niinjoo, ja menee suoraan USB porttiin. |
hollstro 11.06.2009 13:49:16 | |
---|
Typhus: Lexicon alpha äänikortin saa n.90e:llä ja siinä tulee mukana cubase ohjelma macille ja pc:lle... Ja ei tartte edes huolehtia latenssista... on muuten vielä kaikenlisäksi helppo asentaa ja käyttää :) Edit: niinjoo, ja menee suoraan USB porttiin. Cubase on mun kokemuksen mukaan todella berberistä, ainakin oli muutama vuosi sitten. ASIO-driverien kanssa pulaaminen ja latenssien säätäminen oli vaan alkua kaikelle sille säätämiselle jota sen kanssa piti harrastaa. Käyttäjäystävällisyys tarkoittaa että käyttäjän pitää olla pitkäpinnainen ja ystävällinen jotta ei otsasuoni räjähdä. Mulla meni roskiin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
J.Hollström 11.06.2009 13:59:18 | |
---|
Kaikkein helpoimmalla pääsee kuin hoitaa ittellen mäkin. Siinä tulee garageband ohjelma joka soittaakin puolestasi jos iteltä ei taitu. tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla" |
phiit 11.06.2009 14:15:52 | |
---|
juki68: Kaikkein helpoimmalla pääsee kuin hoitaa ittellen mäkin. Siinä tulee garageband ohjelma joka soittaakin puolestasi jos iteltä ei taitu. plussaa! :D |
Teijo K. 11.06.2009 14:42:50 | |
---|
Mä oon ohjelmapuolella käyttänyt ilmaista Kristal -nimistä softaa. Yhdessä MAudion ulkoisen äänikortin kanssa toiminut ihan kivasti. Kun olen kokeillut noilla integroiduilla äänikorteilla on latenssi ollut ongelmana. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
JukkaPena 11.06.2009 15:59:57 | |
---|
Zoom H4 on osoittautunut oikein mainioksi härveliksi. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4_bundle.htmwww.zoom.co.jp Toimii myös audiointerfacena eli basson kiinni tohon ja ton USB-liitännäl kiinni tietsikkaan ja äänittelet mukana tulevalla Cubase 4 LE:llä. Varmaan toimii myös Audacityllä jos ei Cubasesta tykkää. Ton saa myös esim. kamerajalustaan kiinni niin no helppo nauhotella sitte myös bändillä. Ite oon ainakin tykänny jazztrion kans soitelles tosta. Hintansa väärti todellakin. Niin ja jos nauhottelee omaa soitto esim. metronomin kanssa niin jättää ton mikin vaan johonki huoneen nurkkaan ja alkaa soittelee niin tulee semmonen luonnollinen balanssi sille klikille ja omalle soitolle. "Se tekee siitä sen..." |
Typhus 11.06.2009 16:57:11 | |
---|
Cubase on mun kokemuksen mukaan todella berberistä, ainakin oli muutama vuosi sitten. ASIO-driverien kanssa pulaaminen ja latenssien säätäminen oli vaan alkua kaikelle sille säätämiselle jota sen kanssa piti harrastaa. Käyttäjäystävällisyys tarkoittaa että käyttäjän pitää olla pitkäpinnainen ja ystävällinen jotta ei otsasuoni räjähdä. Mulla meni roskiin. aika jännä juttu. Mulla se laitto asetukset itsestään kohdalleen ja toimi asennuksen jälkeen moitteettomasti ja ei oo latenssia. ei oo myöskään edes kaatunut kertaakaan... riippuu tietenki koneestakin. PC:llä siis pyöritän. |
käyhis 13.06.2009 22:52:48 | |
---|
Typhus: aika jännä juttu. Mulla se laitto asetukset itsestään kohdalleen ja toimi asennuksen jälkeen moitteettomasti ja ei oo latenssia. ei oo myöskään edes kaatunut kertaakaan... riippuu tietenki koneestakin. PC:llä siis pyöritän. Ei oo latenssia? Jumankeuta mä haluan kans sellasen :) Meinaat varmaan, ettei ole latenssia ongelmaksi asti? |
rijopu 14.06.2009 00:35:58 | |
---|
|
Typhus 14.06.2009 10:06:50 | |
---|
Meinaat varmaan, ettei ole latenssia ongelmaksi asti? Jep, juuripa näin. :P |
Corba 14.06.2009 14:07:08 (muokattu 14.06.2009 14:07:51) | |
---|
JukkaPena: Zoom H4 on osoittautunut oikein mainioksi härveliksi. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4_bundle.htm www.zoom.co.jp Toimii myös audiointerfacena eli basson kiinni tohon ja ton USB-liitännäl kiinni tietsikkaan ja äänittelet mukana tulevalla Cubase 4 LE:llä. Varmaan toimii myös Audacityllä jos ei Cubasesta tykkää. Ton saa myös esim. kamerajalustaan kiinni niin no helppo nauhotella sitte myös bändillä. Ite oon ainakin tykänny jazztrion kans soitelles tosta. Hintansa väärti todellakin. Niin ja jos nauhottelee omaa soitto esim. metronomin kanssa niin jättää ton mikin vaan johonki huoneen nurkkaan ja alkaa soittelee niin tulee semmonen luonnollinen balanssi sille klikille ja omalle soitolle. Tsekkaisin myös uudemman Zoom H4n tallentimen. Moni käyttöön vaikuttava asia hiottu toimivammaksi. Tietysti laitteella hintaa uutuus tuotteena enemmän. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4_n.htm Kummallakin saa laadukasta ääntä talteen. Audacityllä saa sitten pätkittyä esim. bändi treeneistä äänitetyn kakun osiin. Itse olen käyttänyt laitetta myös soiton harjoitteluun. Toimii siinä myös mainiosti! Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
JukkaPena 14.06.2009 22:49:19 | |
---|
Itse en pitäny noita H4n:n viilailuja 100 euron arvoisena niin tyydyin suosiolla tohon halvempaan. Käyttö on kuitenkin loppupeleis sitä, että säädetään tasot autogainilla ja aletaan äänittää. Vaikka sitä käyttöliittymää on viilattu niin editointi yms. räpläys on (lähes) poikkeuksetta helpompaa tietokoneella. Onhan toi H4n tietty kivemman näkönen... "Se tekee siitä sen..." |
Vallu-Veke 26.06.2009 18:11:18 | |
---|
Kannattaa ehkä ostaa Zoom H2 ja tingata se cubase le kaupantekijäisiksi, vaikkei se muka siihen kuulu. Sillä saa rummutkin ja laulut paremmin talteen bänditreeneissä, kuin kalliimmilla malleilla. Siis se H2 toimii bänditreenissä paremmin kuin ne kalliimmat mallit. Kannattaa ottaa selvää. Itselläni on ja se toimii hyvin noihin pieniin demoihin, joita väsään. |
superfly 26.06.2009 18:24:26 (muokattu 26.06.2009 18:24:37) | |
---|
Vallu-Veke: Kannattaa ehkä ostaa Zoom H2 ja tingata se cubase le kaupantekijäisiksi, vaikkei se muka siihen kuulu. Sillä saa rummutkin ja laulut paremmin talteen bänditreeneissä, kuin kalliimmilla malleilla. Siis se H2 toimii bänditreenissä paremmin kuin ne kalliimmat mallit. Kannattaa ottaa selvää. Itselläni on ja se toimii hyvin noihin pieniin demoihin, joita väsään. Nää eikä mitään Cubase LE:tä.... Reaper on edullinen (ilmainen, riippuen omatunnosta toki) Jotenkin kun tuohon on päässyt nyt sisään niin ei tule Cubase LE:tä enää avattua ollenkaan. LE:ssä tuli rajat vastaan ihan kotistudiotouhuissakin. Hetken kestää uuden opettelu mutta on tuo ihan loistava softa. Ja minä olen vanha Cubase-mies kuitenkin. Killing internet dragons is serious business! |
Vallu-Veke 26.06.2009 19:05:33 | |
---|
superfly: Nää eikä mitään Cubase LE:tä.... Reaper on edullinen (ilmainen, riippuen omatunnosta toki) Jotenkin kun tuohon on päässyt nyt sisään niin ei tule Cubase LE:tä enää avattua ollenkaan. LE:ssä tuli rajat vastaan ihan kotistudiotouhuissakin. Hetken kestää uuden opettelu mutta on tuo ihan loistava softa. Ja minä olen vanha Cubase-mies kuitenkin. Tarkoitin enemmän kehua sen H2 ominaisuuksia esim. bändinauhoituksissa. Varsinkin rummut tulee sellaisenaan aika makeesti. Niihin yleensä tarvitaan useita mikkejä? |
rattledad 26.06.2009 21:08:45 (muokattu 26.06.2009 21:53:14) | |
---|
Juhan: mitä vermeitä tarvitsen, kun haluan äänittää läppärille bassotteluani? Tai osallistua esim bassolinjaskaboihin.. Äänikorttia? Etusta? Jotain softaa läppärille? Jne..? Tuon edellisen bassolinjaskaban (1p, tosin) soitin 64studion live-versiolla (linux+jack+ardour CD:llä) passiivibassolla suoraan M-audion Audiophile 2496 -äänikortin linjatuloon. Kone on hankittu vuonna 2002 (AMD XP1800, muistia päivitetty myöhemmin puoleen gigaan ja projekti meni ulkoiselle usb-kovalevylle. TAP tube warmer -plugari oli päällä monitoroinnissakin ilman että latenssia oli kiusaksi asti, kunnon äänikortti varmaan auttoi tässä. http://www.64studio.com/download E: Jack ja ardour toimii kai macillakin, onko joku kokeillut? "Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!" |
Shuffle and Boogie 28.06.2009 11:06:10 (muokattu 28.06.2009 11:06:34) | |
---|
Itse käytän Adobe Audition 1.5 softa ohjelmaa aika helppo käyttää ja hyvä Old Time Rock'n'Roll |
Kumiankka 28.06.2009 12:58:54 | |
---|
Itse olen Reaperia käytellyt ihan vaan halpiskoneen mukana olleella emolevyn perusäänikortilla tai sitten halvalla usb audio interfacella. Latenssit ei oikein asettuneet kun on mopo kone ja kaikkea muuta päällä mitä ei äänitys/studiokoneessa pitäisi. Homma toimii kuitenkin ihan jees audio- ja/tai midiraitojen kanssa äänittäessä kun kuuntelen äänitettävän instrumentin monitorointia jostain muualta kuin peeseeltä |