Robo 06.07.2021 05:48:02 (muokattu 06.07.2021 05:59:22) | |
---|
|
fhtagn 08.07.2021 07:39:02 | |
---|
Robo: Nyt tarttis kokemusperäistä tietoa kyseisestä bassosta. Esittelyvideossa on melkoisen rouheat soundit. Näitä ei oikein näe, siksi kyselen. Hintakaan ei ole paha. https://www.thomann.de/fi/gibson_thunderbird_bass_tb.htm Thunderbirdin soittoergonomia on aika omanlaisensa, pitkällä hihnalla kuin luotu plekulla louhimiseen. Jos on tottunut soittamaan enemmän Fender-johdannaisilla, niin kaula tuntuu pidemmältä ja asettuvan eri paikkaan, vaikka todellisuudessa onkin ihan samanmittainen. On myös aika kapoinen ja osa näistä on varsin pahasti kaulapainoisia. Kannattanee siis kokeilla sopivuutta omaan käteen ennenkuin ostaa sokkona. Toiset tykkää, toiset ei. |
ruma 08.07.2021 10:05:57 | |
---|
fhtagn: Thunderbirdin soittoergonomia on aika omanlaisensa, pitkällä hihnalla kuin luotu plekulla louhimiseen. Jos on tottunut soittamaan enemmän Fender-johdannaisilla, niin kaula tuntuu pidemmältä ja asettuvan eri paikkaan, vaikka todellisuudessa onkin ihan samanmittainen. On myös aika kapoinen ja osa näistä on varsin pahasti kaulapainoisia. Kannattanee siis kokeilla sopivuutta omaan käteen ennenkuin ostaa sokkona. Toiset tykkää, toiset ei. Erittäin totta. Upea laite, mutta omanlaisensa eikä välttämättä jokaiselle sopiva. Kaulapainoisuus on ongelma useammin kopioissa kuin aidoissa asioissa ja sekin ratkeaa pikku painolla elektroniikkapoteroon (itse laitoin lyijyhauleja sellaisessa pienimmässä mahdollisessa minigrip-pussissa kun halppislinnulla soittelin). Tekisipä Gibson reissuen vanhasta Thunderbirdistä, onhan siinä vähän käytännön eroakin mykyiseen, mutta ulkonäkö on mulle se juttu. Vanhojen hinnat ovat karanneet liian kauas käyttösoittimelle hyväksyttävästä :( Ehdottomasti ehkä. |
Robo 09.07.2021 06:46:04 | |
---|
Kiitoksia vastauksista |
Kefiiri 09.07.2021 09:20:54 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
J.Nikkanen 09.07.2021 12:02:32 | |
---|
Niin Gibson kuin Epiphone tuuttaa mun kokemuksen mukaan todella tuhtia saundia. Powertriossa se on kyllä basso paikallaan, soittimien lisääntyessä saa (musiikkilajista riippuen toki) ruuvata saundia hieman enemmän että löytää paikkansa. Epiphone löytyy itseltä, siinä on hieman tuhdimpi kaula kuin mitä oli kaverin Gibsonissa mikä on vain hyvä juttu. Myönnän kyllä että olen totaalisen kujalla noista T-birdin kaulaprofiileista, kai niistäkin löytyy tuhdimpaa ohuiden lisäksi? We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw |
jukkajylli 12.07.2021 01:25:38 (muokattu 12.07.2021 01:26:01) | |
---|
Paras ergonomia niinku evö, man. Istuallaankin soittaessa käsi lepää bassolinnun pyrstöllä muikeesti. Ja on meleko leso rokmurinakoje ku tööttää kaulamikillä luokkaa sutena. Stidi alla. |
ruma 12.07.2021 16:46:25 | |
---|
Kefiiri: Ohi aiheenhan tämä menee, mutta Epiphonella on tuollainen vanhan Gibsonin mallinen Thunderbird joka ainakin ulkonäön puolesta on toimiva peli. https://riffi.fi/artikkelit/tuoteuu … -thunderbird-vintage-pro-rokkibasso Tämä on ollut tiedossa, mutta olen olettanut aina liimakaulaiseksi. Pitääpä tutustuaa tarkemmin, kiitos! Vanhha Greco on ollut myös passiivisessa haussa, oikeallehan nekin näyttävät, mutta väärä rakenne... Ehdottomasti ehkä. |
Tono- 12.09.2021 03:35:01 | |
---|
Löytyy tollanen epin vintage pro. Thunskaa on parjattu aina kaulapainosta ja ergonomiastaan. Vuoden kokemuksella voin todeta, että kumpikaan ei pidä paikkaansa. Seisten tai istuen ja vielä ei niin rock pituisella hihnalla erittäin mukava soitettava - pesee presarin iisisti. Kaulapainoisuutta ei esiinny ja tää ns. "pidempi" kaulaisuus on tehnyt soitosta mukavempaa 7. nauhasta eteenpäin. En oo varsinaisesti koskaa tykänny thunskan saundista ääninäytteiden perusteella - tääkin ennakkoluulo tuli murskattua, saundaa hemmetin hyvältä ja on monipuolinen vehjes. Hankintaan vain ja epiphonen versiossa hinta kohtaa laadun, jopa erittäin positiivisessa mielessä. |
ruma 12.09.2021 09:55:08 | |
---|
Pitääpä pistää Epi hakuun! Ehdottomasti ehkä. |
hiivatti 21.10.2021 13:52:47 | |
---|
Mulla oli myös tuommoinen Epi, oivallinen soitin. Kun teet valinnan, niin hyuomioi, että varsinkin Epissä riippuu vuosimallista minkä laatuiset mikit löytyy vakiona sama myös Gibsonin eri malleissa. Tokailta löytyy myös, mutta niissä täytyy melkein mikit vaihtaa, puut on kyllä laadukkaita. |