Aihe: Addictive Drums
1 2 3 4 57 8 9 10 11
JPQ
14.12.2009 13:47:45 (muokattu 14.12.2009 13:48:04)

Tottakai on ja just tuo samainen haitsu soundi demossakin mikä on pohjana. varma en ole taitaa olla bassojen leikkaus haitsuista se mitä haen pääosin. Tässä tapauksessa 1000hziäkin bassoja :).
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mll
15.12.2009 22:51:04
Soveltuuko Addictive Drums esim. tv-tunnareiden tekoon? Töitä olisi ehkä tarjolla, pitäisi hommata joku kunnollinen rumpusofta. Mieluiten helppokäyttöinen ja hyväsoundinen, ettei tarvitse väkertää liikaa, vaan voisi keskittyä olennaiseen.
JPQ
15.12.2009 23:02:45

Uskoisin täysin eli en näe estettä jos soundista pitää demosta en mieleistäni haitsu soundia vielä sanaut irti täydestä jotkut on sitä saaneet. ja se ainoa ongelma itselle. ja onhan niitä mainos musaa tehty vaikka millä...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mll
15.12.2009 23:18:41
JPQ: Uskoisin täysin eli en näe estettä jos soundista pitää demosta en mieleistäni haitsu soundia vielä sanaut irti täydestä jotkut on sitä saaneet. ja se ainoa ongelma itselle. ja onhan niitä mainos musaa tehty vaikka millä...

Kysymys ei ole mainosmusasta vaan 10-osaisen sarjan tunnarista. Mutta kaipa tuo toiminee, ainakin niitten kiippien perusteella mitä olen kuullut.
dyydfromhell
16.12.2009 21:19:09 (muokattu 16.12.2009 22:42:00)
Ei taas liity AD:siin mitenkään, mutta läheltä liippaa. Tietääkö joku noista superior drummerin (tarkemmin sanottuna Metal foundryn) preseteistä? Jotkut rumpalit on tehny sinne omia presettejään: http://www.toontrack.com/products.asp?item=51 Pitääkö noi ladata netistä? Itse en ainakaan löytänyt..

EDIT:http://www.ultimatemetal.com/forum/ … 83-metal-foundry-presents-here.html tuolla näkyy Print screen kuvassa, että olisi presets->combined presets-> ja siellä. Mulla näitä ei jostain syystä näy :(

EDIT 2: Ei mutta siihenhän tarvitsee 2.1 päivityksen, lataanpas sen tuota pikaa. Minulla vasta SDX 2.0

Pitäisi aina vähän ite kaivella ennen kuin muita alkaa vaivata... Pahoitteluni, toivottavasti tästä on jollekin muulle hyötyä joskus
dyydfromhell
08.02.2010 19:12:43
Tietääkö joku onko Superior Drummerissa jotain valmista "inhimillistäjää" midinuoteille? Jos teen itse rummut niin pitääkö itse naputella hiirellä kaikki äänet inhimillisemmän kuuloisiksi vai olisiko siellä jotain joka vetäisi esim. jonkun tietyn kaavan mukaan tietyn pituisen sarjan erikovuisia ääniä?
JPQ
08.02.2010 20:35:45 (muokattu 08.02.2010 20:36:10)

mll: Kysymys ei ole mainosmusasta vaan 10-osaisen sarjan tunnarista. Mutta kaipa tuo toiminee, ainakin niitten kiippien perusteella mitä olen kuullut.

Samat vaatimukset käytännössä sanoisin ja minusta hyvän kuuloinen audiodemoissa demon haitsua en vieläkään ole kyennyt saamaan makuuni soveltuvaksi... ja firmalta kysyin softan saa myydä jos ei pidä monia sample juttuja ei saa..
jPekka
08.02.2010 21:42:23

dyydfromhell: Tietääkö joku onko Superior Drummerissa jotain valmista "inhimillistäjää" midinuoteille
Eikös tuo ole plugari? Silloin inhimillistäjä (eli groove-kvantisointi) löytynee emo-ohjelmasta eli sekvensseristä.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
dyydfromhell
08.02.2010 21:47:41
jPekka: Eikös tuo ole plugari? Silloin inhimillistäjä (eli groove-kvantisointi) löytynee emo-ohjelmasta eli sekvensseristä.

On plugari, logicista olen löytänyt tuon taimi kvantisoinnin, mutta en ole kuullut, että äänien velocityäkin voisi muuttaa, pitää tutkia. Kiitos vinkistä!
jyrkkis
09.02.2010 06:51:21
Tietääkö joku onko Superior Drummerissa jotain valmista "inhimillistäjää" midinuoteille? Jos teen itse rummut niin pitääkö itse naputella hiirellä kaikki äänet inhimillisemmän kuuloisiksi vai olisiko siellä jotain joka vetäisi esim. jonkun tietyn kaavan mukaan tietyn pituisen sarjan erikovuisia ääniä?

Superior Drummer 2:ssa on mainitsemasi 'inhimillistäjä', toimii niin aikatasossa kuin lyöntivoimakkuudessa että myös vaihtaa sampleja simuloidakseen sitä että kapula ei osu aina samaan kohtaan rumpukalvossa.
dyydfromhell
09.02.2010 13:22:13
jyrkkis: Superior Drummer 2:ssa on mainitsemasi 'inhimillistäjä', toimii niin aikatasossa kuin lyöntivoimakkuudessa että myös vaihtaa sampleja simuloidakseen sitä että kapula ei osu aina samaan kohtaan rumpukalvossa.

Kiitos tästä, tiedätkö millä nimellä se on superiorissa tai mistä sen löytää?
jyrkkis
09.02.2010 13:28:19
Se on nimeltään "Humanize" ja löytyy construct-sivulta oikeasta reunasta toiseksi alimmasta lohkosta.
dyydfromhell
09.02.2010 13:44:58
jyrkkis: Se on nimeltään "Humanize" ja löytyy construct-sivulta oikeasta reunasta toiseksi alimmasta lohkosta.

Kiitos paljon
Thet
28.05.2010 13:47:54
Nostellaas. Mistäs löytäisin mapin jolla saan pianorolliin kannujen nimet? Mulla oli toi aiemmin, mutta kun palautin koneen tehdasasetuksille niin unohdin ottaa talteen. Eli Note Mappia haetaan, googlella ei löytyny ainakaan samaa mitä olen hakemassa.

Vähän menny muutenkin hankalaks AD:n käyttö ku kone ei jostain syystä jaksa enää pyörittää sitäkään kunnolla.
"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth "
Kalmo
28.05.2010 16:26:05
Thet: Nostellaas. Mistäs löytäisin mapin jolla saan pianorolliin kannujen nimet? Mulla oli toi aiemmin, mutta kun palautin koneen tehdasasetuksille niin unohdin ottaa talteen. Eli Note Mappia haetaan, googlella ei löytyny ainakaan samaa mitä olen hakemassa.

Vähän menny muutenkin hankalaks AD:n käyttö ku kone ei jostain syystä jaksa enää pyörittää sitäkään kunnolla.

Riippuu siitä, millä softalla teet hommia. Piano rollin ja Note/Drum Mapien käyttö tapahtuu isäntäsoftassa ja kaikissa erilaiset viritykset. Drum Mapin käyttöönotto sinällään ei vielä vaihda PRV:hen rumpujen nimiä, ainakaan Sonarissa, muistaakseni..
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Thet
01.06.2010 15:18:44
Kalmo: Riippuu siitä, millä softalla teet hommia. Piano rollin ja Note/Drum Mapien käyttö tapahtuu isäntäsoftassa ja kaikissa erilaiset viritykset. Drum Mapin käyttöönotto sinällään ei vielä vaihda PRV:hen rumpujen nimiä, ainakaan Sonarissa, muistaakseni..

Reaperia käytän. Kyllä siinä toimi hienosti kun vain latasin Note mapin piano rolliin, mutta nyt mulla on kadoksissa se tekstitiedosto jossa nää nimet oli. Toki semmoisen itsekkin pystyy tekemään.
"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth "
Aki
30.08.2010 16:15:55 (muokattu 30.08.2010 16:38:41)

Thet: nyt mulla on kadoksissa se tekstitiedosto jossa nää nimet oli. Toki semmoisen itsekkin pystyy tekemään.

Teinpä sellaisen. Ladatkaa jos laiskottaa:
http://dl.dropbox.com/u/2891197/AddictiveDrums_notenames.txt
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
JohnJ
01.09.2010 10:32:18
Itsellekin kävi sama kämmi taannoin, ja googlella löytyi tuommoinen:
http://www.xlnaudio.com/forum/viewtopic.php?t=2483
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
myhmeli
02.09.2010 14:21:31
MIkähä on ku en saa kuulumaa ääntä ulos AD:sta Sonar 8:ssa. Äänikorttina EMU 0404 usb2.0. Sama juttu on Truepianosin kanssa. Muut kyllä toimii :/
Torniojaws
07.09.2010 11:54:53 (muokattu 07.09.2010 11:55:12)

jyrkkis: Superior Drummer 2:ssa on mainitsemasi 'inhimillistäjä', toimii niin aikatasossa kuin lyöntivoimakkuudessa että myös vaihtaa sampleja simuloidakseen sitä että kapula ei osu aina samaan kohtaan rumpukalvossa.

On se askel parempaan, mutta vieläkin välillä tuntuu turhankin randomilta oikeaan rumpaliin verrattuna. Ihan kuin tarkoituksella huitelee iskuja minne sattuu eikä suurin piirtein samaan kohtaan kalvoa. Virvelissä varsinkin häiritsevän paljon välillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)