Aihe: MacMini
1 2
jiBa
30.03.2005 13:27:48
Onko kellään kokemuksia / huhuja kyseisen lootan käytettävyydestä audiomaailmassa, esim. firewire-äänikortin yms kanssa?
Nine speaker cabinets really do sound better than just one. -Paul Gilbert-
Mark-Ken
30.03.2005 16:28:19
Muropaketissa on ollut juttua tuosta: http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=2&thread=380257

Audiohommista sitten en tiedäkään.
Mikael
30.03.2005 16:37:19 (muokattu 30.03.2005 16:38:19)

Uudessa Rytmi-lehdessä oli jonkinmoinen juttu aiheesta. Samoin SoundOnSoundissa oli Maaliskuun numerossa, mut se koski vaan Garagebandin käyttöä.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Conrad Lant
31.03.2005 10:38:06

Täytyypä katsoa jos ehtisi/jaksaisi testata ennen kuin jyrään eilen kotiin kannettuun Miniin Debianin. (Tulee webbipalvelimeksi.) Testialusta tulisi siis olemaan Logic ja Motun 828mkII.
No one prayed for Sodom
Puavali
31.03.2005 22:03:43
Täytyypä katsoa jos ehtisi/jaksaisi testata ennen kuin jyrään eilen kotiin kannettuun Miniin Debianin. (Tulee webbipalvelimeksi.) Testialusta tulisi siis olemaan Logic ja Motun 828mkII.

Meinasin itse kokeilla mac mini + motu 828mkII + audiodesk -viritystä, kunhan saan hommattu sen minin. Kannattaisi ehkä tutustua audiodeskin kirjaan ensin.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
t1amatti
01.04.2005 07:21:12
Kannattaisi ehkä tutustua audiodeskin kirjaan ensin.

Mihin kirjaan?
no näinhän se on.
Puavali
01.04.2005 07:27:03
Mihin kirjaan?

Manuaali, joka tuli sen motun ja levykkeiden mukana. Oisko noin 200 sivua.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Fortune
01.04.2005 10:41:57
Puoli-offtopic:

Saako Mac miniin sopivaa muistia muualtakin kuin Applen merkkiversiona, joka on törkeän hintaista?

Ajattelin investoida Miniin, mutta se 512 megan muistin hinta on aika hurja...
"Look behind you, a three-necked guitar!"
G-mies
01.04.2005 10:55:29 (muokattu 01.04.2005 10:57:36)
Saako Mac miniin sopivaa muistia muualtakin kuin Applen merkkiversiona, joka on törkeän hintaista?

Normaalia PC2700 DDR-muistia laite käyttää, tosin Apple näyttää nykyään laittavan koneisiin PC3200 (400 MHz) moduleita. Ja eihän tuo Applen asentama muistikaan enää _niin_ ylihintaista ole, ainakaan tuossa 512 M:n kokoluokassa: hintaa tulee lisää 80 euroa verrattuna 256 megaan.

Eli jos koneen ostaisi vakiomuistilla niin sen myymällä saisi ehkä 20-30 euroa, 512 M:n merkkimuisti maksaa jossakin 60-70 euron välillä => säästöä kertyisi muutama kymmenen euroa.
"Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now."
Fortune
01.04.2005 11:04:36
Normaalia PC2700 DDR-muistia laite käyttää, tosin Apple näyttää nykyään laittavan koneisiin PC3200 (400 MHz) moduleita. Ja eihän tuo Applen asentama muistikaan enää _niin_ ylihintaista ole, ainakaan tuossa 512 M:n kokoluokassa: hintaa tulee lisää 80 euroa verrattuna 256 megaan.

Eli jos koneen ostaisi vakiomuistilla niin sen myymällä saisi ehkä 20-30 euroa, 512 M:n merkkimuisti maksaa jossakin 60-70 euron välillä => säästöä kertyisi muutama kymmenen euroa.

No, meikäläisen budjetilla jokainen kymppi on huomioitava... opiskelijameiningillä mennään, katsos. Ilmeisesti tuo olisi kuitenkin takuun raukeamisen pelossa asennutettava Apple-huollossa, joten hintaeroa ei töineen kyllä taitaisi tulla.

Gigan palikan suhteen tuleekin jo sitten vähän eroa. Riippuen toki, mihin muistien hinnat noin yleensä taas hiipivät kesään mennessä, pitää katsoa sitten.
Mark-Ken
01.04.2005 15:49:42
No, meikäläisen budjetilla jokainen kymppi on huomioitava... opiskelijameiningillä mennään, katsos. Ilmeisesti tuo olisi kuitenkin takuun raukeamisen pelossa asennutettava Apple-huollossa, joten hintaeroa ei töineen kyllä taitaisi tulla.

Ostat palikan sieltä, mistä halvimmalla saat ja meet valtuutetulle Mac-huoltajalle laittamaan sen kiinni.
Petronome
01.04.2005 18:59:48

Muistaakseni tietokone-lehden testissä sanottiin, että takuu ei raukea koneen avaamisella. Eli muistin saa siis asentaa itse säilyttäen myös takuun. Ainoa ikävä puoli on juuri koneen avaaminen: alakannen joutuu vääntämään ruuvimeisselillä tms. auki, josta saattaa jäädä ikäviä jälkiä.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
Fortune
02.04.2005 13:38:25
Muistaakseni tietokone-lehden testissä sanottiin, että takuu ei raukea koneen avaamisella. Eli muistin saa siis asentaa itse säilyttäen myös takuun. Ainoa ikävä puoli on juuri koneen avaaminen: alakannen joutuu vääntämään ruuvimeisselillä tms. auki, josta saattaa jäädä ikäviä jälkiä.

Tjaa, hyvä homma sitten.

Nyt vain peukut pystyyn torstaiseen työhaastatteluun ;)
sartzan
04.04.2005 15:56:27

Ei, vaan mööpelin avaaminen ominpäin nimenomaan purkaa takuun. Näin seisoo mm. tietokone-lehden macmaailma liitteessä 3/2005. Varovaisesti siis, jos meinaat käydä itse puuhaan.
Conrad Lant
04.04.2005 16:13:49

Ei, vaan mööpelin avaaminen ominpäin nimenomaan purkaa takuun. Näin seisoo mm. tietokone-lehden macmaailma liitteessä 3/2005. Varovaisesti siis, jos meinaat käydä itse puuhaan.

Applen mukaan pelkkä avaaminen ei pura takuuta. Vasta jos rikkoo samalla jotain niin saa sanoa takuulle hyvästit :-)

Dan Frakes, Macworld:
Apple provided Macworld with an official response to the question of user-upgradeable RAM:
You do not void your warranty by opening Mac mini, unless you break something when you open it. Meaning, you can open it up to add memory and your warranty is still valid.

Sitäpaitsi, muistin lisääminen lienee kuitenkin nykyään ns. normaali ylläpitotoimi, joten viimeistään Suomen kuluttajansuojalaki tulisi tässä ostajan tueksi.
No one prayed for Sodom
sartzan
04.04.2005 17:07:09
Applen mukaan pelkkä avaaminen ei pura takuuta. Vasta jos rikkoo samalla jotain niin saa sanoa takuulle hyvästit :-)

Dan Frakes, Macworld:

Sitäpaitsi, muistin lisääminen lienee kuitenkin nykyään ns. normaali ylläpitotoimi, joten viimeistään Suomen kuluttajansuojalaki tulisi tässä ostajan tueksi.

No sitten, pahoittelut väärän infon tyrkyttämisestä. Oudoltahan tuo kyllä tuntuisi, jos vempaimeen ei itse saisi muistia vaihtaa, onneksi on alkanut tuntua oudolta myös siellä Applen päässä. Varovasti sitten niiden meisselien, lastojen ja muiden vipujen kanssa kun ronklaatte. :)
kiriminni
04.04.2005 19:30:57
Ja käyttäkää nyt sitten maadoitusranneketta kun vaihdatte muistia(tai koneen rungossa toinen käsi).
You knou.
PIM
05.04.2005 10:11:50
Samalla kopanavauksella sinne kannattais varmaan tiputtaa Hitatchin 60GB 7200 rpm levykin.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Bee-äf
06.04.2005 09:31:57
Olis G5:lla niin pan... ostaisin.
Petronome
06.04.2005 22:47:41
Ja käyttäkää nyt sitten maadoitusranneketta kun vaihdatte muistia

Mitä turhia...
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)