jäykkis 08.03.2005 08:05:49 | |
---|
Tämmöstä hölmöä (?) kysymystä tarjolla että kun aattelin joskus vähän äänitellä treeniksellä, niin pohdiskelen jotta minkähänlaisella softalla sitä kannattaisi ajatella alkaa. Toivomus olisi tietenkin saada mieluusti suoraan esim. MP3-formaattiin - ja mikin kautta siis. Olen joskus käyttänyt tuota Audacityä kun olen äänitellyt vanhoja vinyylejä koneelle ja siinä viehätyin sen helppokäyttöisyyteen - ja esim. kohinan poistotoimintoon. Nyt pähkäilen kuitenkin että olisiko esim. Cool Editillä jotain semmottia hianoja ominaisuuksia jota en ole ymmärtänyt vielä toivoa. Periaatteessa kai samaan tarkoitukseenhan ne on tarkoitettu? Jollakulla kokemuksia molemmista sofista? jäykkis |
lindo 08.03.2005 12:00:24 | |
---|
öö tota, En muista oliko CEPillä mp3 seivausta mutta saman ohjelman nykyversiossa, Adobe Auditionissa, tämä kyllä löytyy. Eli kun seivaat, niin: SAVE AS->mp3. I don't belive anything, if i don't see it first |
PeLu 08.03.2005 19:11:35 | |
---|
Jos Audacity on tuttu etkä osaa kaivata muita ominaisuuksia, niin ei varmaankaan kannata vaihtaa. Äänenlaatua Audacity ei rajoita, ja ominaisuuksia tärkeämpää on kuitenkin se, että ohjelman käyttö sujuu helposti ja voi keskittyä itse soittamiseen ja äänittämiseen. |
superfly 08.03.2005 19:16:37 | |
---|
Eikös Audacitysssä saa suoraan mp3:si tallennettua jos on koodekit asennettuna? Tämmönen muistikuva mulla on. Korjatkaa viisaammat jos oon väärässä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
jäykkis 09.03.2005 22:03:05 | |
---|
Eikös Audacitysssä saa suoraan mp3:si tallennettua jos on koodekit asennettuna? Tämmönen muistikuva mulla on. Korjatkaa viisaammat jos oon väärässä. Juu saa. Tai ainakin siinä versiossa joka mulla oli tuossa taannoin läppärissä. Nyt aattelen tietenkin uusinta versiota. Lähinnä tuon Cool Editin ominaisuukisa puntaroin. Siinä lienee esim. moniraitaäänitys. Mutta voiko esim. yksi raita olla midiä - esim. tausta, ja että siihen sitten rinnalle vetelisi jollain soittovärkillä omia juttujaan. |
jPekka 10.03.2005 09:26:40 | |
---|
Lähinnä tuon Cool Editin ominaisuukisa puntaroin. Siinä lienee esim. moniraitaäänitys. Mutta voiko esim. yksi raita olla midiä - esim. tausta, ja että siihen sitten rinnalle vetelisi jollain soittovärkillä omia juttujaan. Cool Editistä ovat moniraitaisia vain ne "Pro"-versiot. Eli ne, joista tuli yritysoston myötä Adobe Audition. Muitahan ei enää saakaan, ellei niitä lasketa nykyään jo abandonwareksi. Ja ainakaan tietääkseni mitkään Cool Editin versiot eivät olleet kovin midi-taitoisia. Auditionista en tiedä. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
jäykkis 10.03.2005 12:44:14 | |
---|
Cool Editistä ovat moniraitaisia vain ne "Pro"-versiot. Eli ne, joista tuli yritysoston myötä Adobe Audition. Muitahan ei enää saakaan, ellei niitä lasketa nykyään jo abandonwareksi. Ja ainakaan tietääkseni mitkään Cool Editin versiot eivät olleet kovin midi-taitoisia. Auditionista en tiedä. Joo, selailin vähän niitä sivuja ja ehkä ainoa keino ottaa selvää on ottaa sieltä nyt sitten se demoversio ja tsekata. Niiden huono puoli on tietenkin se että ne toimii jonkin tietyn ajan jonka kuluessa pitää muodostaa käsitys asiasta. Parempi olisi esim. demo joka toimii tiettyjen (esim.) käynnistyskertojen verran. Tai vaikka sanotaan että ohjelmaa voi ajaa tietyn tuntimäärän. |