Aihe: MIDI software synth.
1
vigoyan
27.02.2005 01:30:05
Minulla on Delta 44 - äänikortti. Siinähän ei ole MIDI-porttia lainkaan, eikä ilmeisesti sisäistä midi-äänen tuottamiseen tarkoitettua piirisarjaa.

Voisiko joku kertoa, miten musiikkia voisi tehdä osittain digital audiona ja osittain midinä. Eli haluaisin hiirellä klikkailemalla tehdä esim bassokuvion (midi-staff). Sitten vain äänittäisin kitaran ja laulun ko. midi-bassoraidan soidessa taustalla.

Onko ohjelmaa jonka avulla homma helpoiten onnistuisi. Olen kuitenkin ymmärtänyt ettei nykyisin enää tärvita äänikorttia jossa on jonkinlainen midi-generaattori syntikka sisässä. Pitäisihän noita pianoja, rumpuja, viuluja jne. pystyä soittamaan software generaattorillakin. Kun on kerran ASIO, EASI, GSIF, MME, SM, DX, 36-bit DSP, 24Bit/96khz.

1. MIDI ---------------------------
2. MIDI ---------------------------
3. MIDI ---------------------------
4. AUDIO ---------------------------
5. AUDIO ---------------------------
6. AUDIO ---------------------------

Siinä on raidat ja pitäis saada yhtäaikaa soimaan. oikeasti tai virtuaalisesti. Ihan miten vaan. Itse en hoksaa miten se pitäisi toteuttaa. Jotenkin hahmotan Microsoft GS wavetable SW:n toiminnan, mutta eikös siinä ole aika huono äänenlaatu. Onko muuta vaihtoehtoa?
Niq
27.02.2005 11:45:25

Mikä softa käytössä? Jonkinmoinen DX tai VST -instrumenttituki jos löytyy niin semmoinenhan sitten käypi tuohon. Eri juttu sitten että mistä löytyy ilmaisena jne. Nuohan yleensä toimii niin, että Audiokanavalle lyödään tuommoinen efektiksi ja sitten midikanavalta pistetään tuo audiokanavan efekti ulostuloksi.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)