Aihe: Isis-soundeja eli 94B-soundbankeja nyt saatavana
1
jPekka
23.01.2005 23:03:05

Taannoin oli puhetta siitä, että pistäisin hallussani olevat Guillemot Isis ja Hoontech-äänikorteille kelpaavat .94B-formaatin sounditiedostot saataville. Nyt niitä on, mutta ei välttämättä kauan:

http://www.yrttimaa.net/94b/others/

Nuo ovat RAR-kompressoituina tiedostoina, jotka sisältävät vain sen soundbankin, ei mitään muuta. Tiedostojen nimet eivät nekään ole välttämättä kovin havainnollisia. Mutta minkäs teet. Oma Isikseni on viittä vaille vainaa (vain ne itse kortilla olevat huonommat ulostulot toimivat) ja se lähtee irti koneesta luultavasti muutaman päivän sisällä.

Niin, ja niitä minun omatekemiäni on edelleen sivulla

http://www.yrttimaa.net/94b.html
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
Sertzo S
24.01.2005 20:04:42
Niitähän on jo odoteltu, joten äläpä ota niitä ainakaan heti pois!
Mulla on kone virityksen alla eli sain siihen sen 32 mt palikan asennettua kortiini paikoileen viimeinkin.
Sitten tuli ongelmia, tai niitä on aina ollut tässä koneessani Isiksen ja emolevyn suhteen -luulisin. Asiantuntija-apua tulee huomenna.

Poistin vittuuntuessani koneeltani koko Isiksen ajurit ja jne.
Poistin Cubasen softankin. otin Ajuriapajalta Isiksen viimeisimmän ajuripäivityksen, (7.11.01) mutta instalointi ei onnistu, ei sitten milllään. Se johtuu siitä, että en OSAA sitä tehdä. No,eiköhän tuo huomenna onnistune ja katsotaan mitä uusia soundeja saan GM-sellaisten lisäksi käyttööni.
jPekka
24.01.2005 21:11:46

Niitähän on jo odoteltu, joten äläpä ota niitä ainakaan heti pois!

Saavat ne tuolla tovin olla. Ei tuo nettilevytila ihan täynnä ole tällä hetkellä.

Sitten tuli ongelmia, tai niitä on aina ollut tässä koneessani Isiksen ja emolevyn suhteen -luulisin. Asiantuntija-apua tulee huomenna.

Isis on kieltämättä surullisenkuuluisa (myös) emolevykranttuudestaan. Pitää olla Intelin chipset ja niinpoispäin...

Yksi niistä syistä miksi tipautin tämän Herculesin uuden FireWire-paketin pois uuden äänikortin kaavailuistani oli nimenomaan se, että Guillemot on Hercules-yhtiön tytäryhtiö... eihän Isis missään nimessä huono kortti ole, mutta softa- ja tukiongelmat tekivät siitä monelle turhan vaivalloisen kapineen.
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
Sertzo S
24.01.2005 21:58:49
Saavat ne tuolla tovin olla. Ei tuo nettilevytila ihan täynnä ole tällä hetkellä.

Isis on kieltämättä surullisenkuuluisa (myös) emolevykranttuudestaan. Pitää olla Intelin chipset ja niinpoispäin...

Yksi niistä syistä miksi tipautin tämän Herculesin uuden FireWire-paketin pois uuden äänikortin kaavailuistani oli nimenomaan se, että Guillemot on Hercules-yhtiön tytäryhtiö... eihän Isis missään nimessä huono kortti ole, mutta softa- ja tukiongelmat tekivät siitä monelle turhan vaivalloisen kapineen.

Minkä kortin olet päättänyt hankkia Isiksen tilalle?
jPekka
25.01.2005 10:28:50

Minkä kortin olet päättänyt hankkia Isiksen tilalle?

Harkinnan jälkeen loppuskabassa olivat ESI ESP1010 ja EMU 1820, joista lopulta valitsin jälkimmäisen, vaikka se Creativen logo etupaneelissa arveluttikin. Yksi syistä oli se, että boksi ja itse kortti ovat kiinni tavallisella ja helposti vaihdettavalla ethernet-kaapelilla, joka ainakin manuaalin mukaan on "hot-swappable", ts. sen voi ottaa irti vaikka tietokone olisikin päällä. Emussa on sitäpaitsi mm. kuulokeliitännän volasäätö ihan oikealla potikalla eikä ohjelmallisesti, ja tavallaan haluan päästä myös joskus kokeilemaan 1982 kHz:n äänityksiä. Jos ei muussa, niin olisi kiva testata kesäöinä, lenteleekö meidän talon kulmilla lepakoita 8-)

Noissa kummassakaan ei ole Isiksen tyyliin midisynaa, mikä on minun kannaltani puute. Puutetta tulee korjaamaan ESI:n GigaStation tuossa hivenen myöhemmin - tuon ideana on pyörittää osin kortin prosessorilla Gigastudiota, jolloin tietokoneen prosessori kuormittuu vähemmän (kuin ihan puhtailla softasynilla).

Mutta kumpikaan kortti ei vielä ole täällä, Emu toivon mukaan myöhemmin tänään.
Sertzo S
25.01.2005 11:02:25
Harkinnan jälkeen loppuskabassa olivat ESI ESP1010 ja EMU 1820, joista lopulta valitsin jälkimmäisen, vaikka se Creativen logo etupaneelissa arveluttikin. Yksi syistä oli se, että boksi ja itse kortti ovat kiinni tavallisella ja helposti vaihdettavalla ethernet-kaapelilla, joka ainakin manuaalin mukaan on "hot-swappable", ts. sen voi ottaa irti vaikka tietokone olisikin päällä. Emussa on sitäpaitsi mm. kuulokeliitännän volasäätö ihan oikealla potikalla eikä ohjelmallisesti, ja tavallaan haluan päästä myös joskus kokeilemaan 1982 kHz:n äänityksiä. Jos ei muussa, niin olisi kiva testata kesäöinä, lenteleekö meidän talon kulmilla lepakoita 8-)

Noissa kummassakaan ei ole Isiksen tyyliin midisynaa, mikä on minun kannaltani puute. Puutetta tulee korjaamaan ESI:n GigaStation tuossa hivenen myöhemmin - tuon ideana on pyörittää osin kortin prosessorilla Gigastudiota, jolloin tietokoneen prosessori kuormittuu vähemmän (kuin ihan puhtailla softasynilla).

Tuota EMU:a minäkin olen harkinnut ja sama juttu tuon midisynan kanssa, sekin sitten olisi oltava erikseen.

Tiedätkö mitään suositeltavaa korttia, jossa midisynä olisi laadukkain perus-soundein, eikä olisi hinnoittelulla pilattu, esim. jokin Yamaha?
jPekka
25.01.2005 16:12:03

Tiedätkö mitään suositeltavaa korttia, jossa midisynä olisi laadukkain perus-soundein, eikä olisi hinnoittelulla pilattu, esim. jokin Yamaha?

Meinasin suositella tuota EgoSysin GigaStationia (reilun satasen Saksasta), mutta näyttää siltä että T-kauppa antoi minulle viimeisen kappaleen: tilauksesta tuli kuittaus ja lähetysilmoitus, ja nyt koko kapinetta ei ole enää T:n listoilla... jos sellaisen jostakin vielä löydät, niin VOISI olla aika hyvä. Käytännön kokemusta rupeaa tippumaan vasta tuossa parin viikon päästä...
Sertzo S
25.01.2005 16:22:19 (muokattu 25.01.2005 16:23:21)
Meinasin suositella tuota EgoSysin GigaStationia (reilun satasen Saksasta), mutta näyttää siltä että T-kauppa antoi minulle viimeisen kappaleen: tilauksesta tuli kuittaus ja lähetysilmoitus, ja nyt koko kapinetta ei ole enää T:n listoilla... jos sellaisen jostakin vielä löydät, niin VOISI olla aika hyvä. Käytännön kokemusta rupeaa tippumaan vasta tuossa parin viikon päästä...

Lukisin sitten mielelläni näkemyksesi kortista ja sen eri ominaisuuksista Isikseen verrattuna, soundeista ja jne, joten jään mielenkiinnolla odottelemaan.
midimake
25.01.2005 22:40:08 (muokattu 25.01.2005 22:44:01)

Hmm, tietääkseni Gigastudio toimii kokonaan ihan PC:n
prossalla, olet ilmeisesti jotenkin käsittänyt väärin?
Gigastationissahan tulee kylkiäisenä egosysin
20 bittinen kortti, joka on kyllä vähän turha eikä
helpota kyllä millään tavalla prossan kuormitusta!
Lisäksi mukana tulee Gigastudio 96 Le joka on
kyseisen ohjelman vanhempi versio (nykyinen Gigastudio 3). Tosin Gigastationia on ollut tarjolla
ihan hävyttömän halvalla, ja mukanahan on pari
sample cd:tä (Gigapiano ja GM500)!

Gigastudio on kyllä kaikin puolin mainio softasampleri,
varsinkin kolmosversio (itselläni on Gigastudio 3 Ensemble).
Kolmosessa on paljon kivaa uutta ja toimii rewirella myös,
mukana tuli yli 10 Gb:n soundipaketti neljällä DVD:llä.

Suosittelinkin siirtymistä suoraan kolmosversioon,
muistaakseni Gigastudio 3 Solo on thomannilla jotain
alle 150 egee ja Ensembe 250!
liätietoa http://www.tascamgiga.com/index.php

Toisaalta jos mietit Emu 1820:n hankkimista kannttaa
harkita Emulator X studio versiota jossa tulee Emulator X
samoleri mukana+ rutkasti soundeja!

P.S. Onko olemassa mitään ohjelmaa
jolla saisi muunnettua 94b soundit
soundfonteiksi?
jPekka
26.01.2005 10:41:08

Hmm, tietääkseni Gigastudio toimii kokonaan ihan PC:n
prossalla, olet ilmeisesti jotenkin käsittänyt väärin?

Ehkä olen käsittänyt väärin. No, asia selviää sitten kun kortti saapuu ja asentuu. Tuleepahan joka tapauksessa jokunen midiportti ja muu ulostulo lisää 8-)

P.S. Onko olemassa mitään ohjelmaa
jolla saisi muunnettua 94b soundit
soundfonteiksi?

SampleLink-nimisen ohjelman pitäisi periaatteessa pystyä tuohon, mutta tiedä sitten... joskus kokeillessani se ei ainakaan toisin päin saanut aikaan mitään toimivaa.

MUistan kuulleeni, että 94b-formaatti on jotenkin rakenteeltaan sen verran sekava, että sille on ollut hyvin vaikea tehdä muunnosohjelmia.
Anarkiapurilainen
03.02.2005 15:48:09

Mulla olisi kaapissa yksi ylimääräinen Isis jos joku tarvitsee varaosia. Tuota ei oikein saa kaupaksi muuten kun ajuripuoli on niin rajoittunut, että suht. halvalla voisin myydä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)