Aihe: livelevylle raidanvaihdot
1
shak
01.12.2003 22:48:21

Tästä on ollut aiemminkin juttua, mutta noista vanhoista kirjoituksista löysin vain yhden ohjelman joka varmasti pystyy polttamaan levyn jossa musiikki jatkuu katkeamatta vaikka raita vaihtuu. Tietääkö joku polttosoftaa jolla moisen systeemin saa aikaan. Wavelabbi tuohon pystyy, mutta hintaa on sen verran paljon ettei meikäläisen lompakko moiseen veny.
magnetman 004
02.12.2003 00:08:32

Music Cleaning Lab, www.magix.com . Oon ainaki itte käyttäny editointiin, ainakin helppokäyttöinen, en sitte tiiä mikä lelu on. Softa pitäis olla ilmanen ainakin jonkin aikaa.
Terkkuja!
kivi
02.12.2003 00:53:33
Jos et halua biisien väliin 2 sekunnin taukoja, sun on poltettava levy disc-at-once -tilassa. Silloin biisien väliin ei jää muuta tyhjää kuin mitä itse olet sinne lisännyt, ihan ohjelmasta riippumatta.

Näin mä oon käsittänyt. Eli tuossa et tarvi spesiaaliohjelmia, kunhan vaan katsot että tarvittavat tauot ovat biisifileiden alussa tai mieluummin lopussa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
krushing
02.12.2003 01:09:29

Käsittääkseni kaikko modernit poltto-ohjelmat disc-at-onceen kykenevät, Nerolla olen itse pärjäillyt hyvin (tuli aseman mukana).
jPekka
02.12.2003 19:25:32

Käsittääkseni kaikko modernit poltto-ohjelmat disc-at-onceen kykenevät, Nerolla olen itse pärjäillyt hyvin (tuli aseman mukana).

Jep, Nerolla tuo onnistuu. Pitää keikan yhtenä tiedostona, sitten aukaisee nerosta sen "Indexes"-ikkunan ja sijoittelee biisinvaihtokohdat siihen. Ja muistaa vielä muuttaa kappaleiden väleiksi nolla sekuntia.

Tietysti tuon audiotiedoston voi pätkiä missä tahansa wav-editorissakin kappaleenmittaisiin kohtiin. Katsoo, että leikkauskohta on mieluiten jokin sellainen missä aalto menee juuri nollakohdan yli, ja muistaa polttaessa muuttaa kappaleväleiksi nolla sekuntia.

Ja polttaa mieluiten Disk at Once -tilassa, vaikka jotkut poltto-ohjelmat osaavat nollan mittaiset tauot myös Track at Once -tilassa. Silloin biisinvaihtoon jää kuitenkin helposti pieni napsahdus.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
shak
04.12.2003 09:36:30

Jep, Nerolla tuo onnistuu. Pitää keikan yhtenä tiedostona, sitten aukaisee nerosta sen "Indexes"-ikkunan ja sijoittelee biisinvaihtokohdat siihen. Ja muistaa vielä muuttaa kappaleiden väleiksi nolla sekuntia.

OK, pitänee sitten hommata nero jos siitä löytyy tuo indeksien asettaminen. Paljon helpompaa kuin pätkiä 700 Mt wavia siten että kummassakin kanavassa on varmasti signaalin nollakohta, ettei napsuja tule.
kivi
04.12.2003 10:54:38
Paljon helpompaa kuin pätkiä 700 Mt wavia siten että kummassakin kanavassa on varmasti signaalin nollakohta, ettei napsuja tule.

Zoomaa biisitiedoston loppuun ja alkuun, ja tee kymmenen millisekunnin mittaiset (tai pitemmätkin) fade in'it ja fade out'it. On siistimpää kuin sinänsä ihan riittävä tapa pistää lokaattori hakemaan automaattisesti nollakohtaa - 'snap to zero' lienee kumminkin useimmissa ohjelmissa lokaattorilla ihan valittavissa oletusarvoksi?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Gronsbyk
05.12.2003 09:30:24
Paljon helpompaa kuin pätkiä 700 Mt wavia siten että kummassakin kanavassa on varmasti signaalin nollakohta, ettei napsuja tule.

Zoomaa biisitiedoston loppuun ja alkuun, ja tee kymmenen millisekunnin mittaiset (tai pitemmätkin) fade in'it ja fade out'it. On siistimpää kuin sinänsä ihan riittävä tapa pistää lokaattori hakemaan automaattisesti nollakohtaa - 'snap to zero' lienee kumminkin useimmissa ohjelmissa lokaattorilla ihan valittavissa oletusarvoksi?

Noilla tavoilla ei yleensä saa biisinvaihtoja täysin huomaamattomaksi, ainoa tapa siihen on pätkiä levyn mittainen wav-tiedosto vaikkapa Nerolla kuten tuolla jo mainittiin. Myös WinOnCD-poltto-ohjelmassa (ainakin 3.x versioissa) on vastaava. Ilmaisessa Burnatoncessa pitäisi olla joku vastaava ominaisuus myös mutta en ole sitä audiolla testannut.
askomiko
05.12.2003 18:15:36
Milläs kotiohjelmalla pystyisi vääntämään levyn alkuun piiloraidan, eli kun kelaa ykkösbiisin alusta taaksepäin niin sieltä löytyy rapaa ja soraa.
Saako naapurin tontille rakentaa, terveisin nimim. "rakensinko turhaan".
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)