Aihe: Orkestraatien teko Guitar Pro:lla. VST:llä oikean kuuloisiksi
1
martti.k
12.12.2019 19:19:31 (muokattu 12.12.2019 19:21:12)
Moi!

Olen pitemmän aikaa jo tehnyt musiikkiprojektieni rummut Guitar Pro:lla, jonka jälkeen tulostanut ne midinä ja Reapearissa sitten Superior Drummer-VST:ssä muokannut ne oikeiksi soundeiksi.

Voisiko sama toimia myös orkestraatioiden kanssa?
Näkisin, että Guitar Pro:lla nekin voisi olla (itselleni) helpompi tehdä kuin MIDI-kiipalla.

Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?
Millä orchestral-vst:llä olette tehneet tai millä kannattaisi kokeilla?

Kiitos!

edit; pahoittelut typosta otsikossa.
Pop Corn
12.12.2019 22:29:58
Totta kai.

Mä olen tehnyt 15? vuotta Guitar Pro:lla lähes kaikki sellaiset instrumentti trackit, joita en soita jollakin "fyysisellä" soittimella suoraan sisään. Joskus olen myös säveltänyt kokonaisia kappaleita Guitar Pro:lla, ja sitten exportoinut midit DAWhon, ja muokannut VST-instumenteilla sopivat soundit raitoihin.

Tosin onhan se hieman kömpelöhköä ja monimutkaisempaa kuin suoraan midi-kiipparilla. Mutta mikä toimii itselle, toimii. Ei siinä sen kummempaa.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
Pop Corn
12.12.2019 22:53:18
On myös olemassa sellainen midi-ohjelma, jolla voi reitittää Guitar Pron midi-outit suoraan DAW:n midi-sisääntuloiksi, jolloin voi jokaiselle raidalle valita DAW:sta haluamansa VST-instrumentin, jotka sitten kuuluvat reaaliaikaisesti kun sävellät Guitar Pro:lla.

Tuosta on aikaa tosin kun olen tuota harrastanut, enkä muista nyt ohjelman nimeä. Googlaamalla löytynee.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
martti.k
12.12.2019 23:10:32
Okei, Kiitos tiedosta!

Moni tuttavani tosiaan pitää minua mielenköyhänä kun jaksan Guitar Pro:lla noita rumpuja vielä tehdä, mutta se on se minun juttu.

Jonkun verran yrittänyt tehdä joitakin suhteellisen simppeleitä orkestraatioita biiseihini ihan midikiipalla ja joillakin ilmaisilla VST:llä, mutta kovin on aina tullut huonon ja jotenkin ohuen kuuloista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)