Aihe: Audacity-Ubuntu
1
aanipaja
01.03.2008 18:16:45

Päivää, muusikot!
Mulla on Ubuntussa Audacity, jota tässä olen tutkiskellut. Efektivalikoimassa iski silmään
heti puute: reverb'iä ei löydy ollenkaan. No, plugineja etsimään ja löysinkin komean kokoelman.
Ohjeessa neuvotaan laittamaan palikat Audacityn asennuskansiossa olevaan Plug-ins-kansioon.
En vaan kirveelläkään sellaista löydä. Audacity on user/bin-kansiossa muiden ohjelmien kanssa
eikä siellä ole yhtään kansiota. Eikä Ubuntu myöskään anna kopioida noita plugineja ko. paikkaan.
Osaisiko/haluaisiko joku kertoa, miten tämä pitäisi nyt tehdä. Olen vuosikaudet tehnyt musaa
Windows-Sonar-ympäristössä, joten tämä on vähän vierasta puuhaa. Ubuntuun olen kyllä tykästynyt
muuten kovasti.
Tommi S.
02.03.2008 15:28:14
Kannattaa ennen kuin alkaa latailemaan netistä mitään paketteja katsoa löytyykö samaa pakettia pakettienhallinnasta. Periaatteessa kaikki kannattaa tehdä pakettienhallinan avulla, koska pakettienhallinta huolehtii ohjelmien asennuksen, poiston ja päivitykset automaattisesti. Yksi pluginkokoelma on nimeltään swh-plugins, joka asennetaan siten että avataan ohjelma Synaptic-pakettienhallinta, etsitään sieltä tuo swh-plugins ja asennetaan se.
aanipaja
02.03.2008 17:46:05

Kiitos! Juuri näin teinkin sitten, kun asia alkoi valkenemaan. Kuten kerroin, tämä työympäristö ei ole vielä tullut oikein tutuksi ja siksi ilmeni ongelmia. Saamassani ohjeessa oli tuo plugarikansion polku väärä: ainakin mun AC-versiossa tuo kansio löytyikin user-share-audacity-kansiosta. Siksi en meinannut tuota tajuta. No, loppu hyvin, kaikki hyvin! Nyt on Audacityssa niin paljon efektejä, ettei enemmästä väliä vähään aikaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)