Leevi K. 12.03.2007 11:26:02 | |
---|
Onko kokemusta? Onko näiden asentaminen kortteineen helppoa? |
Hianomies 12.03.2007 11:43:03 | |
---|
Ainakin Mäkissä helppoa. Kortti kiinni, auktorisointitiedosto ja uusin softa netistä, ja menoksi. Äänenlaatu mallintavien plugareiden aatelia. Ainut miinus tulee siitä, että kortin prosessori on verraten vaatimaton plugareiden tehovaatimuksiin nähden eli katto tulee vastaan varsin nopeasti. Ja ainakin mun koneen ja audiosekkarisoftan kanssa kortin kuormittaminen äärirajoille ei oikein onnistu ilman pätkimisongelmia, maksimi kuormitus on n.80-85% vähän riippuen siitä, mikä on koneen oman prossun kuormitus. Onko kellään muulla havaintoa tällaisesta? |
krushing 12.03.2007 12:00:05 | |
---|
Tosta kuormitusasiasta kommentoitiin jollain toisella foorumilla just, enkä ainakaan itte ollut tullut koko asiaa sitä ennen miettineeksi. Pointti oli lähinnä se, että jokaista plugari-instanssia kohden kone joutuu tuuppaamaan ulos ja ottamaan vastaan audioraidan/parin, mikä luonnollisesti kuormittaa koneen prossua. Tämä helposti kertautuu jos DSP-kortilla pyörii useita eri plugareita. Eli ts. tämä kannattaa ottaa huomioon DSP-systeemejä hankittaessa - natiivia prossutehoa tarvitaan edelleen, vaikka käyttäisi vain kortilla pyöriviä plugareita. |
PIM 12.03.2007 12:08:48 | |
---|
Tosta kuormitusasiasta kommentoitiin jollain toisella foorumilla just, enkä ainakaan itte ollut tullut koko asiaa sitä ennen miettineeksi. Pointti oli lähinnä se, että jokaista plugari-instanssia kohden kone joutuu tuuppaamaan ulos ja ottamaan vastaan audioraidan/parin, mikä luonnollisesti kuormittaa koneen prossua. Tämä helposti kertautuu jos DSP-kortilla pyörii useita eri plugareita. Eikä pelkästään prossua vaan myös PCI-väylää. Voiko muuten UAD-1:ssä ketjuttaa plugineja vai pitääkö ne laitaa sekvensserin inserteihin yksitellen ja kierrättää signaali joka välissä sekvensseerin kautta? |
Mikael 12.03.2007 13:26:06 | |
---|
Eikä pelkästään prossua vaan myös PCI-väylää. Voiko muuten UAD-1:ssä ketjuttaa plugineja vai pitääkö ne laitaa sekvensserin inserteihin yksitellen ja kierrättää signaali joka välissä sekvensseerin kautta? Ei pysty ketjuttamaan. Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 12.03.2007 13:32:36 | |
---|
UAD:n plugarit ovat parhaita mallinnuksia ko. vanhoista vehkeistä mitä ainakaan mulle on tullut vastaan. UAD sinänsä ei mun mielestä ole vastaus lisätehontarpeeseen vaan nimenomaan mahdollisuus saada mahdollisimman autenttista sitä soundia, mitä noi nykyään harvinaiset ja erittäin kalliit legendaariset laitteet tuottavat. Siitä mistä aita on matalin... |
Leevi K. 12.03.2007 14:30:19 | |
---|
Mitä plugareita suosittelette? Flexi-paketin ostaja saa näköjään jonkun voucherin, jolla voi sitten valita jotain lisähässäkkää samalta valmistajalta. |
PIM 12.03.2007 14:45:38 | |
---|
Pieni muistutus tähän väliin siitä, että UAD-1 ei ole ainoa DSP-korttivaihtoehto. Creamwaren Scope korteilla ei ole tietysti samaa sädekehää, mutta ovat vastaavasti ominaisuuksiltaan muuten huomattavasti monipuolisempia (mm. enemmän efektejä, osa jopa ilmaisia, erinomaiset instrumenttipluginit, kattavat i/o-liitännät) ja käytettyinä sikahalpoja. http://scope.creamware.com |
Notefix 12.03.2007 14:55:40 | |
---|
Pieni muistutus tähän väliin siitä, että UAD-1 ei ole ainoa DSP-korttivaihtoehto. Creamwaren Scope korteilla ei ole tietysti samaa sädekehää, mutta ovat vastaavasti ominaisuuksiltaan muuten huomattavasti monipuolisempia (mm. enemmän efektejä, osa jopa ilmaisia, erinomaiset instrumenttipluginit, kattavat i/o-liitännät) ja käytettyinä sikahalpoja. Toimiiks noi Logicissa/Macissä? Mikäs on ajuritilanne? "Layers of layers of shit!"
JCM: Sä oot pelottava näky!" |
Mikael 12.03.2007 15:03:46 | |
---|
Pieni muistutus tähän väliin siitä, että UAD-1 ei ole ainoa DSP-korttivaihtoehto. Joo ei todellakaan. Mikäli tarkoitus on löytää mahdollisimman paljon vääntöä ja paljon erilaisia plugareita niin parempia vaihtiksia on monta. UAD.n juttu mun mielestä on vaan just ne parhaat mahdolliset mallinnukset legendaarisista laitteista kuten LA-2A, 1176, Fairchild, EMT 140, Pultec EQ... tietty sieltä löytyy muitakin mainioita plugeja mut noi on se juttu miks mä sen oon hankkinut. Siitä mistä aita on matalin... |
PIM 12.03.2007 15:27:40 | |
---|
Toimiiks noi Logicissa/Macissä? Mikäs on ajuritilanne? Ei toimi Macissa, paitsi vanhoissa OS9:ssä, ja siksi niitä niin halvalla saakin. |
jPekka 13.03.2007 10:45:26 | |
---|
Ei pysty ketjuttamaan. Paitsi CS-1 Channel Stripin ja sen Nigel-paketin verran. CS-1 jää UAD:ssa helposti noiden hienompien mallinnusten varjoon, mutta sen osioina on todella hyvä kompura, equ ja viive. Nigel taas kuulostaa siltä mitä se onkin, eli viitisen vuotta vanhalta kitaravahvistinmallinnukselta. Omat suosikit noista ostoplugareista ovat olleet Plate-140 levykaiku, Roland Dimension D ja LA-2A. Ei se Pultec Pro -equkaan totisesti huono ole. Fairchild-kompura himottaisi. . "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Mikael 13.03.2007 18:01:25 | |
---|
Paitsi CS-1 Channel Stripin ja sen Nigel-paketin verran. Totta. Pakko myöntää että noita ei oo tullu ite vielä käytettyä mihinkään. Siitä mistä aita on matalin... |
jPekka 13.03.2007 20:08:39 | |
---|
Totta. Pakko myöntää että noita ei oo tullu ite vielä käytettyä mihinkään. Niitä CS-1:n osasia kannattaa kyllä käyttää, jos UAD:n resut ovat tiukoilla. Suhteellisen vähän tehoa vieviä, mutta hyviä. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Hianomies 13.03.2007 20:13:02 | |
---|
Pakko myöntää että noita ei oo tullu ite vielä käytettyä mihinkään. Kuin myös. Kokeilematonta maaperää. |
Mikael 13.03.2007 23:01:54 | |
---|
Niitä CS-1:n osasia kannattaa kyllä käyttää, jos UAD:n resut ovat tiukoilla. Suhteellisen vähän tehoa vieviä, mutta hyviä. Hmm... pitäis varmaan koittaa kun vaan ehtis. Peruskompurat ja eq:t tulee vaan yleensä nykyään tehtyä noilla digidesignin omilla kolmossarjan plugareilla, jotka on mun mielestä erittäin hyvät ja myöskin aika prossuystävälliset ja sit tuolta UAD:sta enempi kaivettua noita soundintekolaitteita etenkin laululle, bassolle ja rummuille. Mä en myöskään näe ihan kamalan suurena vaivana äänitellä joitan raitoja vaikka kompuran kanssa uusiks mikäli UAD:n vääntö ei piisaa koko miksaukselle. Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 15.03.2007 09:49:41 (muokattu 15.03.2007 09:50:05) | |
---|
Tää mun uusi Recording The Beatles -kirja sanoo, että "Unquestionably, the Farichild 660 is the most "famous" piece of equipment ever used to recording the Beatles" : ) Siitä mistä aita on matalin... |
vipu5 15.03.2007 14:04:44 | |
---|
Mitä plugareita suosittelette? Flexi-paketin ostaja saa näköjään jonkun voucherin, jolla voi sitten valita jotain lisähässäkkää samalta valmistajalta. Yleensähän toi hommataan Fairchildin kompuran ja Neve EQ:n takia. Ja sit tietty Pultekki on kova. |
koopop 15.03.2007 17:12:33 | |
---|
Mä en myöskään näe ihan kamalan suurena vaivana äänitellä joitan raitoja vaikka kompuran kanssa uusiks mikäli UAD:n vääntö ei piisaa koko miksaukselle. Freeze on kova sana :) BIISILLENNE MIKSAUS? OTA YHTEYTTÄ JA PYYDÄ TARJOUS!! |
Mikael 16.03.2007 00:40:20 | |
---|
Freeze on kova sana :) Pöh! Äänitys rulez. Siitä mistä aita on matalin... |