Aihe: Pro tools ja audion äänitys??
1
grayhaven
01.07.2006 13:18:30
ADM athlon 3000+ / 2,04 Ghz, kahella kovalevyllä.

Muistia 1512.

Äänikortti on 002 RACK.

1 stereo raita
3 monoa

pituus noin 1,5 min.

Ongelma

Yritän äänittää yhden mono raidan lisää.. Ei mitään efektejä..

Kone ilmoittaa noin puolen minuutin jäkeen ettei kykene äänittämään tällä sample (64) lukemalla, vaan sitä pitää nostaa.

Suuremmilla sample lukemilla kyllä toimii.

Ei mielestäni kovin terveen oloista?? Pitäskö tuota muistin käyttöö jotenki säätää koneen suorituskykyasetuksista ja miten?? Pro tools ollut kaksi päivää, joten aika noviisi olen..
sami_sumea
02.07.2006 13:05:41 (muokattu 02.07.2006 13:07:02)

Kone ilmoittaa noin puolen minuutin jäkeen ettei kykene äänittämään tällä sample (64) lukemalla, vaan sitä pitää nostaa.
Suuremmilla sample lukemilla kyllä toimii.

64 samplen bufferi on todella pieni, itse käyttelen Cubasea yleensä 256-512 samplen bufferilla projektin raitamäärästä riippuen, ja mulla on vielä järeämpi kone kuin sulla (ja rauta-ASIOta tukeva PCI-äänikortti, eikä firewire kuten 002).

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
Soolokitaristi
02.07.2006 17:53:53
Jos et käytä äänittäessäsi mitään efektejä ja monitoroit suoraan äänikortilta, voit samantien laittaan ne bufferit vaikka maksimiin niin ei tarvitse tapella laskentatehon riittävyyden kanssa. Itse pidän bufferit aina maksimissa (2048) paitsi silloin kun soitan syntikoita sisään jolloin otan kaikki efektit pois päältä tai mixdownaan taustat yhdelle raidalle ja laitan kaikki muut raidat pois päältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)