efunkelist 07.06.2003 17:38:17 | |
---|
Kämäsen äänikortin takia on ongelmia soundfonttien käytössä. Kortti siis on Soundblaster AWE64 Gold ja ajurit, vienna, sfark ja sfpack viimeisintä versiota mitä netistä oon löytäny. Ite kone on 300MHz PII, win98se, muistia yli 200megaa ja kowoa riittämiin.. Kysymys onkin, onko jotain viennaa toimivampaa softaa vai enkö vain osaa sitä käyttää? Jos yrittän jotain hienoa sf2:sta ladata (tyyliin n.s.-drumkit tai jotain 30-megaista pianosfonttia) niin valittaa että muisti loppus. Eipä kortissa taida olla kuin 4 megaa muistia mutta eikö nyt joku softa osasisi soittaa tiedostoa suoraan kovolta tai sitten ladata sitä johonkin kakkuun jota varmasti riittäisi päälle kahden sadan megan RAM:sta? Ikänä mitää soundfontteja ole lainkaan käyttäny, näiden softien kanssa oon yrittäny kantapään kautta saada jotain aikaiseksi mutta e o mittä saatu aikka. :( help mii s'il vous plaît. |
Ukko 07.06.2003 21:43:19 | |
---|
Kämäsen äänikortin takia on ongelmia soundfonttien käytössä Ukko vähän tässä neuvoo ( useamman huurteisen myötävaikutuksella ). Ekana, hommaa ..keleesti tehokkaampi kone. Sitten, hommaa asiaankuuluva äänikortti jolla pääset mahdollisimman alhaiseen latenssiin audion osalta valitun audio/sekvensseri ohjelman kanssa. Sitten ...... osta joko Cubase tai Sonar ja kylkiäisiksi joku softa sampleri. Ja sitten ... duunaat jostain ( ja lähteitähän on maailma väärällään ) kunnon näytteet josta väsäät asiaankuuluvat rumpu ynm. satsit. Ja kas ..... , yllätyt myönteisesti kuinka upeasti rumpu ynm. soitin kokoelmasi soivat ja iloiten heität AWE korttisi kalojen seuraksi. Tietysti kaikki tämä maksaa valuuttaa mutta minkäs teet. |
efunkelist 08.06.2003 11:27:11 | |
---|
Eihän minulla olisikaan tällaisia ongelmia jos tuosta rahasta ei olisi pulaa! |
timobass 08.06.2003 14:28:05 | |
---|
Eihän minulla olisikaan tällaisia ongelmia jos tuosta rahasta ei olisi pulaa! Ja kuka vielä väittää, ettei raha tee onnelliseksi... |
Saami 09.06.2003 00:28:10 | |
---|
Onko noi soundfontit oikeasti niin hyviä? |
efunkelist 10.06.2003 00:36:54 | |
---|
No itseasiassa nyt kun tuota reasonia on tullut opeteltua niin jos jostain saa sfontteja parempia soittimia reasonin käyttämiin formaatteihin (ilmaiseksi siis) niin siinä vaiheessa sfontit jää tarpeettomiksi. eniten olisi käyttöä näille vaikeasti softattaville soittimille: piano, poikkihuilu (puhaltimet yleensä) ja jousisoittimet kuten sello jnejnejnej..... niin ja lisää AKUSTISIA rumpuja tietysti. |
jPekka 10.06.2003 09:33:42 | |
---|
Kysymys onkin, onko jotain viennaa toimivampaa softaa vai enkö vain osaa sitä käyttää? Viennahan on soundfont-editori, ei mikään soundfonttien latausohjelma. Ainakaan ne versiot olleet, joita itse olen käyttänyt. (Muutama vuosi sitten - nykyään ei koneessa ole sf2-yhteensopivaa äänikorttia.) Jos yrittän jotain hienoa sf2:sta ladata (tyyliin n.s.-drumkit tai jotain 30-megaista pianosfonttia) niin valittaa että muisti loppus. Eipä kortissa taida olla kuin 4 megaa muistia mutta eikö nyt joku softa osasisi soittaa tiedostoa suoraan kovolta tai sitten ladata sitä johonkin kakkuun jota varmasti riittäisi päälle kahden sadan megan RAM:sta? Kun ei. Kortin hardwarea ei ole rakennettu tuollaiseen. Joissakin uudemmissa SoundBlastereissa (Live, Audigy jnpp.) homma toimii noin, vanhemmissa ei. Muistin pitää olla kortilla. Mutta ON OLEMASSA softasynia, jotka osaavat käyttää soundfontteja. Niillä homma toimii, mutta saattaa tulla latenssiongelmia. Enkä muista nähneeni noita ilmaisversioina, joten rahaa kuluu niihinkin. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Ukko 10.06.2003 17:09:29 | |
---|
Onko noi soundfontit oikeasti niin hyviä? Ne ovat niin hyviä kuin ne on tehty. Ei laadussa ole mitään eroa wave tai muiden muotoisiin verrattuna. |