Aihe: kasettinauhurin tietokoneeseen liittäminen
1
kattila
16.07.2003 12:53:37

Mitä piuhaa tarvitsen, että saan liitettyä kasettinauhurin tietokoneeseen ja osaatteko suositella jotain ohjelmaa jolla sitten tallentaisi ne ääntiedostot? Kiitos vastauksista :)
Huusin että olen jumalaa!!
Kitaranraiskaaja
16.07.2003 13:08:05

Mitä piuhaa tarvitsen, että saan liitettyä kasettinauhurin tietokoneeseen ja osaatteko suositella jotain ohjelmaa jolla sitten tallentaisi ne ääntiedostot? Kiitos vastauksista :)

Ei kai siinä muuta kun vaikka kitarapiuha kasettinauhurin kuulokereikään ja toinen pää äänikortin line in -rakoseen. Toki joissain kasettinauhureissa saattaa olla oikein virallinenkin ulosmenoreikä, johon se piuha sitten pitää tuikata, mutta en ole varma.

Ohjelmista en tiedä. Ääninauhurilla, jos WAV-tiedostona aiot tallentaa ja voihan ne sitten konvertoida mp3:ksi jollain muulla ohjelmalla, jollaista minä en tiedä.
Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus.
jPekka
16.07.2003 15:17:58

Ei kai siinä muuta kun vaikka kitarapiuha kasettinauhurin kuulokereikään ja toinen pää äänikortin line in -rakoseen.

Kitarapiuha vain on mono, ja jos se kasettinauhuri olisikin stereo...

Toki joissain kasettinauhureissa saattaa olla oikein virallinenkin ulosmenoreikä, johon se piuha sitten pitää tuikata, mutta en ole varma.

Sitä sanotaan line outiksi.
Yleensä kai kaksi erillistä RCA-liitintä (vasen ja oikea), joten tarvitaan sellainen piuha jossa on toisessa päässä kaksi RCA:ta ja toisessa päässä äänikortin line iniin sopiva liitin.

Ohjelmista en tiedä. Ääninauhurilla, jos WAV-tiedostona aiot tallentaa ja voihan ne sitten konvertoida mp3:ksi jollain muulla ohjelmalla, jollaista minä en tiedä.

Yleensä joko käyttöjärjestelmän mukana tulee yksinkertainen nauhoitusohjelma. Mutta mikä tahansa audioeditorikin osaa toki äänittää, ja sisältää paremmat mahdollisuudet muokata tiedosto mahdollisimman hyvin soivaan muotoon.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
kattila
16.07.2003 16:47:38

Elikkä kun menen kauppaan kysymään tuota piuhaa niin onko sillä piuhalla joku nimi vai täytyykö minun tietämäätömyydelläni saada myyjä hulluksi?
jPekka
17.07.2003 10:12:21

Elikkä kun menen kauppaan kysymään tuota piuhaa niin onko sillä piuhalla joku nimi vai täytyykö minun tietämäätömyydelläni saada myyjä hulluksi?

Mene itsepalveluliikkeeseen ja tee itsesi hulluksi! 8-)

Katsot kotona, millaiset liittimet on kasettinauhurin linjaulostulossa ja millaiset liittimet tietokoneen linjasisääntulossa. Sitten menet kauppaan ja kysyt piuhaa, jonka toisessa päässä on tällaiset liittimet ja toisessa päässä tuollaiset. Ei se sen vaikeampaa ole.

Todennäköisesti piuhassa pitää toisessa päässä olla kaksi RCA-liitintä ja toisessa päässä stereo-miniplugi.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
kattila
17.07.2003 11:41:41

Selvä. Kiitos paljon
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)