Aihe: Millä ohjelmalla kannattaisi tehdä musiikkia?
1
Closure
17.07.2003 03:55:28 (muokattu 17.07.2003 03:56:39)
Millä ohjelmalla kannattaisi tehdä musiikkia?? Olen käyttänyt nyt n-trackiä neljän kappaleen verran, mut ei oikeen pelitä kun en saa millään hyvää äänenlaatua..ja sitten mulla on ongelma millä teen rummut?? Olen tehnyt midirummut eikä ne kuulosta yhtään hyviltä. Kertokaa mikä on IMPULSE TRACKER(mistä saa?? miten toimii??)
ja sitten vielä miten saan äänenvoimakkuuden kovemalle??
Meinaan että kun olen saanut kaikki raidat valmiiksi ja teen sen "pää/kooste-raidan jossa on kaikki ni en millään saa sitä tarpeeksi kovalle.. jos kuuntelen jotain "oikeeta" musaa ja sitten kuuntelen omaa joudun laittamaa PALJON kovemmalle että volyymi on sama kun edellisessä.. koittakaa ymmärtää.. olen vähän amatööri..
Se mikä ei tapa sattuu helvetisti!
Liver-Box
17.07.2003 08:21:56

FruityLoops
"Space Monkey´s Cosmos"
jPekka
17.07.2003 10:00:41

Millä ohjelmalla kannattaisi tehdä musiikkia?? Olen käyttänyt nyt n-trackiä neljän kappaleen verran, mut ei oikeen pelitä kun en saa millään hyvää äänenlaatua..

Mikäs siinä äänenlaadussa tökkii?
Veikkaisin että kyse on jostakin muusta kuin ohjelmasta, kyllä n-Trackilla saa vallan hyvälaatuista jälkeä aikaan. Ja jos äänittämäsi audioraidat ovat n-Trackilla huonosoundiset, ne ovat huonosoundisia muillakin ohjelmilla.

ja sitten mulla on ongelma millä teen rummut?? Olen tehnyt midirummut eikä ne kuulosta yhtään hyviltä.

n-Track Studio ei tosiaan ole kovinkaan hyvä midi-sekvensseri. Itse olen rakentanut midi-instrumenttien sekvenssit vanhalla Cakewalkilla, importannut midit sitten valmiina n-Trackiin ja sitten äänittänyt audioksi. Näin pääsen käyttämään Cakewalkin groove-kvantisointia ja muista hyödyllisiä ominaisuuksia.

Tämä ei tietenkään auta, jos midi-rumpujen soundit ovat heikkoja. Mitä käytät äänilähteenä? Äänikortin synaa? Voiko kortin synaan muuttaa soundeja (joidenkin Soundblasterien SoundFontien tapaan)?

ja sitten vielä miten saan äänenvoimakkuuden kovemalle??
Meinaan että kun olen saanut kaikki raidat valmiiksi ja teen sen "pää/kooste-raidan jossa on kaikki ni en millään saa sitä tarpeeksi kovalle.. jos kuuntelen jotain "oikeeta" musaa ja sitten kuuntelen omaa joudun laittamaa PALJON kovemmalle että volyymi on sama kun edellisessä.. koittakaa ymmärtää.. olen vähän amatööri..

Tämä lopullisen, miksatun stereoraidan viimeistelykäsittely tunnetaan termillä "masterointi". Tältä tai Studiotyöskentely-palstalta löytynee asiasta puhetta paljonkin, kokeile hakutoimintoa.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
JulGubbe
28.07.2003 17:59:15
Millä ohjelmalla kannattaisi tehdä musiikkia??

Pääsääntöisesti musiikkia kannattaa tehdä jollain musiikin tekemiseen suunnitellulla ohjelmalla. Esimerkiksi Excel, Word tai Paintbrush eivät sovellu musiikin tekemiseen.

Sen sijaan Protools, Logic Audio, Cubase, Reason, Cakewalk Sonar, Cool Edit Pro, Fruityloops jne. ovat musiikintekoon tarkoitettuja ohjelmia. Niillä siis kannattaa tehdä musiikkia.

Masterointi yleensä koostuu äänen kompressoinnista, ekvalisoinnista ja limitoinnista(älä pure, kielitoimisto!). Lisäksi isojen poikien studioissa käytetään kaikenlaisia ihmeleluja, joilla musiikin saa kuulostamaan vielä paremmalta kuin miten em. menetelmillä on mahdollista. Kaikennäköisiä Super-UltraHarmonizer mega polisher laitteita on kehitelty tätä tarkoitusta varten. Onpa eräästä tällaisesta vermeestä tehty myös softaversio, nimittäin BBS Sonic Maximizer. Sillä saa kuin taikaiskusta tehtyä paskoistakin biiseistä instant-hittikamaa... not.
Kyllä pukki tietää!
askomiko
28.07.2003 21:20:15 (muokattu 28.07.2003 21:21:00)
Onpa eräästä tällaisesta vermeestä tehty myös softaversio, nimittäin BBS Sonic Maximizer. Sillä saa kuin taikaiskusta tehtyä paskoistakin biiseistä instant-hittikamaa...

Ei saa. Sitä varten on Ascgomico Labs - Turd Polisher VST plugin.

:)
WellDone
30.07.2003 10:50:58
Jos jotain ilmais trackeriä etit, niin Modplug -tracker ois varmaan paras
Elämä potkii!!!
zeitball
09.08.2003 16:09:46 (muokattu 09.08.2003 16:11:38)

Kertokaa mikä on IMPULSE TRACKER(mistä saa?? miten toimii??)

Impulse Tracker on alunperin tehty lähinnä demoscene -muusikoiden työkaluksi. Pakko sanoa, että on tullut kyseinen softa opeteltua läpikotaisin. Ei oikein tekstistäsi selvinnyt, että mikä genren musaa väännät, mutta jos konepoppista teet, niin kait trackereistä suuri apu on.

Mitään korvia hivelevää äänenlaatua on kyllä turha odottaa. Ja tuo seikka on samplen tasosta paljolti kiinni.

Itse käytän IT:tä kyllä edelleen jossain määrin, jopa vääntäessäni rokkia. Sitten vaan raidat wav:ksi ja vaikka cubasella raiskaamaan.

Täältä voit käydä IT:tä kurkkimassa: www.noisemusic.org/it/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)