upi 19.01.2004 03:02:35 | |
---|
Neuvokaapa, please, maalaista. Pukinkontista löytyi Sonyn minidisc-soitin, (s)oiva peli. Mutta mukana tullut Sonic Stage-ohjelma ei halua ottaa vastaan laitteella itse nauhoitettua (esim. bänditreenit) matskua usb-letkua pitkin tietokoneelle mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten. Onko siis olemassa joku musaohjelmanpätkä, joka tämän tekisi? |
PIM 19.01.2004 06:52:42 | |
---|
Tietääkseni ei ole eikä minidiskin USB väylän tarkoituskaan ole toimia minidiskiltä tietokoneelle päin. Tästä soitinvalmistajat eivät yleensä jostain syystä näe aiheelliseksi valistaa pahaa aavistamattomia kuluttajia. Ja jos soittimen firmwareen ei ole ohjelmoitu tätä ominaisuutta niin ei sitä käsittääkseni millään tietokoneen päähän tulevalla ohjelmallakaan pysty toteuttamaan. Itse kiersin tämän ongelman antamalla minidiskini tuttavan pojalle ja ostamalla Creativen kovalevylle äänittävän Jukebox3 mp3-soittimien, josta tavara siirtyy firewireä pitkin molempiin suuntiin aikas sutjakkaasti. Ainakin minun kannaltani minidisk on kuollut formaatti. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
-Maza- 19.01.2004 09:34:32 | |
---|
Laitat kuulokeliitännästä piuhan tietokoneen line in:niin, ja nauhotat sen sitten vaikka golgwavella tai jollain muulla ohjelmalla ja tallennat. Noin minä teen. |
Puavali 19.01.2004 09:50:22 | |
---|
Näinhän se on. Kyllä gigantin myyjä sanoi äänen siirtyvän myös md:ltä pc:lle usb:n kautta, mutta kun ei siirry. Pc:n line in-liitäntään piuha ja sitten siirtyy. Ja sen kaksituntisen äänityksen siirto kestää kaksi tuntia. Terveisiä sonylle: Paskan möitte. Ette myy toista. |
upi 19.01.2004 13:04:03 | |
---|
Selevä homma. Paljon kiitoksia :) |
Telep 26.08.2004 03:44:16 | |
---|
Sony on ilmeisesti huomannut että tuo on paska juttu, ja korjannut asian (puoliksi) uusissa Hi-MD-soittimissa. Uudelle Hi-MD-formaatille mahtuu 1 GB tavaraa, ja sille voi äänittää PCM- eli pakkaamatonta CD-laatuista matskua. Nämä uudet soittimet mahdollistavat myös tavaran siirron soittimesta PC:lle, mutta ilmeisesti ennenkuin Sony julkaisee WAV-konvertointityökalun (pitäisi kuulemma syksyllä ilmestyä) pitää musa silti soitella reaaliaikaisesti esim. Total Recorder-softaan ja tallentaa WAV-muotoon, koska Sonicstage käyttää itse kryptattua .omg-formaattia (osuva lyhenne). Etuna aikaisempaan verrattuna on kuitenkin se, että musan saa digitaalisena koneelle ilman välissä tapahtuvaa analogiseksi muuntamista. Onhan tämä kai nykyäänkin mahdollista, mutta vain käyttämällä erillistä pöytä-md-soitinta jossa on optinen ulostulo. Lisätietoja esim. http://forums.minidisc.org/viewtopic.php?t=5676 |