Aihe: MiniDisk vaiko massamuistisoitin? 1 2 | |
---|---|
![]() 29.07.2004 17:22:28 (muokattu 30.07.2004 08:08:53) | |
Niin. Kumpaa kannattaisi ajatella. Pääkäyttö olisi vapaa-aikakäyttöön, kuunteluun. Radio olisi massasoittimessa mukava. Samaten äänitysmahdollisuus. Mutta.. olisiko kaikesta huolimatta MD laadukkaampii ratkaisu.. Niin, ja tavallisessa MD soittimessa lienee vain linjatasoinen äänitys ja kalliimmassa mikkiliitäntä, vai olenko ymmärtänyt väärin. Rahaa saisi mennä n. 200-250 €. Hyviä ehdotuksiaotetaan vastaan. "G-strings are for strippers" | |
![]() 30.07.2004 01:49:50 (muokattu 30.07.2004 01:51:12) | |
Mä annan ääneni massamuistisoittimelle ihan vaan sen takia että niissä ei tarvi häslätä millään "ulkopuolisilla" diskeillä, senkus törkkään USBiin kiinni ja lataa täyteen hittejä. No joo myönnetään että ei oo mitään kokemusta MD:stä. Massamuisti soittimella voi sitten (yleensä) kuskata myös mitä vain tiedostoja eikä pelkästään musaa. Itelläni on semmonen MP3 soitin missä ei oo kiinteetä muistia vaan muistikorttipaikka johon saa sitte törkättyä isonkin muistikortin jos on tarve, eukolla taas on semmonen jossa on kiinteesti 128Mt ja se ei ole kovin käytännöllinen jos tarvis enemmänkin musaa mukaan. Metalristi. | |
![]() 30.07.2004 07:06:33 | |
Massamuistivehkeille yksi ehdoton plussa meikäläisen mielestä on liikkuvien osien puute. Itselläni on päivittäisessä käytössä Creativen MuVo, joka on _todella_ pieni (toinen plussa), about tulitikkuaskin kokoinen, ja ei helise eikä kolise taskussa. MD-soittimien plussa on tietenkin vaihdettavat diskit, eli tallennuskapasiteetti on käytännössä sitten rajaton. no näinhän se on. | |
![]() 30.07.2004 12:11:54 | |
Toimiiko tuollainen massamuistipeli esim. kotona kitaran rämpyttelyn äänitykseen? - Call me the Breeze - | |
![]() 30.07.2004 12:24:11 | |
Toimiiko tuollainen massamuistipeli esim. kotona kitaran rämpyttelyn äänitykseen? Riippuu soittimesta. Joissain noissa on sanelin (siis sisäänrakennetulla mikrofonilla ovat varustetut) ja joissain jopa line-in. Yleensä ainoat liitännät noissa taitaa olla usb ja kuuloke, ainakin jos näistä edullisemman pään massamuistisoittimista puhutaan. | |
![]() 30.07.2004 12:26:04 | |
Jepulis, kiitoksia infosta. - Call me the Breeze - | |
![]() 30.07.2004 14:18:16 | |
Riippuu soittimesta. Joissain noissa on sanelin (siis sisäänrakennetulla mikrofonilla ovat varustetut) ja joissain jopa line-in. Yleensä ainoat liitännät noissa taitaa olla usb ja kuuloke, ainakin jos näistä edullisemman pään massamuistisoittimista puhutaan. Tällaisen ajattelin laittaa 236€. Tähän varmasti pystyy soittamaan kitaraakin ainakin vahvistimen line-outista tai podista. http://se.pricerunner.com/sound-and … al-audio/mp3-players/200569/details "G-strings are for strippers" | |
![]() 30.07.2004 15:04:04 (muokattu 30.07.2004 15:04:49) | |
Massamuistivehkeille yksi ehdoton plussa meikäläisen mielestä on liikkuvien osien puute. Itselläni on päivittäisessä käytössä Creativen MuVo, joka on _todella_ pieni (toinen plussa), about tulitikkuaskin kokoinen, ja ei helise eikä kolise taskussa. Niin siis tuo vain flash-soittimissa. Isommissa soittimissa, joissa on kovalevy on liikkuvia osia, jotka saattavat olla hyvinkin herkkiä. Lisäksi niitä ei ilmeisesti pysty pakkasessa käyttämään. Niin, Muvo soveltuu hyvin, jos on kokoajan koneen lähellä. Pidemmälle reissulle taas 64-512mb muistia on aivan turhan vähän. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! | |
![]() 30.07.2004 20:47:57 | |
Niin siis tuo vain flash-soittimissa. Isommissa soittimissa, joissa on kovalevy on liikkuvia osia, jotka saattavat olla hyvinkin herkkiä. Lisäksi niitä ei ilmeisesti pysty pakkasessa käyttämään. Niin, Muvo soveltuu hyvin, jos on kokoajan koneen lähellä. Pidemmälle reissulle taas 64-512mb muistia on aivan turhan vähän. Totta, totta. Jotenkin käsitin massamuistisoittimen vain ja ainoastaan flash-usb-soittimena. Anyway. Pakkasessa käytöstä: itse kun käytän MuVoani, se on joko farkkujen tai takin taskussa, jossa yleensä on soittimelle varmasti hyvä lämpötila. Pakkasenkesto ei allekirjoittaneelle ole ongelma ollut. Ja tosiaan, minulla käyttö on päivittäistä bussimatkakuuntelua, eli aamulla lataan laitteen täyteen (omistan 64-megaisen mopoversion, eli toisinsanottuna 1 kokopitkä lp mahtuu) musiikkia ja seuraavana aamuna taas vaihdan biisit mielialan mukaan. Pidemmälle reissulle todellakin liian vähän tilaa tuossa 64-megasessa versiossa. no näinhän se on. | |
![]() 30.07.2004 22:49:59 | |
Massamuistit ovat halpuneet aikas paljon ja minidiskit ovat kuulema herkkiä särkymään, niin sillä perusteella valintani olisi (luultavasti, en ole perehtynyt malleihin sen kummemmin) massamuistisoitin. "I'm a farting fat ass, I have gas gas gas!" | |
![]() 31.07.2004 19:32:49 (muokattu 31.07.2004 19:33:48) | |
Massamuistisoittimien ongelma on äänitysominaisuuksien puute/vajaavaisuus. Lisäksi niiden hintahaitari on vääristynyt. Alla gigatavun muistikapasiteetilla varustetut mallit ovat inhimillisissä hinnoissa, mutta n. 5-20gb:n mallit ovat reilusti ylihinnoiteltuja. Toisaalta niistä vielä vähän isommat n. 40gb:n mallit eivät taas ole enää paljoakaan kalliimpia. Kovalevysoittimet siis ovat ylihinnoiteltuja, ja flash -soittimissa on liian vähän tilaa. Tuon vuoksi md on hyvä: itse laite (perusmallit) ei ole kovinkaan kallis, ja muistia saa sen verran kuin tarvitsee. Toinen hyvä vaihtoehto on mp3-cd-soitin, jos ei tarvitse ultra-kompaktin kokoista soitinta. Nuo kun irtoavat suht halvalla, ja mp3 cd:n kapasiteetti on suuri. Lisäksi cd:tkin ovat halpoja. Ts. vaihtoehtoja siis on, laite kannattaa valita käyttötarkoituksen mukaan. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! | |
![]() 04.08.2004 04:06:55 | |
Tämä on kuultu Creativen maahantuojalta : kuulemma MuVo NX 512MB rantautuu eurooppaan ja suomeenkin tämän syksyn aikana...itselläni oli aiemmin 128MB malli kunnes kypsyin USB1.1:n hitauteen ja muistin pienuuteen...niin mainio laite kuitenkin että ostan isomman heti kun on saatavilla... Lisäksi, onhan noita joitain laitteita mihin voi laittaa erillisiä muistikortteja (esim. CompactFlash) mutta nuo muistikortit ovat tallennusmediana tietysti huomattavasti kalliimpia kuin MiniDiscit...itselläni on myös kannettava MD enkä raahaa tuota rakkinetta enää mukanani missään tutustuttuani USB-tikkusoittimeen..joskus se insinöörikin keksii | |
![]() 04.08.2004 09:39:05 (muokattu 04.08.2004 09:42:15) | |
mulla on Greativen jukebox zen ztra jossa on ainakin mulle tarpeeksi tilaa 30G tosin ei ole kovin pieni tuo (2X muvo 4G). jotenkin nuo hinnat ovat omituiset minun 30G maksoi 328€ ja kaverin 4G maksoi 310€. mutta hyvä peli on, iso näyttö ja helposti muokattavat soittolistat. mutta kuinka monta MD:tä multa menisi että saisin mun kaikki biisit niihin??? mulla on n. 5700 mp3:sta aarre on siellä mistä sen löytää | |
![]() 06.08.2004 11:22:25 | |
Joo, hinnat on vääristyneitä. MD:n voima on kalliimmissa malleissa äänittäminen, ja halvemmissa malleissa edullisuus (vrt. kovalevysoittimet). En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! | |
![]() 06.08.2004 14:47:32 | |
Niin sain tosiaan alkuviikosta postissa tuollaisen iRiver 890 mallisen vehkeen. Siihen menee n. 5-6 levyllistä musiikkia kerralla. Noin 4 tunnin verran. Riittää minulle. Siinä on n.s. "direct decoding", eli pystyy suoraan nauhoitamaan vaikkapa vinyylisoittimesta, tai miksiei mikseristä keikoilla ja treeneissä. Pitääpä kokeilla. "G-strings are for strippers" | |
![]() 06.08.2004 15:55:40 | |
Joo, hinnat on vääristyneitä. MD:n voima on kalliimmissa malleissa äänittäminen, ja halvemmissa malleissa edullisuus (vrt. kovalevysoittimet). muistakaa käyttökustannukset - esim. MD:n diskit - helposti voi laskea kustannukset vertailukelpoisiksi esim. tallennustuntia kohti - - uusi MD-standardi tosin parantaa MD:n asemaa MD:n äänenlaatu on hyvä | |
![]() 06.08.2004 22:10:37 | |
Mulle tuli kans jokin aika sitten himo ostaa jonkinlainen mp3- soitin. Aiemmin olen suhtautunut niihin välinpitämättömästi. Onhan se kätevä jossain reissussa, lenkillä yms. Lisäksi minulla tulee TODELLA usein melodiaideoita muualla, kuin tietokoneen/soittimen ääressä. Silloin on hyvä olla kannettava soitin mukana joka toimii myös "sanelukoneena" ja siihen voi hyräillä ideoita. Niin monta hyvää ideaa on hävinnyt muistista, kun niitä ei ole heti saanut talteen... Tabbu "Säveltäjän tehtävänä on ylläpitää ja edistää yleistä henkistä hyvinvointia ja kehitystä tuomalla sisältöjä, joita hyödyntämällä kulttuurin kuluttaja kykenee tuottavampaan yhteiskunnalliseen toimintaan" | |
![]() 10.08.2004 04:19:44 | |
IPod (15 Gb), joskin tätä ylihinnoiteltua kategoriaa, on toiminut mainiosti sekä soitteluun, datasiirtoon sekä äänitykseen (mikkiadapterin kanssa). Ainoa nipottamisen aihe on ollut suhteellisen rajallinen akun kesto (n. 6-7h), joskin sekin ongelma ratkesi ostamalla Belkinin ulkoisen patterikotelon. Äänitykseen saattaa tarvita melko paljon kovotilaa kun pukkaa wav-tiedostoa. Nähdäkseni joku 512 Mb loppuisi melko nopeasti kesken, varsinkin jos levyllä on muutakin tavaraa. Mainittakoon vielä, että näillä hetkillä julkaistettaneen uusi IPod-mallisto, jossa tuo akunkesto pitäisi olla huomattavasti pidempi. Heavy this heart, no lighter this art... | |
![]() 13.08.2004 20:02:47 | |
ite oon viimeaikoina kiinnostuneena katellu nuita sonyn hi-md -vehkeitä. tallennuskapasiteetti 1,5Gb eli muutamalla levykkeellä saa jo ihan kiitettävän satsin musiikkia matkallekin mukaan. http://www.sony.fi/PageView.do?site … 3§ion=fi_FI_Magazine_MTMOYS tosiaan tuommonen mp3-soitin on alle 5Gb:n kokoisena aika sidottu siihen että on se kone siinä lähellä jos meinaa saada soittoluetteloon vähän vaihtelua. ja md:n eduks tosiaan voi laittaa nuo vähän hifimmät nauhotusmahollisuudet. (eipä sillä, loppupeleissä kun miettii niin jo 64Mb:n soittimeen saa enemmän eri biisejä kun kuukauden aikana radiosta tulee.. he.) | |
![]() 13.10.2004 21:16:39 | |
sonyn hi-md -vehkeitä. tallennuskapasiteetti 1,5Gb 1,0GB jos tarkkoja ollaan. Itse olen myös jo hetken aikaa etsinyt sopivaa "massamuisti"-laitetta, mutta myönnettäköön, uuden Hi-MD:n ominaisuudet on aika kovaa luokkaa. Joskin, Sony on käsittääkseni taas tyrkännyt jonkinlaisen kopiosuojauksen MD:llä äänitettyjen biisien USB-siirtoa vaikeuttamaan. Onko se nyt sitten niin, että biisit eivät kovalevyllä muodostu tuttuihin formaatteihin, vaan pysyvät Sonyn omana muotona tms. Itse olen tutustunut pelkästään äänittäviin, linjasisääntulon sisältäviin laitteisiin: iRiver iFP-700/800 -sarja on vallan näppärää. Miinuspuolena se, ettei tietokone tunnista USB-muistina, pitää käyttää mukana tulevaa softaa. Paitsi uusimmalla firmwaren alpha-versiolla, jolla taas muut ominaisuudet on rajoitettu roimasti. Jos tuo softan tarve ei haittaa, verkkokaupasta iRiver iFP ni se on siinä. Jos taas huonompikin äänenlaatu (128kbps mp3) laitteella äänittäessä riittää, iAudio U2 on verraton vehje, tavallisen sytkärin kokoinen. Huono puoli on vaihdettavan akun puute. Jos taas kaikkea haluaa enemmän, iRiver iHP-120 taitaa olla tykein laite. Hieman enemmän kokoa ja hintaa, mutta löytyy USB-muistiominaisuus, reilusti nopeampi tiedonsiirto, optiset sekä analogiset linjat sisään ja ulos, ... ai niin, ja 20GB tilaa. Joitain pikkujuttuja vielä odotellaan uudemmilta firmwareilta, mutta muutoin verraton laite. Voittanut paljon testejä. Mutta itse aion alkaa lukemaan tarkemmin Hi-MD-soittimien pienellä präntättyjä tekstejä, jotain keljua sieltä aina löytyy, kuten Net-MD:n rankat rajoitukset. Joku yksityinen heppu oli tehnyt softan joka konvertoi Sonyn Hi-MD:llä äänitetyt tiedostot waveiksi, joten jotain puutteita Hi-MD -järjestelmässäkin on. http://forums.minidisc.org/viewtopic.php?t=6087 -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)