Aihe: Kummalla pienempi latenssi?
1
KJM
19.08.2004 10:08:23
Soundblaster Live ja kx-ajurit
vai
integroitu äänikortti ja asio4all-ajurit?
paskanvitut!
kjh
19.08.2004 14:43:09
Todennäköisesti SB Live plus kx, koska Asio4all on vain wrapperi Microsoftin DirectX -drivereille, jolloin kerroksia on enemmän.

Karri
BulletProof
19.08.2004 19:50:00
Soundblaster Live ja kx-ajurit
vai
integroitu äänikortti ja asio4all-ajurit?

Minulla integroitu ja asio4all.

Latenssi vähän päivästä riippuen 10-15ms.
KJM
19.08.2004 19:52:38
mä saan 5ms mut sillon kyl tulee välillä vähä häiriöitä :/
paskanvitut!
sami_sumea
02.01.2005 00:22:37

Asio4all on vain wrapperi Microsoftin DirectX -drivereille, jolloin kerroksia on enemmän.

Ei muuten ole.

Asio4all hookkaa suoraan systeemin WDM-driverin jolla ei ole mitään tekemistä DirectX:n kanssa.

t. nimim. 1.5 millisekkaa latenssia Asio4all:lla läppärin äänikortilla ilman röpinöitä :)

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
d-iivil
02.01.2005 20:05:33
Jahas, asio4allista on näemmä sitten viime näkemän tullut kokonaan uusi versio. Hienoa! Nyt toimaa mullakin asio-driverit ja latenssit gametheater xp 6.1:sellä on karvan alle 5ms :)
jorma_r
02.01.2005 23:08:48
t. nimim. 1.5 millisekkaa latenssia Asio4all:lla läppärin äänikortilla ilman röpinöitä :)

Mulla on 0.66 ms läppärin integroidulla kortilla. Kerran puoleen tuntiin raksahtaa. Ihmettelin että huijaako kone kun noinkin hyvin pyörii mutta ei se tunnu huijaavan... Nielee sumeilematta 2x 16 framen puskurin...
kjh
03.01.2005 16:43:51
Asio4all hookkaa suoraan systeemin WDM-driverin jolla ei ole mitään tekemistä DirectX:n kanssa.
...

Jaahas, vielä elokuulta olevia juttuja pitää kommentoida. Sanotaan sitten, että käyttää samaa APIa kuin DirectX. Joka tapauksessa tuo WDM + ASIO4ALL on driveri + driveri, kun taas kx on driveri. Tässä lieneekin tarpeeksi tekniikkaa muusikoille.

Mukava kuulla että toimii hyvin noinkin.

Karri
sami_sumea
03.01.2005 16:57:29 (muokattu 03.01.2005 17:08:03)

Sanotaan sitten, että käyttää samaa APIa kuin DirectX. Joka tapauksessa tuo WDM + ASIO4ALL on driveri + driveri, kun taas kx on driveri.

Asio4all on WDM:ää käyttävä erittäin kevyt asio-interface, KX taas on "suora" ajuri creative/emun korteille..

"ASIO4ALL is a hardware-independent low latency ASIO driver for WDM audio devices. It uses WDM Kernel-Streaming and sometimes even more sophisticated methods to achieve its objectives."

Et kyllä toi asio4all rönkkii noita kortteja kernel-tasolla samalla tavalla ku KX:t / GSIF:it / suorat asio-ajuritkin.

DirectX taas on tavallaan ASIO:ta vastaava, microsoftin ääni/graffa-ajuri (johon taas korttivalmistajat väsää yleensä oman implementaationsa).

DX:llä ei oo vaan edelleenkään mitään tekemistä Asio4all:n tai muutenkaan ASIOn kanssa, joten ei kannata sotkea sitä tähän :)

Mut hei oikeesti, who cares, ainakin toi toimii hemmetin hyvin, mulle on ihan sama onko se ajuri vai ajurinajurinajuri :-D

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)