KJM 19.08.2004 10:08:23 | |
---|
Soundblaster Live ja kx-ajurit vai integroitu äänikortti ja asio4all-ajurit? paskanvitut! |
kjh 19.08.2004 14:43:09 | |
---|
Todennäköisesti SB Live plus kx, koska Asio4all on vain wrapperi Microsoftin DirectX -drivereille, jolloin kerroksia on enemmän. Karri |
BulletProof 19.08.2004 19:50:00 | |
---|
Soundblaster Live ja kx-ajurit vai integroitu äänikortti ja asio4all-ajurit? Minulla integroitu ja asio4all. Latenssi vähän päivästä riippuen 10-15ms. |
KJM 19.08.2004 19:52:38 | |
---|
mä saan 5ms mut sillon kyl tulee välillä vähä häiriöitä :/ paskanvitut! |
sami_sumea 02.01.2005 00:22:37 | |
---|
Asio4all on vain wrapperi Microsoftin DirectX -drivereille, jolloin kerroksia on enemmän. Ei muuten ole. Asio4all hookkaa suoraan systeemin WDM-driverin jolla ei ole mitään tekemistä DirectX:n kanssa. t. nimim. 1.5 millisekkaa latenssia Asio4all:lla läppärin äänikortilla ilman röpinöitä :) ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
d-iivil 02.01.2005 20:05:33 | |
---|
Jahas, asio4allista on näemmä sitten viime näkemän tullut kokonaan uusi versio. Hienoa! Nyt toimaa mullakin asio-driverit ja latenssit gametheater xp 6.1:sellä on karvan alle 5ms :) |
jorma_r 02.01.2005 23:08:48 | |
---|
t. nimim. 1.5 millisekkaa latenssia Asio4all:lla läppärin äänikortilla ilman röpinöitä :) Mulla on 0.66 ms läppärin integroidulla kortilla. Kerran puoleen tuntiin raksahtaa. Ihmettelin että huijaako kone kun noinkin hyvin pyörii mutta ei se tunnu huijaavan... Nielee sumeilematta 2x 16 framen puskurin... |
kjh 03.01.2005 16:43:51 | |
---|
Asio4all hookkaa suoraan systeemin WDM-driverin jolla ei ole mitään tekemistä DirectX:n kanssa. ... Jaahas, vielä elokuulta olevia juttuja pitää kommentoida. Sanotaan sitten, että käyttää samaa APIa kuin DirectX. Joka tapauksessa tuo WDM + ASIO4ALL on driveri + driveri, kun taas kx on driveri. Tässä lieneekin tarpeeksi tekniikkaa muusikoille. Mukava kuulla että toimii hyvin noinkin. Karri |
sami_sumea 03.01.2005 16:57:29 (muokattu 03.01.2005 17:08:03) | |
---|
Sanotaan sitten, että käyttää samaa APIa kuin DirectX. Joka tapauksessa tuo WDM + ASIO4ALL on driveri + driveri, kun taas kx on driveri. Asio4all on WDM:ää käyttävä erittäin kevyt asio-interface, KX taas on "suora" ajuri creative/emun korteille.. "ASIO4ALL is a hardware-independent low latency ASIO driver for WDM audio devices. It uses WDM Kernel-Streaming and sometimes even more sophisticated methods to achieve its objectives." Et kyllä toi asio4all rönkkii noita kortteja kernel-tasolla samalla tavalla ku KX:t / GSIF:it / suorat asio-ajuritkin. DirectX taas on tavallaan ASIO:ta vastaava, microsoftin ääni/graffa-ajuri (johon taas korttivalmistajat väsää yleensä oman implementaationsa). DX:llä ei oo vaan edelleenkään mitään tekemistä Asio4all:n tai muutenkaan ASIOn kanssa, joten ei kannata sotkea sitä tähän :) Mut hei oikeesti, who cares, ainakin toi toimii hemmetin hyvin, mulle on ihan sama onko se ajuri vai ajurinajurinajuri :-D ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |