Aihe: Lexicon omega studio midiraitaongelma 1 | |
---|---|
![]() 07.03.2005 00:13:54 | |
Tuli hankittua tommonen laatikko kannettavan jatkoksi. Sen mukana tuli jiku protrack softa, joka taitaa olla sonarista kevennetty versio. Ongelmana on, etten saa midi raitoja kuulumaan ollenkaan. Esim. jos otan rumpuraidaksi session drummerin jonkun valmiin luupin niin mitään ei kuulu. Kitarat kyllä tulee ihan ok. Audio asetukset pitäis olla ok mutta mitä niille midi in ja out jutuille pitää tehdä. Kevyt oli ohjekirja tässä asiassa.. Ohjelma herjasi että midi raidat ei kuulu jos ei määritä in ja out "ajureita" ja aukas semmosen ikkunan missä ne voi valita. No ne on valittuna mutta ei kuulu mitään. Kysymys kuuluu, että pitäskö niiden kuulua suoraan vai täytyykö ne soittaa jonkun muun (syntikkasofta?) kautta. Mun mielestä tää on tämän sekvensseriohjelman ongelma koska esim fruity loop soittaa ton laatikon kautta eikös ne oo midinä siinäkin samplet? Mites tätä pitäs nyt testata? | |
![]() 07.03.2005 09:18:05 | |
Kysymys kuuluu, että pitäskö niiden kuulua suoraan vai täytyykö ne soittaa jonkun muun (syntikkasofta?) kautta. Mun mielestä tää on tämän sekvensseriohjelman ongelma koska esim fruity loop soittaa ton laatikon kautta eikös ne oo midinä siinäkin samplet? Fruity Loopsissa taitaa olla itsessään mukana softasyna tai parikin, tässä ilmeisesti sitten ei. Midi itsessäänhän ei pidä ääntä, se vain ohjaa. Ainakin tuoreemmissa Windowseissahan on mukana myös suhteellisen läyhäinen softasyna ("Microsoft GS Wavetable Synth"), jota voi yrittää määrittää midin määränpääksi. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. | |
![]() 07.03.2005 15:19:45 | |
Kokeilin Sonar 3 samaa purkkia ja ongelma sama. Oonko mä ymmärtänyt tämän MIDI jutun aivan väärin kun luulen että sekvensseriohjelman pitäs soittaa nuo MIDI raidat ja työntää ne USBia pitkin purkille. Eihän siellä purkissa vissiin ole mitään softasynaa. Vai??? Tuleekos muiden korttien mukana joku "synth ohjelma" vai onko ne sekvensserin mukana, vai onko outputtina joku windowsin midi systeemi? Jonkun on pakko ne midit soittaa, jos kerran midi on pelkkiä käskyjä. Nyt jos asetukset on jotenki kanervikossa niin voiko käydä niin että midi komennot menee windowsin kautta kannettavan sisäselle kortille eikä USB:hen lainkaan? Piru ku on lyhyt kokemus näistä (4 h) niin ei käsitä. | |
![]() 07.03.2005 15:51:05 | |
No juu. Ainakin Sonarissa pitää avata oma audioraita juuri olettamallesi softasyntikoille (eli tarvitsen semmoisen). Tällöin ko softasynan output menee audioraidalle ja toimii master-volumena ko syntikalle - softasynalla on sitten itsessään raitakohtaiset säädöt. Eli jos mukana tuli softa-syna, niin asentele se ja koeta löytää sen käyttöohjeet. | |
![]() 08.03.2005 09:50:34 | |
Ilmeisesti Lexicon kortti/softa ei itsessään sisällä midin soittamiseen tarvittavia ominaisuuksia (syntikkaa) . Sain midiraidan kuulumaan siten, että valitsin Insert DXI Synth ja sieltä löytyi erilaisia syntikoita. Kun valitsi jonkun, ohjelma teki sille oman raidan. Sen jälkeen kun valitsi midiraidan ulosmenoksi kyseisen syntikkaraidan niin alkoi ääntäkin kuulua. Ongelmana on vielä se, että instrumentti millä syntikka raidan soittaa on mikä sattuu. Mulla kun ei oo noista kokemusta niin voi olla että mulla on vääriä patcheja tai jotain valittuna. Liekö noissa softasyntikoissa omat patchit ja raidalla olevissa rummuissa omansa ja ne ei nyt sitten ole samat? Onko olemassa joku plugin DXI syntikka joka osais soittaa rummut? Osaisko joku neuvoa jonkun vaihtoehtoisen tavan saada aikaseksi rumpuraidat (joko midinä tai muuten) | |
![]() 08.03.2005 11:50:14 | |
Just. Ne lienee ns GM (general midi) syntikoita, jolloin oletuksena on, että midi-raita 10 on rummut. Erillisissä koneissa yleensä 16. Ja kunhan tarpeeksi napsuttelet hiirellä sinne tänne, pitäisi löytyä paikka, josta muutkin soundit saa vaihdettua (riippuu syntikoista). Jos seillä on VSC (virtual sound canvas), niin se on ainakin GM-peli. Alkaako pelittämään? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)