Halldor 14.02.2004 19:47:38 | |
---|
Kaipaisin hieman neuvoa pc-koneen formatointiin. Olen mäkkimies, joten olen pc-maailmasta hieman ulkona. Tarkoitus olisi tyhjentää koneeni kovalevy kokonaan ja asentaa sitten Windows 98 siihen uudestaan. Miten minun tulisi toimia? |
Billsner 14.02.2004 19:58:10 | |
---|
Noniin, tämä kysymys on selvästi osoitettu minulle (vähän turhankin useasti format C:n olen tehnyt). 1. Varmista että sinulla 98:sin käynnistyslevyke. 2. Tuikkaa se sisään ja käynnistä kone. 3. Valitse cd-rom tuki ja odottele... 4. Kirjoita format c: ja odottele. 5. Anna levylle nimi... ja formatointi olisi valmis. Jos suinkin mahdollista (jos levytilaa löytyy n.800mb ylimääräistä), niin kannattaa kopsata win98 cd:ltä asennustiedostot c: asemalle (win98 niminen kansio cd:llä). Näin vältyt siltä että pitää kaivaa 98-levy jostain laatikosta aina kun laitat jotain uutta koneeseen (tai jotku ajurit jostain syystä katoaa). Ja kannattaa muuten asentaakkin se kovaleyltä, nopeampaa... "I have become Death, destroyer of worlds!"-Xzar |
Vanalkar 15.02.2004 00:29:39 | |
---|
3. Valitse cd-rom tuki ja odottele... Jos et pysty valitsemaan käynnistyykö kone CD:tä vai kovolta, niin silloin käy BIOS:sta laittamassa CD-käynnistys päälle. Eli koneeseen virrat päälle ja deleteä hakkaamallahan sinne BIOS:iin yleensä pääsee. Oppi Fjellet |
Heart Of Steel 15.02.2004 01:18:43 (muokattu 15.02.2004 01:19:40) | |
---|
kannattaa kopsata win98 cd:ltä asennustiedostot c: asemalle (win98 niminen kansio cd:llä). Itse asiassa kannattaa laittaa kaikki .cab-tiedostot hakemistoon c:/windows/options/cabs, niin Winkkari löytää ne automaattisesti kysymättä sijaintia. edit: prkl, kenoviivat ei toimi... "Nobody tells a Man how to play." |
Heart Of Steel 15.02.2004 01:23:58 | |
---|
Jos et pysty valitsemaan käynnistyykö kone CD:tä vai kovolta, niin silloin käy BIOS:sta laittamassa CD-käynnistys päälle. Eli koneeseen virrat päälle ja deleteä hakkaamallahan sinne BIOS:iin yleensä pääsee. Öh? Tässähän puhuttiin että käynnistyslevykkeeltä (eli disketiltä AKA korpulta) valitaan cd-rom-tuki käynnistysvalikosta. Tietääkseni yksikään Win98-cd ei ole boottaava. "Nobody tells a Man how to play." |
Vanalkar 15.02.2004 10:50:26 | |
---|
Öh? Tässähän puhuttiin että käynnistyslevykkeeltä (eli disketiltä AKA korpulta) valitaan cd-rom-tuki käynnistysvalikosta. Tietääkseni yksikään Win98-cd ei ole boottaava. Ai ei vai? Sitten tietoni ovat jääneet päivittämättä. Pyydän anteeksi. Itse en ole susikasiin koskenut enää pariin vuoteen. Oppi Fjellet |
Billsner 15.02.2004 11:20:53 | |
---|
Itse asiassa kannattaa laittaa kaikki .cab-tiedostot hakemistoon c:/windows/options/cabs, niin Winkkari löytää ne automaattisesti kysymättä sijaintia. Mulla ne on kansiossa C:/win98/ ja ei ole vielä kertaakaan kysynyt missä ne on (sitten edellisen formatoinnin siis :) "I have become Death, destroyer of worlds!"-Xzar |
-Q- 15.02.2004 12:05:04 | |
---|
Tietääkseni yksikään Win98-cd ei ole boottaava.
Onhan niitä toki buuttaaviakin. Tuossa vajaan metrin päässä hyllyssäkin on yksi. Ja ihan alkuperäinen, ennenkuin joku kerkiää vängätä. :) Eihän CD:n varsinaisella datalla ole mitään tekemistä sen buuttiosion kanssa. |
Halldor 15.02.2004 13:44:15 | |
---|
Kiitos vinkeistä, formatointi ja asennus sujuivat ongelmitta. |
jPekka 15.02.2004 14:04:25 | |
---|
Tietääkseni yksikään Win98-cd ei ole boottaava. Hys! Älä sano sitä ääneen! Minun koneeni on suostunut boottaamaan Win98-levyltä aina tarvitessa enkä halua sen kuulevan, että ei pitäisi... 86 % tämän lauseen ensi kertaa lukeneista yrittää nuolaista omaa kyynärpäätään. |
Heart Of Steel 15.02.2004 18:18:10 | |
---|
Okei okei! :-) On niitä sitten boottaaaviakin, uskotaan. Niin Billsner, asensitko winukan tuosta c:/win98-hakemistosta? Silloinhan se toki hakee sieltä ensimmäisenä, jos ei löydy etsii options/cabsista, jos ei vieläkään löydy, kysyy sijaintia. "Nobody tells a Man how to play." |
Billsner 15.02.2004 21:57:50 | |
---|
Niin Billsner, asensitko winukan tuosta c:/win98-hakemistosta? Silloinhan se toki hakee sieltä ensimmäisenä, jos ei löydy etsii options/cabsista, jos ei vieläkään löydy, kysyy sijaintia. Asensin kyllä. Ei ole vielä kysynyt cabbien sijaintia. "I have become Death, destroyer of worlds!"-Xzar |
poppamies 16.02.2004 08:25:52 | |
---|
No vähän off topicina... Laitoin joitakin aikoja sitten XP koneeseen eikä minun ole ollut sen jälkeen tarvetta formatoida. Kun mulla oli 98 II edition koneella jouduin pahimmillaan formatoimaan koko paskan useamman kerran vuodessa ... "G-strings are for strippers" |
Vanalkar 16.02.2004 11:16:14 | |
---|
No vähän off topicina... Laitoin joitakin aikoja sitten XP koneeseen eikä minun ole ollut sen jälkeen tarvetta formatoida. Kun mulla oli 98 II edition koneella jouduin pahimmillaan formatoimaan koko paskan useamman kerran vuodessa ... Kuulostaa tutulta. :) Oppi Fjellet |
Fortune 16.02.2004 14:03:08 | |
---|
No vähän off topicina... Laitoin joitakin aikoja sitten XP koneeseen eikä minun ole ollut sen jälkeen tarvetta formatoida. Kun mulla oli 98 II edition koneella jouduin pahimmillaan formatoimaan koko paskan useamman kerran vuodessa ... Sama täällä, vaikkakin vaihdoin W2K:hon. 98 ei ymmärtänyt yhtenä osiona olevaa 40 gigan kiintolevyä ja pisti sen sekaisin parin kuukauden välein. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
juskababiska 16.02.2004 14:11:35 | |
---|
Kaipaisin hieman neuvoa pc-koneen formatointiin. Olen mäkkimies, joten olen pc-maailmasta hieman ulkona. Tarkoitus olisi tyhjentää koneeni kovalevy kokonaan ja asentaa sitten Windows 98 siihen uudestaan. Miten minun tulisi toimia? irrota kovo ja nakkaa se hevon perseeseen, vaiha uus tilalle, formatointi on tyhmää ja ei auta osta uus kovo niin on parein |
Fortune 16.02.2004 14:13:10 | |
---|
irrota kovo ja nakkaa se hevon perseeseen, vaiha uus tilalle, formatointi on tyhmää ja ei auta osta uus kovo niin on parein No niin just :) "Makaronilaatikko homehtui Tupperware-rasiaan, täytyy ostaa uusi Tupperware-rasia." "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Billsner 16.02.2004 14:45:05 | |
---|
No vähän off topicina... Laitoin joitakin aikoja sitten XP koneeseen eikä minun ole ollut sen jälkeen tarvetta formatoida. Kun mulla oli 98 II edition koneella jouduin pahimmillaan formatoimaan koko paskan useamman kerran vuodessa ... Mielummin formatoin koneen pari kertaa vuodessa kuin että windowsinkorjausohjelma sanoo xp:stä että sitä ei voi enää korjata :) Sitäpaitsi 98:ssa toimii Impulse Tracker :) "I have become Death, destroyer of worlds!"-Xzar |
Fortune 16.02.2004 14:47:44 | |
---|
Sitäpaitsi 98:ssa toimii Impulse Tracker :) Toimii W2K:ssakin, tosin taistelua vaati. Mutta Modplug tracker on parempi. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Heart Of Steel 16.02.2004 14:56:56 | |
---|
Impulse Tracker Voihan XP-koneessakin käyttää dossia vaikkapa boottikorpulta. Wanha Kunnon Doshan ei tietenkään osaa lukea ntfs-osioita, joten dos-ohjelmille kannattaa tehdä oma fat-osionsa. Voipi olla kyllä hankalaa löytää toimivia dos-ajureita uusille äänikorteille. Ja XP:tä en kyllä vaihtaisi Susikasiin tai Milleen, vaikka siitä vähän maksettaisiinkin. Kakstonniseen vaihtoa olen kyllä harkinnut, keveyden takia. "Nobody tells a Man how to play." |