Antti1 24.12.2005 15:45:05 (muokattu 30.12.2005 18:53:07) | |
---|
Elikkä mulla on koneessa tällä hetkellä koneessa Adobe Audition ja tiedustelen onko olemassa mitään kevyttä vastaavaa ohjelmaa, jossa olisi myös asio tuki? Pitäisi tukea vst-efektejä ja mieluusti myös direct x -plugareita. Direct X -tuki ei tosin ole aivan pakollinen. Ei mieluusti kovinkaan rajoitettuja raitamääriä (esim. Kristalin 16 on liian vähän), tai muitakaan suurempia rajoitteita. Midi-puolen toiminnoilla ei toistaiseksi ainakaan ole suurempia merkityksiä, joten ne on vähän niinkun yks hailee. Vaihdan softan sen takia, ettei tämä oikeastaan ole kai täysin laillinen (kopioitu kaverilta) ja haluaisin mahdollisimman kevyen softan säästääkseni konetehoja. Olisiko Cubase SL 3 kenties hyvä softa kaipaamaani käyttötarkoitukseen, vai onko sekin turhan raskas? Muita ehdotuksia? "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Lego 24.12.2005 15:47:59 | |
---|
Cubase LE on kevyt mutta ainakin yksi rajoitus jättää sen varmaankin vaatimustesi ulkopuolelle, nimittäin inserttejä voi olla vain kaksi per raita. Tämä on kyllä pistänyt vituttamaan useammin kuin kerran viime aikoina. |
Antti1 24.12.2005 16:00:35 | |
---|
Joo, toi kaks inserttiä kuulostaa juuri kyllä sen tapaiselta rajoitukselta, jota haluaisin välttää. Rajoituksia saa siis olla, kunhan ne ei ole mitään kriittisiä miksaamisen kannalta, tai ne pystyy jotenkin edes kiertämään. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
cubasisti 24.12.2005 23:14:51 | |
---|
Kahden insertin rajoituksen pystyy kiertämään esim. Energy XT:llä tai Chainerilla. Mutta ne ovat maksullisia ohjelmia. Deadline tekee mestarin. |
Antti1 30.12.2005 18:51:58 | |
---|
Eikö todellakaan tule mitään muita ehdotuksia? Edullinen ei nyt tarkoita mitään viittäkymppiä, on mulla rahaa ostaa vaikka Nuendo 3, jos pakko on. Ehdotelkaa perhana, tällä alkaisi olemaan pikkuhiljaa pienimuotoinen kiire, kun pitäisi osata ohjelmaa sitten käyttääkin ainakin auttavasti. Cubase, Sonar, Logic? Mitä näitä nyt onkaan... Eikö noista löydy mitään sopivaa mulle? "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
D-Kay 30.12.2005 19:06:39 | |
---|
"I'm not a business man I'm a business, man" |
Antti1 30.12.2005 19:10:37 | |
---|
N-Trackin demoa oon joskus käyttänyt ja kokeilin eilen uudestaan, käyttöliittymä ei miellyttänyt ollenkaan. Mahdollinen ehdokas hinta/hupisuhteensa takia, mutta ehdotelkaa kuitenkin jotain muuta. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Antti1 30.12.2005 20:27:42 | |
---|
Tässä kun nyt olen näitä kaikenlaisia erilaisia demoja ohjelmista kokeillut, niin parhaimmaksi mun mielestä omiin tarpeisiin on osoittautunut Sonar. Mitäs versiota tuosta kannattaisi lähteä metsästämään? Mitään hyviä ja huonoja puolia tuosta ohjelmasta? Prossutehoa se ei ainakaan imenyt ollenkaan niin paljon, kuin toi Audition. Ehkei Audition vain sovi mun kokoonpanolle, tai jotain, mutta Windowsin ja Sonarin mittarin mukaan Sonar 4 vei 8 raidan nauhoituksessa sellaiset 60-70% vähempi tehoa. Se on mun mielestä ainakin aika paljon. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Kemppilä 30.12.2005 20:43:33 | |
---|
Mie oon tässä useamman vuoden värkänny magixin music studio sarjan ohjelmilla (7 ja 2005 deluxe). Hyviä softia ovat ja edullisia ja riittäny ainakin minun tarpeisiin. Nyt oon kanssa ruvennu etsiskelemään uutta softaa, kun vaatimustaso alkaa nousta. Cubasea olen kokeillu enkä tykänny. Liian monimutkanen minulle ja hirveetä säätämistä (tiedä sitten jos sitä osais käyttää). Sonariin olen minäkin kovasti kallistumassa. Demoversiota testailin ja tuntu kovinkin luontevalta sen käyttö. Siitä siis kaipaisin minäkin kommentteja. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
PIM 30.12.2005 22:45:19 | |
---|
N-Trackiä kannattaa harkita vakavasti, koska siitä löytyy tuki kaikille tärkeimmille standardeille (ASIO, DirectX, VST, Rewire, 5.1) eikä mitään keinotekoisia raitamäärä- tms rajoitteita. Hintalaatusuominaisuussuhdetta on vaikea pistää paremmaksi kuin tässä 60e softassa. Ite tässä päivittelen juuri parhaillaa uusimpaan 4.1 versioon. What's new in n-Track Studio v4.1 * Support for surround mixing * Surround panner * Increased audio processing multithreading to take advantage of hyperthreading, dual-core and multiple CPU systems. Increase in performance should be ~10% with hyperthreading CPUs and ~50% with dual CPUs * Multiple customizable mixers * Option to display vertical master & aux mixer stripes * Redesigned delete track dialog box shows all wave files to be deleted from selected tracks * Overlapped wave files in the timeline Z order can be now altereded with the Bring to front/Send to back context menu commands * List box to select which outputs to mixdown in the Mixdown dialog box * Option to mixdown to multiple stereo wave files, multiple mono wave files or single multichannel wave file * "Bounce track to single wave file" timeline context menu command * Importing of .flac compressed audio files ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Antti1 31.12.2005 06:49:07 | |
---|
Joo, toi N-Track on kyllä hyvä vaihtoehto ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan, oikeastaan paras. Ainut miinus siinä tosiaan on se (mun mielestä) jollain tapaa sekava ja ahdas käyttöliittymä. Mä en oikein voi sietää sitä jostain syystä. :D Sonarista ei ilmeisesti kauheasti tule kommentteja? Ehkei käyttäjät osaa eksyä tän nimiseen keskusteluun. Pitäisiköhän pistää ihan oma jutustelu siitä sitten käyntiin... "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
jPekka 31.12.2005 14:07:33 | |
---|
Joo, toi N-Track on kyllä hyvä vaihtoehto ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan, oikeastaan paras. Ainut miinus siinä tosiaan on se (mun mielestä) jollain tapaa sekava ja ahdas käyttöliittymä. Mä en oikein voi sietää sitä jostain syystä. :D Käyttöliittymät ovat aina vähän henkimaailman asioita, totta. Itse olen niin tottunut n-Track Studioon - jotenkin sopii minulle kasettineliraitureiden kanssa kasvaneelle - etten halua siitä pois päästäkään. Midisekvensseriksi hommasin just Sonarin, kun en kertakaikkiaan tottunut äänikortin mukana tulleeseen Cubase VST/32:een, joka sinänsä hoiti ihan kunniakkaasti kaiken midinkäsittelyn (ja audioksi äänityksen) jota tarvitsin ennen tavaran dumppaamista nTS:oon. Jälleen tottumiskysymys: käytin toistakymmentä vuotta Cakewalk Pro Audion nelosversiota, joka oli windows 3.1 -softa... Sonarista ei ilmeisesti kauheasti tule kommentteja? Ehkei käyttäjät osaa eksyä tän nimiseen keskusteluun. Pitäisiköhän pistää ihan oma jutustelu siitä sitten käyntiin... Paketti (Sonar 4 studio edition - halvempi kuin vitonen, jossa ei ollut mitään sellaista mitä erityisesti tarvitsisin) on vielä matkalla, joten en siitä osaa kommentoida. Katsotaan sitten kun on kokemuksia. Cakewalkilla on noita halvempiakin versioita, mutta niistä puuttuu se minulle niin tärkeä groove-kvantisointi. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar |
Risk 31.12.2005 16:00:50 | |
---|
Ootko tsekannut Mackie Tracktionin ja Acoustica Mixcraftin? Itse en noista juuri mitään tiedä mutta tulipa mieleen... |
Antti1 31.12.2005 17:26:59 | |
---|
Enpä ole noita tainnut oikeastaan tarkastaa. Menenpä katsastamaan ominaisuuksia. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
PIM 31.12.2005 18:16:03 | |
---|
Enpä ole noita tainnut oikeastaan tarkastaa. Menenpä katsastamaan ominaisuuksia. Älä sitten nyrjäytä silmiäs Tracktionin käyttöliittymän kanssa. Poikkeaa aika radikaalisti muista raitureista. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Juntunen 31.12.2005 19:18:18 | |
---|
Ite tässä päivittelen juuri parhaillaa uusimpaan 4.1 versioon. Miten tuon Flavion muuten tavoittaa tällähaavaa? Joku tuossa kesällä kirjoitteli, ettei ollut kuulunut mitään vastausta rahojen lähettämisen jälkeen. |
Kemppilä 01.01.2006 13:12:35 | |
---|
Sonarista sen verran, että mitenkä noi plugarit on tuettu vanhemmissa versioissa, niinkun nelosessa? Tukeeko vst:tä ja directx:ää? Jostakin sain käsityksen, että vst toimii vaan tässä uudemmassa ilman mitään virityksiä. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
PIM 01.01.2006 14:11:38 | |
---|
Miten tuon Flavion muuten tavoittaa tällähaavaa? Joku tuossa kesällä kirjoitteli, ettei ollut kuulunut mitään vastausta rahojen lähettämisen jälkeen. Kyllä se mulle vastas vartissa kun ohjelma oli versiopäivityksen yhteydessä hukannut autentikointikoodit enkä löytänyt niitä omista jemmoistani. Oli jopa ihan oikeat kooditkin eli ainakaa paljon parempaa ja nopeampaa palvelua en osaisi/tulisi edes mieleen odottaa edes joltain isolta softafirmalta. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Haxu 02.01.2006 15:04:55 | |
---|
Sonarista sen verran, että mitenkä noi plugarit on tuettu vanhemmissa versioissa, niinkun nelosessa? Tukeeko vst:tä ja directx:ää? Jostakin sain käsityksen, että vst toimii vaan tässä uudemmassa ilman mitään virityksiä. Sonarissa kolmosesta eteenpäin mukana vst adapter joka on läpinäkyvä asennuksen jälkeen. Itselläni käytössä Sonar 4 producer edit. Sound, Music, Emotion
www.aanivoimala.fi |