meriluoto 09.01.2006 20:44:00 | |
---|
Ostin tuossa läppärin jossa on sellainen vika että näytössä on valot eli näyttö palaa. Mitään näytössä ei kuitenkaan näy. Myyjä meinasi että sen voisi fixata jollain bios-päivityksellä? Onko näin vai viittaako vika johonkin muuhun? Onko mielestänne korjattavissa? Kitosh! "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
-Q- 09.01.2006 23:54:36 | |
---|
Siis näytön taustavalo palaa, mutta kuvaa ei tule? Näkyykö kuvaa ulkoisessa monitorissa jos kytket siihen? Jos, niin vika on luonnollisesti signaalitiessä näytönohjaimelta paneelille tai itse paneelissa. Aika harvoin kuitenkin ne paneelit pimenevät kokonaan, vaan yleensä siihen tulee esim. raitoja, osia jää mustaksi tai värit sekoilee. Jos ulkoisessakaan monitorissa ei näy kuvaa, on jotain enemmän pielessä. Sitten melkein jo oletan että kone ei itseasiassa käynnisty (lataa edes BIOSia) ollenkaan, mutta vaikea sanoa mitään varmaan näillä tiedoilla. Biosin päivitys tuskin auttaa. Tai jos et edes näe mitä teet tai kone ei käynnisty ollenkaan, niin et sitä pysty edes kokeilemaan. Tottakai sen voi korjata mutta kannattaako, on eri asia. Merkki, malli, ikä, speksit? |
BotneLapio 09.01.2006 23:57:13 | |
---|
Takuu? -=Botnee!!=- |
kamina 10.01.2006 09:40:20 | |
---|
Sama kai se sulle millä se korjataan, kunhan korjataan? :) |
t-termiitti 10.01.2006 09:53:08 (muokattu 11.01.2006 09:10:50) | |
---|
Ostin tuossa läppärin jossa on sellainen vika että näytössä on valot eli näyttö palaa. Mitään näytössä ei kuitenkaan näy. Myyjä meinasi että sen voisi fixata jollain bios-päivityksellä? Onko näin vai viittaako vika johonkin muuhun? Onko mielestänne korjattavissa? Kitosh! Kyseessä on siis käytetty läppäri? Myyjä on yksityinen henkilö? Minun ohjeeni: Pura kauppa ja osta toiselta! (ellei hinta ollut todella edullinen ja tunnet myyjän entuudestaan luotettavaksi) Luulen, että saat tuosta oikean riesan. Jos se läppäri on toiminut joskus tuolla bios-versiolla ja enää ei, niin tuskinpa biosin päivitys auttaa asiaa lainkaan. E: Onneksi olin taas väärässä. (alla oleva viesti). Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia) |
meriluoto 10.01.2006 17:31:02 | |
---|
God damn! Kyllä se perskules Bios:n päivityksellä alkoi wörkkimään! "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
-Q- 10.01.2006 22:58:38 | |
---|
Onneksi olkoon. Uteliaisuudesta ihan pakko kysyä että miten onnistuit päivittämään ilman kuvaa? ..Vai olikohan sellainen päivitys joka vain hoitaa asiansa eikä kysy kolmea kertaa "oletko varma?" Tuppaavat kannettavien bios-päivitykset monesti vaativan täyden akun yms. kikkailua. |
meriluoto 11.01.2006 16:52:43 | |
---|
Onneksi olkoon. Uteliaisuudesta ihan pakko kysyä että miten onnistuit päivittämään ilman kuvaa? ..Vai olikohan sellainen päivitys joka vain hoitaa asiansa eikä kysy kolmea kertaa "oletko varma?" Tuppaavat kannettavien bios-päivitykset monesti vaativan täyden akun yms. kikkailua. Kone toimii ulkoisella näytöllä ihan normaalisti. Omallaan vaan ei toiminut, mutta ny toimii! "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |