Aihe: nierlestä tilatut levy ei toimi?
1 2
heavy
15.09.2006 16:34:59
Eli tilasin tyhjiä levyjä http://www.nierle2.com/s01.php?sid= … mnr=&htmtitel=&wka=%3C/a%3E
levyt tulivat eilen. Tänää sitten yritin näille polttaa mutta, asema ei näitä levyjä tunnistanut kokeilin kolmella eri koneella, ei mitään. noita tuli sata kappaletta eli ihan mukava oisi jos toimisi. olisiko siis mitää keinoa saada asema noita tunnistamaan.
kiitos
www.crusher.tk
Wk
15.09.2006 17:39:39 (muokattu 15.09.2006 17:41:45)
CD-R -levyjen kyllä pitäs aina olla standardeja ettei ole mitään plus- ja miinushässäkkää kuten DVD-levyissä... oletko kokeillut eri poltto-ohjelmia, sitä voisi kokeilla vaikken kyllä usko että se mitään muuttaa..

"Tällä medialla on paras yhteensopivuus. Jopa vanhemmissa CD-soittimissa tämä toimii ongelmitta. Tämän audio ominaisuudet ovat erinomaiset."

Jaa-a....Itse olen kyllä kans tilannut Nierlestä ja on aina toiminut, joskin oma asemani on ilmoittanut polttonopeudeksi joskus hitaampaa, joskus nopeampaa kuin mille levyt on speksattu. Millanen asema sulla on? Joihinkin asemiin saa Firmware-päivityksen, joka saattaa auttaa tämmösissä ongelmissa.
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Boge
15.09.2006 17:47:41
Voi kuulostaa tyhmältä, mutta onko sulla se cdr oikeinpäin siellä asemassa?
Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Wk
15.09.2006 17:56:06
Tosiaan, noissahan on vaara pistää se levy väärinpäin :)
Benighted
16.09.2006 11:55:38

Jep, koklaahan nyt polttaa sille mustalle pinnalle ;P
Dani
heavy
16.09.2006 18:04:29
Joo eli asemat on ollu dvd-polttavia ja yks ihn normaali polttava, tarkempia speksejä en osaa kertoa. Koneet ei ole tunnistanut näitä levyjä ollenkaan, eli kun levyn laittaa laittaa asemaan kuuluu epämääräistä rutinaa ja ei mitään muuta.
No jospa sitä sitten vaikka palauttaisi nuo tai heittelis seinään.perkele
www.crusher.tk
Danko
16.09.2006 18:51:31

kirjoitus nopeus 52x !
kirjoitus pinta on musta.
Tällä medialla on paras yhteensopivuus. Jopa vanhemmissa CD-soittimissa tämä toimii ongelmitta.

Mele-koista luvataan kyllä.
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
Wk
16.09.2006 19:12:19
Paljon tosiaan luvataan nimettömiksi levyiksi. Kannattaa varmaan tilata edes ns. jonkinmerkkisiä levyjä, muistaakseni Maxelin omia CD-R -levyjä tilasin tuolta, DVD-levymerkit mitä tuolta olen tilannut olivat Samsung ja sitten oudompi tuttavuus Extreme.
heavy
16.09.2006 20:52:50
näin on tehtävä. luulin että kyllähän nuo nyt varmaan toimii ihan normaalisti mutta ei. ja musta väri tietenki viehätti ois voinu noista demoja poltella musta ois toiminu ihan hauskasti.
www.crusher.tk
hirvoksi
18.09.2006 08:49:10

näin on tehtävä. luulin että kyllähän nuo nyt varmaan toimii ihan normaalisti mutta ei. ja musta väri tietenki viehätti ois voinu noista demoja poltella musta ois toiminu ihan hauskasti.

Joo, tsekkaa nyt vielä että sulla on se levy oikein päin. Tossa levyssä on polttopinta musta ja labelipuoli se kiiltävä.
Ota rennosti! Ja olet virtuoosi.
kivi
18.09.2006 09:30:28
Joo, tsekkaa nyt vielä että sulla on se levy oikein päin. Tossa levyssä on polttopinta musta ja labelipuoli se kiiltävä.

Tämä lienee se ongelma. Eli laita musta puoli alaspäin, laser polttaa sille.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
BotneLapio
18.09.2006 11:41:47 (muokattu 18.09.2006 11:42:41)
kirjoitus nopeus 52x !
kirjoitus pinta on musta.
Tällä medialla on paras yhteensopivuus. Jopa vanhemmissa CD-soittimissa tämä toimii ongelmitta.

Näissä hymähtelin...

Tämän audio ominaisuudet ovat erinomaiset.

Ja tässä kohtaa repesin!!
-=Botnee!!=-
kivi
18.09.2006 12:27:43 (muokattu 18.09.2006 12:29:27)
Näissä hymähtelin...

Ja tässä kohtaa repesin!!

Yhdyssanoille, arvatenkin?

Hm, musta olis mukavaa jos olisi sellainen CD-R -aihio, joka todellakin pyörisi vanhemmissa cd-soittimissa. Mulla ei nimittäin CD-R:ät pyöri mitenkään järkevästi, stereoissa, vaan ne pitää kuunnella DVD-soittimen kautta jolloin jää kelaukset ja skippaukset, pauset ja repeatit tekemättä (mikä kaukosäädin? miten niin kaukosäädin - pitäähän etupaneelissa olla painikkeet?) tai sitten tietokoneiden cd-asemista.

Ottaen huomioon, että testilevyjen poltto on pahimmillaan päivittäistä hommaa, olis kiva saada normaalikuuntelukin toistamaan niitä. Ja autostereot.

Noinkohan olis mustapintainen cd vastaus? Laser kun kumminkin lukee cd-r:ää värin mukaan, oikeassa cd:ssä jossa kuopat ovat fyysisiä, pinta voi ollakin musta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
hirvoksi
18.09.2006 14:21:14

Kerran olen kokeillut noita mustapintaisia ja mun mielestä yhteensopivuus oli tavallistakin CD-R:ää surkeampi. Tokihan niissäkin voi olla merkkikohtaisia eroja.
Ota rennosti! Ja olet virtuoosi.
heavy
18.09.2006 14:44:07
no helevetti. Eipä ois maalaistollo ekalla uskonu ett levyt tulee toisinpäin.eli tosissaa kone tunnistaa levyt musta alaspäin. eli kiitosta 22 euroo meni sittenkin oikeaan tarkoitukseen.
www.crusher.tk
Lennu
18.09.2006 15:18:15

no helevetti. Eipä ois maalaistollo ekalla uskonu ett levyt tulee toisinpäin.eli tosissaa kone tunnistaa levyt musta alaspäin. eli kiitosta 22 euroo meni sittenkin oikeaan tarkoitukseen.

Hoho. Oppia ikä kaikki. Hyvä ettei mennyt hukkaan.
"Ei, sä et näköjään ollenkaan käsitä missä suunnassa ongelmat on." "Mä käsitän,mut mä en tiedä sitä että saatko sä niihin ammattitaitoista apua?"
jPekka
18.09.2006 16:34:25

Hm, musta olis mukavaa jos olisi sellainen CD-R -aihio, joka todellakin pyörisi vanhemmissa cd-soittimissa.

Mulla lienee ollut jatkuvasti käsittämätön onni, koska polttamani cd-r:t ovat pyörineet oikein hyvin jokseenkin kaikissa soittimissa missä niitä on kokeiltu. Harvempi soittimista on ollut mitenkään uusi.

Myös polttovälineet ovat vaihdelleet merkkien ja mallien suhteen. Ainoa yhdistävä tekijä on ollut se, että olen aina käyttänyt hitainta nopeutta, mihin poltin pystyy.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Wk
18.09.2006 16:59:11 (muokattu 18.09.2006 17:01:21)
Mulla on kans kyllä aina nuo CD-R levyt toimineet, lukuisissa soittimissa niin wanhoista Schneidereista aina Playstation 2:een asti. CD-RW:t sitten taas eivät joka soittimessa taas pelitäkkään, mutta se on ymmärrettävää kun erilaista lasertekniikkaa taitavat käyttää ja soittimista ei vain kaikista sitä tekniikkaa löydy.

Polttonopeuksina itse käytän lähes aina täyttä jos poltto-ohjelma sitä ehdottaa, en ole huomannut kyllä mitään ratkaisevaa eroa. Polttimena on ollut NEC ND2100 max. 32x ja sitten joku SAMSUNG ??? max. 8x.

EDIT: Niin ja polttomediassa en ole mitenkään merkkiuskovainen, Maxel, TDK, FujiFilm, HP, Targa jne on ollut, noista Targasta on ainoastaan pahaa sanottavaa, soi aluksi hyvin mutta vaikka levyä säilytti täysin asiallisesti, tuntui kuin tieto olisi vain kadonnut levyltä itsekseen, paljon nopeammin mitä yleensä siis, ja rätinää alkoi kappaleissa esiintyä.
SaBer
18.09.2006 17:01:30

Myös polttovälineet ovat vaihdelleet merkkien ja mallien suhteen. Ainoa yhdistävä tekijä on ollut se, että olen aina käyttänyt hitainta nopeutta, mihin poltin pystyy.

Tämä on tärkein pointti mun kokemuksieni mukaan.

Noi ois vielä hienompia, jos molemmat puolet ois mustia...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
jPekka
18.09.2006 17:28:11

Tämä on tärkein pointti mun kokemuksieni mukaan.

P-n niskaan saamisen uhallakin tuli mieleen mahdollinen toinenkin tekijä. Olisi kiinnostavaa nimittäin tietää, ovatko cdr-tms. levyjä huonosti soittavat soittimet (tai huonosti toimivat levyt) viettäneet sitä elinaikaansa tiloissa, joissa tupakoidaan säännöllisesti - kenties vielä levykelkka usein pitkiä aikoja ammollaan.

Se tahmeannihkeä kellertävä ketto, mitä tupakki tekee aikaa myöten seinäpintoihin ja kaikkeen muuhun, ei varmaankaan nimittäin tee hyvää optiikalle.

Noi ois vielä hienompia, jos molemmat puolet ois mustia...

Sain vaimolta yhden kappaleen hauskasti singlelevyä muistuttavaa kokomustaa cd-r:ää. Näyttää olevan ruotsalaista perua: http://www.lpcdr.se/
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)