joukoantero 04.10.2006 19:56:48 | |
---|
Olen aikeissa hankkia ns. läppärin, jolla olisi tarkoitus myös äänittää musiikkia,mm. sähkökitaroita, akustisia soittimia, laulua, ym., rummutuksen hoidan esim. fruity loopilla. Kysymys kuuluu että voiko esimerkiksi noilla halvimmilla läppäreillä (699 euroa ) äänittää vaw-tiedostoja esimerkiksi Cool Edit Pron kaltaisilla ohjelmilla? Mitä tietokoneen tulee sisältää vähimmäisvaatimuksena että tommoset - suhteellisen pienet - äänityshommat hoituu? |
Puavali 04.10.2006 20:25:43 | |
---|
Semmosella menee stereoraita oikein hyvin, jos vaan koneessa on äänelle sisäänmeno. Ja sisäänmenon saa usb-äänikortilla (tai firewirellä) oikein hyvin. Joku M-audion kortti vois olla ihan hyvä. Niistä saa myös phantomia joistakin. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Sawez 05.10.2006 08:32:20 | |
---|
Semmosella menee stereoraita oikein hyvin, jos vaan koneessa on äänelle sisäänmeno. Ja sisäänmenon saa usb-äänikortilla (tai firewirellä) oikein hyvin. Joku M-audion kortti vois olla ihan hyvä. Niistä saa myös phantomia joistakin. Pitääkös tuon sisäänmenon olla nimenomaan linein- tyyppinen? Eikös tuo mikkiliitin riitä? |
Janei 05.10.2006 10:43:07 | |
---|
Ulkoinen äänikortti on ehdottomasti plussaa, sähkökitaraa olen tosin ihan hyvin tuloksin äänittänyt myös niin että kökkömarsuni toimii etusena ja siitä emulated line-outista läppärin mikkiliitäntään :) tässä hieman tulosta: http://www.tamk.fi/~c6jpalov/ponpu_sample.mp3 |
Niq 05.10.2006 13:02:30 | |
---|
Pitääkös tuon sisäänmenon olla nimenomaan linein- tyyppinen? Eikös tuo mikkiliitin riitä? Linja on parempi, kun nuo integroidut mikkietuasteet ovat paskasoundisia suhinageneraattoreita. Voi sitten heittää jonkun pikkumikserin siihen eteen ja saa kaks raitaa kerrallaan koneelle. "I have a cunning plan" -Baldrick |